Obsah // ÚVOD...5 // 1 OBECNÉ VYMEZENÍ PROBLÉMOVÉHO CHOVÁNÍ DĚTÍ A ŽÁKŮ...6 // 1.1 Problémové chování...6 // 1.2 Etiologie a další klíčové otázky problémového chování...8 // 1.3 Otázky a úkoly...13 // 2 OBECNÉ VYMEZENÍ PORUCHY CHOVÁNÍ DĚTÍ A ŽÁKŮ...14 // 2.1 Porucha chování...14 // 2.2 Klasifikace a etiologie poruchy chování...17 // 2.3 Otázky a úkoly...20 // 3 KLASIFIKAČNÍ HLEDISKA PORUCHY CHOVÁNÍ...22 // 3.1 Medicínské hledisko poruchy chování...22 // 3.2 Dimenzionální hledisko poruchy chování...28 // 3.3 Společenské hledisko poruchy chování...31 // 3.4 Pedagogické hledisko poruchy chování...32 // 3.5 Otázky a úkoly...36 // 4 SYSTÉM INSTITUCIONÁLNÍ PÉČE...37 // 4.1 Institucionální péče...37 // 4.2 Rezidenční zařízení...41 // 4.3 Otázky a úkoly...46 // 5 PREVENCE V ETOPEDICKÉ PRAXI...48 // 5.1 Vymezení a klasifikace prevence...48 // 5.2 Primární prevence na školách...50 // 5.3 Otázky a úkoly...52 // 6 DIAGNOSTIKA V ETOPEDICKÉ PRAXI...53 // 6.1 Vymezení diagnostického procesu...53 // 6.2 Speciálněpedagogická diagnostika etopedická...54 // 6.3 Diagnostika poruch chování...56 // 6.4 Diagnostické metody a techniky...61 // 6.5 Otázky a úkoly...67 // 7 PORADENSTVÍ V ETOPEDICKÉ PRAXI...68 // 7.1 Vymezení poradenství...68 // 7.2 Školní poradenské pracoviště a školská poradenská zařízení...70 // 7.3 Otázky a úkoly...73 // 8 REEDUKAČNÍ PROCES V ETOPEDICKÉ PRAXI...74