Předmluva // Pedagogical content knowledge jako konceptuální východisko pro výzkum moudrosti praktiků - Rainer Bromme // Sociální a personální dimenze výzkumu didaktických znalostí obsahu - Dominik Dvořák // Zkoumání didaktických znalostí obsahu: vybrané přístupy, metody a techniky - Tomáš Janík // Příspěvek k diskusi o metodologických problémech diagnostiky didaktické znalosti obsahu - Michaela Píšová // K možnostem zkoumání profesní kompetence učitele cizích jazyků v některých jejích doménách - Pavel Brebera, Klára Kostková // Diferenciace procesu vyučování anglického jazyka na základě diagnostiky zvláštností, potřeb a preferencí žáků - Světlana Hanušová // K problematice oborově didaktických kompetencí učitelů matematiky a jejich zkoumání - Alena Hošpesová, Marie Tichá // Diagram obsahové struktury vyučovací hodiny: ukázka z výuky fyziky - Maja Brückmannová, Tomáš Janík // Znalost obsahu společenskovědních předmětů u studentů učitelství primární školy: příklad pojetí tématu rodina - Michaela Dvořáková // Princip imaginace v didaktické znalosti obsahu (na empiricko-výzkumném příkladu výtvarného projevu) - Jan Slavík, Jindřich Lukavský, Andrea Lajdová // Metodologie výzkumu specifické didaktické znalosti učitele tělesné výchovy - Rudolf Psotta, Lubomír Dobrý // Summary // Autoři