Úplné zobrazení záznamu

Toto je statický export z katalogu ze dne 11.11.2023. Zobrazit aktuální podobu v katalogu.

Bibliografická citace

.
0 (hodnocen0 x )
(7) Půjčeno:7x 
BK
1. vyd.
Praha : Grada, 2013
520 s. : il. ; 25 cm

objednat
ISBN 978-80-247-4780-4 (váz.)
Finanční řízení
Obsahuje bibliografie a rejstřík
Anglické resumé
000253151
Předmluva 11 // ČÁST I. // OBCHOD A JEHO ČINNOSTI 13 // 1. Obchod a obchodní činnosti 15 // 1.1 Obchodní podnikáni 15 // 1.1.1 Základní pojmy z obchodního podnikáni 15 // 1.1.2 Typologie podniků 16 // 1.1.3 Cile podniku 16 // 1.1.4 Okolí podniku 18 // 1.2 Role obchodu v tržní ekonomice 19 // 1.2.1 Vznik a význam obchodu 19 // 1.2.2 Funkce obchodu 20 // 1.3 Pojetí obchodu 20 // 1.4 Obchodní kategorie 22 // 1.4.1 Prostřednici obchodní činnosti 23 // 1.4.2 Zprostředkovatelé obchodních činností 24 // 1.5 Právni formy obchodního podnikáni 28 // 1.5.1 Podniky jednotlivce 29 // 1.5.2 Obchodní společnosti 30 // 1.5.3 Družstva, štátni podniky, neziskové organizace 37 // 2. Podnikatelské prostředí a obchod 43 // 2.1 Podnikatelské prostředí Evropské unie 44 // 2.2 Podnikatelské prostředí a podmínky pro podnikání v ČR 45 // 2.3 Malé a střední podnikáni a jeho role v obchodě 47 // 2.3.1 Pojem a význam MSP 47 // 2.3.2 Malé a střední podnikáni v obchodě 49 // 2.3.3 Koncepce rozvoje malého a středního podnikání 50 // 2.3.4 Podpora MSP 52 // 2.4 Družstevní podnikáni a obchod 54 // 2.4.1 Historie spotřebního družstevnictví 55 // 2.4.2 Kooperace a současná strategie spotřebních družstev 56 // 2.5 Trvale udržitelný rozvoj v obchodě 59 // 2.5.1 Koncepce udržitelného rozvoje 59 // 2.5.2 Koncepce společensky odpovědného podnikáni v obchodě 61 // 3. Maloobchod a velkoobchod 67 // 3.1 Obchodní sortiment 67 // 3.1.1 Klasifikace spotřebního zboži 67 // 3.1.2 Specializace sortimentu 67 // 3.1.3 Sortiment a formy prodeje 68 // 3.2 Maloobchodní síť a její členění 69 // 3.3 Druhy maloobchodních činnosti 70 // 3.3.1 Maloobchod realizovaný v siti prodejen 70 // 3.3.2 Maloobchod realizovaný mimo síť prodejen 72 // 3.4 Typologie maloobchodních jednotek 76 //
3.4.1 Znaky a členění maloobchodní stacionární sítě 76 // 3.5 Hlavní typy stacionárních obchodních jednotek 78 // 3.6 Druhy velkoobchodních činností 84 // 4. Vývojové tendence soudobého obchodu 93 // 4.1 Obchod a globalizace 93 // 4.2 Od maloobchodu k retailingu 96 // 4.3 Integrace a kooperace v maloobchodě 99 // 4.3.1 Vysoce integrované obchodní firmy (obchodní řetězce) 99 // 4.3.2 Vertikální kooperace 101 // 4.3.3 Horizontální kooperace 104 // 4.4 Privátní značky 107 // 4.4.1 Význam privátních značek 107 // 4.4.2 Klasifikace privátních značek 108 // 4.4.3 Hodnotový tržní podíl privátních značek 110 // 4.5 E-commerce 112 // 4.5.1 Základní pojmy 112 // 4.5.2 Využiti e-commerce 112 // ČÁST II. // ŘÍZENÍ OBCHODNÍCH FIREM 121 // 5. Organizace obchodních firem 123 // 5.1 Podstata organizováni v obchodních firmách 123 // 5.2 Základní organizační struktury 124 // 5.2.1 Organizační struktury založené na liniových vazbách 125 // 5.2.2 Organizační struktury založené na funkcionálních vazbách 127 // 5.3 Specifika organizace obchodní firmy 129 // 6. Finanční řízeni obchodních firem 135 // 6.1 Financováni podniku 136 // 6.1.1 Druhy a způsoby financování 136 // 6.1.2 Zdroje financování 136 // 6.1.3 Financování oběžného majetku 137 // 6.1.4 Financováni dlouhodobého majetku 140 // 6.2 Finanční analýza 147 // 6.2.1 Uživatelé finanční analýzy 147 // 6.2.2 Zdroje finanční analýzy 150 // 6.2.3 Postup finanční analýzy 151 // 6.2.4 Analýza absolutních ukazatelů 152 // 6.2.5 Analýza poměrových ukazatelů 154 // 6.2.6 Syntéza výsledků, formulace závěrů 162 // 6.2.7 Moderní trendy ve finanční analýze 169 // 6.3 Finanční plánování 172 // 6.3.1 Proces finančního plánování 173 // 6.3.2 Postup tvorby finančního plánu 174 //
7. Řízení projektů v obchodním podnikání 183 // 7.1 Projektové řízení 183 // 7.1.1 Vymezení a posouzení projektu 184 // 7.1.2 Plánování projektu 185 // 7.1.3 Realizace projektu 186 // 7.2 Hodnoceni ekonomické efektivnosti projektů 187 // 7.2.1 Podstata investičního rozhodováni 187 // 7.2.2 Postup hodnocení efektivnosti investic 188 // 7.2.3 Metody hodnocení investic 189 // 7.3 Síťová analýza 198 // 7.3.1 Vymezení činností a jejich parametrů 198 // 7.3.2 Konstrukce síťového grafu 200 // 7.3.3 Optimalizace projektu 201 // 8. Řízení rizik v obchodních firmách 209 // 8.1 Riziko a jeho identifikace 209 // 8.1.1 Členění rizik 209 // 8.1.2 Rozměry rizika 211 // 8.2 Řízení rizika (risk management) 212 // 8.2.1 Etapy řizení rizika 212 // 8.2.2 Financování rizik 214 // 8.3 Proces řízení rizik 215 // 8.3.1 Standardy pro řízení rizik podle ČSN ISO 31000:2009 215 // 8.3.2 Matice rizik 215 // 8.3.3 Vybraná obchodní rizika 218 // ČÁST III. // SPOTŘEBITEL A OBCHOD 223 // 9. Nákupní chování spotřebitele 225 // 9.1 Pojem a podstata nákupního chování spotřebitele 225 // 9.2 Modely spotřebního chování 225 // 9.3 Podstata modelu Podnět - Černá skříňka - Odezva 227 // 9.3.1 Kulturní faktory 228 // 9.3.2 Společenské faktory 229 // 9.3.3 Osobní faktory 232 // 9.3.4 Psychologické faktory 233 // 9.4 Kupní rozhodovací proces spotřebitele 236 // 9.5 Segmentace a segmentačni kritéria spotřebních trhů 239 // 9.5.1 Segmentace 239 // 9.5.2 Segmentačni kritéria spotřebních trhů 240 // 10. Marketingové vlivy působící na spotřebitele 245 // 10.1 Marketing a marketingový mix obchodu 245 // 10.1.1 Podstata marketingu a marketingového mixu 245 // 10.1.2 Marketingový mix 246 // 10.1.3 Marketingový mix obchodu 248 // 10.1.4 Marketing v mezinárodním obchodě 250 //
10.2 Značka a její význam pro obchod 251 // 10.2.1 Pojem a význam značky 251 // 10.2.2 Typy značek 254 // 10.3 Budování loajality zákazníka 256 // 10.3.1 Spokojenost a věrnost zákazníka 256 // 10.3.2 Vytváření loajality zákazníka 258 // 10.3.3 Věrnostní systémy 258 // 11. Marketingový výzkum 265 // 11.1 Marketingový výzkum a jeho typy 265 // 11.1.1 Podstata marketingového výzkumu 265 // 11.1.2 Typy marketingového výzkumu 266 // 11.2 Prameny získávání informaci a metody sběru dat 270 // 11.2.1 Prameny získávání informaci a typy dat 270 // 11.2.2 Metody sběru dat 272 // 11.3 Proces marketingového výzkumu 279 // 11.3.1 Mystery shopping 283 // 12. Ochrana spotřebitele 289 // 12.1 Význam a nástroje ochrany spotřebitele 289 // 12.1.1 Informování spotřebitele 290 // 12.1.2 Systémy rychlé výměny informaci 291 // 12.1.3 Legislativa v oblasti ochrany spotřebitele 292 // 12.1.4 Jakost, certifikace a dalši normy v oblasti ochrany // spotřebitele 293 // 12.2 Instituce ochrany spotřebitele 299 // 12.2.1 Státní instituce v oblasti ochrany spotřebitele 299 // 12.2.2 Nestátní instituce v oblasti ochrany spotřebitele 301 // 12.2.3 Evropské instituce ochrany spotřebitele 301 // 12.3 Zákon na ochranu spotřebitele 302 // 12.3.1 Povinnosti prodávajícího při prodeji výrobků a při poskytováni služeb 302 // 12.3.2 Nekalé, klamavé a agresivní obchodní praktiky 303 // 12.3.3 Reklamace dle zákona na ochranu spotřebitele 303 // 12.4 Kupní smlouva dle občanského zákoníku 303 // 12.5 Specifika nakupování na internetu 304 // 12.6 Mimosoudní řešeni spotřebitelských sporů 305 // ČÁST IV. // SPECIFICKÉ OBLASTI ŘÍZENÍ OBCHODU 311 // 13. Územní strategie obchodních firem 313 // 13.1 Vytipování vhodné lokality 313 // 13.1.1 Obchodní vybavenost sídel 313 // 13.1.2 Faktory lokalizace maloobchodní jednotky 318 //
13.2 Územní analýza 319 // 13.2.1 Vymezeni zájmové oblasti 319 // 13.2.2 Definováni spádových poměrů a specifických faktorů // poptávky 322 // 13.2.3 Stanovení kupního potenciálu lokality 323 // 13.2.4 Analýza konkurence 325 // 13.2.5 Předběžné vyhodnocení záměru výstavby jednotky 325 // 13.3 Zhodnoceni ekonomické efektivnosti výstavby jednotky 326 // 14. Stavebně-technické řešení obchodních jednotek 333 // 14.1 Vývoj přístupů k stavebné-technickému řešeni obchodních jednotek 333 // 14.2 Současné trendy ve výstavbě obchodních jednotek 336 // 14.2.1 Umístění 339 // 14.2.2 Odstavné a parkovací plochy 340 // 14.2.3 Technické požadavky 340 // 14.2.4 Hygienické požadavky na vybavení potravinářské prodejny 342 // 14.3 Proces zajištění povoleni k výstavbě obchodní jednotky 345 // 14.4 Rozdíly v řešeni nákupních středisek v centru a mimo město 346 // 14.4.1 Příklad typového řešeni městského obchodního centra 346 // 14.4.2 Příklad typového řešení hypermarketu v obchodní zóně 348 // 14.4.3 Klíčové rozdíly mezi objekty v centru a mimo město 349 // 15. Informatika v řízení obchodní firmy 355 // 15.1 Podnikové informační systémy 355 // 15.2 Manažerský systém informaci 357 // 15.3 Modifikace MIS v retailových firmách 360 // 15.4 Využití kódu EAN a pokladních systémů (POS) v obchodě 362 // 15.5 Moderní technologie v obchodě 365 // 15.5.1 Radiofrekvenčni identifikace dat (RFID) 365 // 15.5.2 Technologie Quick Response (OR) 368 // 15.5.3 Samoobslužné pokladny 369 // 16. Řízení zásob v obchodě 377 // 16.1 Obchodní logistika 377 // 16.1.1 Progresivní systémy obchodní logistiky 377 // 16.1.2 Manipulační (přepravní) jednotky v obchodní logistice 378 // 16.1.3 Obaly zboží 380 // 16.1.4 Informační systémy v obchodní logistice 381 //
16.2 Podstata a cíle řízení zásob v maloobchodě 383 // 16.2.1 Hladiny zásob 383 // 16.2.2 Zásobování a náklady 383 // 16.3 Tradiční modely řízení zásob 384 // 16.3.1 Řízeni zásob v prostředí jistoty 384 // 16.3.2 Řízeni zásob v prostředí nejistoty 389 // 16.4 Progresivní přístupy k řízení zásob 390 // 16.4.1 Metoda ABC 390 // 16.4.2 Metoda JIT (Just in Time) 395 // 17. Řízeni obchodního provozu 399 // 17.1 Dispoziční řešení obchodní jednotky 400 // 17.1.1 Dispoziční řešení areálu 401 // 17.1.2 Dispoziční řešeni pomocných ploch 402 // 17.1.3 Dispoziční řešení prodejny 402 // 17.1.4 Rozhodnutí o dispozici prodejny 405 // 17.2 Řízeni obchodního sortimentu 408 // 17.2.1 Volba sortimentu obchodní jednotky 409 // 17.2.2 Volba formy prodeje 410 // 17.2.3 Třídění sortimentu 411 // 17.2.4 Změny sortimentu 412 // 17.2.5 Optimalizace sortimentu 413 // 17.3 Řízeni pohybu zboží v maloobchodní jednotce 414 // 17.3.1 Příjem zboží 415 // 17.3.2 Manipulace zbožím v maloobchodní jednotce 415 // 17.3.3 Optimalizace řízeni pohybu zboži v maloobchodě 418 // 17.4 Merchandising 419 // 17.5 Nákupní atmosféra 422 // 17.5.1 Vnější prvky nákupní atmosféry 423 // 17.5.2 Vnitřní prvky nákupní atmosféry (Interior design) 425 // 17.6 Operativní řízeni obchodní jednotky 427 // 17.6.1 Frekvence zákazníků 428 // 17.6.2 Řízeni obsluhy 429 // ČÁST V. s MEZINÁRODNI OBCHOD // 437 // 18. Mezinárodní obchod 439 // 18.1 Teoretická východiska zahraničního obchodu 439 // 18.1.1 Merkantilisté 439 // 18.1.2 Klasická politická ekonomie 439 // 18.2 Význam a vývoj vnějších ekonomických vztahů 443 // 18.2.1 Vývoj mezinárodního obchodu 443 // 18.2.2 Význam mezinárodního obchodu 444 // 18.3 Měnový kurs a zahraniční obchod 449 // 18.4 Mezinárodni měnový systém 458 //
18.5 Mezinárodni organizace v obchodě 462 // 18.6 Ekonomická integrace a obchod 464 // 18.6.1 Ekonomická integrace a její základní stupně 464 // 19. Zahraničně-obchodní politika 471 // 19.1 Pojem a pojetí vnějších obchodních vztahů 471 // 19.2 Obchodní politika a její nástroje 472 // 19.3 Světový obchod a jeho struktura 473 // 19.3.1 Teritoriálního struktura světového obchodu 475 // 19.3.2 Komoditní struktura světového obchodu 476 // 19.4 Evropská unie 478 // 19.4.1 Vnitřní trhy EU 479 // 19.4.2 Vnější ekonomické vztahy EU 480 // 19.5 Vnější obchodní vztahy ČR 481 // 19.5.1 Vývoj vnějších obchodních vztahů ČR 481 // 19.5.2 Teritoriální struktura zahraničního obchodu ČR 482 // 19.5.3 Komoditní struktura zahraničního obchodu ČR 484 // 19.6 Obchodní politika ČR v oblasti vnějších vztahů 485 // 19.6.1 Strategický rámec vnějších vztahů 485 // 19.6.2 Nástroje obchodní politiky ČR 487 // 20. Mezinárodní obchodní operace 493 // 20.1 Formy vstupu na zahraniční trhy 493 // 20.1.1 Vývozní a dovozní metody 493 // 20.1.2 Formy nenáročné na kapitálové investice 494 // 20.1.3 Kapitálové vstupy na zahraniční trhy 496 // 20.2 Obchodní operace 497 // 20.2.1 Příprava obchodní operace 497 // 20.2.2 Plány vstupu na zvolený trh 499 // 20.3 Kupní smlouvy v mezinárodním obchodě 500 // 20.3.1 Kupní smlouvy 500 // 20.3.2 Dodací parita 501 // 20.4 Specifika cenové politiky a cenová kalkulace 504 // 20.4.1 Kalkulace v zahraničním obchodě 504 // 20.4.2 Druhy kalkulací v ZO 507 // 20.5 Logistika v zahraničním obchodě 509 // 20.5.1 Pojem logistika 509 // 20.5.2 Zajištěni přepravních operací 510 // 20.5.3 Druhy přepravy 511 // 20.5.4 Využití moderních technologii v logistice 514 // Abstract 518 // Rejstřík 519
(OCoLC)855465234
cnb002468257

Zvolte formát: Standardní formát Katalogizační záznam Zkrácený záznam S textovými návěštími S kódy polí MARC