Úplné zobrazení záznamu

Toto je statický export z katalogu ze dne 23.04.2019. Zobrazit aktuální podobu v katalogu.

Bibliografická citace

.
0 (hodnocen0 x )
(1) Půjčeno:2x 
BK
Vyd. 1.
Praha : Portál, 2011
213 s., [8] s. obr. příl. : il. (některé barev.) ; 21 cm

ISBN 978-80-7367-990-3 (brož.)
Vydáno ve spolupráci s Masarykovou univerzitou
Obsahuje bibliografie
000251902
Obsah // Poděkováni...7 // Předmluva...8 // Úvod...9 // Terminologické poznámky...ii // 1. kapitola // Důležité historické mezníky...15 // První vědecké výzkumy nadání...16 // Termanův výzkum a období dominance IQ ... 17 // Období přehodnocování významu IQ...20 // Zájem odborníků o děti s dvojí výjimečností...23 // 2. kapitola // Nadaní žáci s dyslexií v české školské legislativě...26 // Hledisko nadání...26 // Hledisko poruchy učení...27 // 3. kapitola // Nadaní žáci s dyslexií z pohledu psychologie a pedagogiky...29 // Proč je tak důležité se těmto žákům odborně věnovat?...31 // Kolik je těchto žáků?...32 // Proč je tak obtížné tyto žáky identifikovat?...33 // 4. kapitola // Mýty o nadaných dětech s poruchou učení...35 // Mýtus 1: Žák nemůže být nadaný a současně mít poruchu učení 36 // Mýtus 2: Žák, který selhává v triviu, není nadaný...46 // Mýtus 3: Skutečně nadaný žák vyniká ve čtení...47 // Mýtus 4: Porucha učení se projeví v češtině // a nadání v matematice...48 // 3. kapitola // Zvláštnosti individuálního vývoje nadaných dětí...50 // 6. kapitola // Vzájemný vztah mezi nadáním a poruchou učení...58 // Maskování dyslexie a nadání...38 // Typologie nadaných dětí s dyslexií...60 // 7- kapitola // Paradoxní školní výkony nadaných dětí s dyslexií...70 // 8. kapitola // Identifikace nadaných dětí s dyslexií a její význam... 96
Základní identifikační rámec... 97 // Role rodičů při identifikaci...98 // Role učitelů při identifikaci...103 // Role poradenských psychologů při identifikaci...115 // 9. kapitola // Vzdělávání nadaných dětí s dyslexií...151 // Nesprávná východiska...152 // Nesprávné vzdělávací přístupy...154 // Požadavky na proměnu vzdělávacího přístupu...162 // Požadavky na úpravu způsobu vzdělávání...164 // 10. kapitola // Emoční a sociální problémy ...178 // Nadání a porucha učení jako „dvojitý handicap“...179 // Emoční problémy...180 // Sociální problémy...185 // 11. kapitola // Co znamená být rodičem nadaného dítěte s dyslexií...189 // Hledání odpovídající diagnózy...190 // Hledání psychologické opory ...191 // Jak mohou rodiče svému dítěti pomoci...192 // 12. kapitola // Několik slov o možnostech psychologického poradenství...198 // Skupinové poradenství...198 // Individuální poradenství...199 // Závěr...201 // Literatura...203 // Legislativní prameny...212 // Diagnostické materiály...213
(OCoLC)761168981
cnb002202772

Zvolte formát: Standardní formát Katalogizační záznam Zkrácený záznam S textovými návěštími S kódy polí MARC