Úplné zobrazení záznamu

Toto je statický export z katalogu ze dne 15.01.2022. Zobrazit aktuální podobu v katalogu.

Bibliografická citace

.
0 (hodnocen0 x )
(11) Půjčeno:11x 
BK
EB
1. vyd.
Praha : Grada, 2012
381 s. : il., portréty ; 25 cm
Externí odkaz    Plný text PDF (Bookport) 
   * Návod pro Bookport 

objednat
ISBN 978-80-247-3985-4 (váz.)
ISBN 978-80-247-8143-3 (online ; pdf)
ISBN 978-80-247-8144-0 (online ; epub)
Expert
Obsahuje bibliografie, bibliografické odkazy a rejstřík
Kvalitní strategie a strategické plánování představují jeden ze základních pilířů dlouhodobé firemní prosperity. Kniha uznávaných autorů pomůže manažerům a specialistům zvýšit kvalitu tvorby strategie i strategických plánů s důrazem na investiční program a strategický finanční plán, jejich realizaci, kontrolu, řízení rizik a zvládání krizových situací. Kniha je na českém trhu zcela ojedinělá tím, že se hlavně zaměřuje na implementaci formulované strategie, kde přináší soubor poznatků integrující teoretické poznatky se zkušenostmi z praxe. Kniha se postupně věnuje strategickému řízení, řízení firemní výkonnosti a tvorbě soustavy strategických plánů, dále se zaměřuje se na tvorbu, analýzu a hodnocení investičního a finančního plánu a zabývá se implementací a hodnocením strategie a strategickým controllingem. Neopomíjí ani řízení růstu, fúze a akvizice, strategický management rizika a informační podporu strategického plánování pomocí nástrojů Business/Competitive Intelligence..
Anglické resumé
000253157
O autorech 11 // Předmluva 15 // Část I Strategické řízení a plánování // 1 Strategický management 21 // 1.1 Směry rozvoje strategického managementu 22 // I. I. I Významné osobnosti strategického managementu - stěžejní díla 24 // 1.2 Definice strategického managementu 25 // 1.3 Fáze strategického managementu 27 // 1.3.1 Formulace strategického // záměru 27 // 1.3.2 Tvorba strategického plánu 28 // 1.3.3 Implementace strategie 28 // 1.3.4 Hodnocení strategie 29 // 1.4 Úrovně řízení podle hlediska času a hierarchie 29 // 1.5 Model strategického managementu 32 // 1.6 Strategická východiska 33 // 1.6.1 Poslání, vize, strategické cíle - vymezení strategických východisek 33 // 1.6.2 Postup při souhrnném zpracování strategických východisek 37 // 1.7 Identifikace faktorů ovlivňujících strategický záměr 38 // 1.7.1 Analýza prostředí ovlivňujícího strategická východiska 38 // 1.8 Scénáře vývoje prostředí 46 // 1.8.1 Stanovení základních trendů vývoje makroprostředí a mezoprostředí .. 47 // 1.8.2 Stanoveni interního potenciálu firmy 47 // 1.8.3 Identifikace zájmů a postojů klíčových stakeholders 49 // 1.8.4 Identifikace faktorů rizika a stanovení jejich významnosti 49 // 1.8.5 Formulace základních scénářů a testování jejich onzistence 49 // 1.8.6 Stanovení pravděpodobnosti scénářů 50 // 1.9 Revize výchozího strategického záměru 51 // 1.9.1 Tvorba variant strategie 51 // 1.9.2 Hodnocení a výběr strategických variant 58 // 1.9.3 Korekce strategických východisek 62 // Shrnutí 63 // Dodatek I Obecná typologie strategii 65 // Dodatek II Postupy aplikace vybraných metod používaných při tvorbě strategického plánu 70 // Literatura 80 // 2 Tvorba strategického plánu 83 // 2.1 Hlavní charakteristiky strategického plánování 84 // 2.2 Členění plánů //
2.2.1 Členění dle časového hlediska 84 // 2.2.2 Členění dle věcné náplně 85 // 2.2.3 Členění dle úrovně rozhodovacího procesu 86 // 2.2.4 Členění dle účelu 87 // 2.3 Strategický plánovací cyklus 88 // 2.4 Revize a korekce výchozích předpokladu 88 // 2.5 Stanoveni strategických cílů 89 // 2.6 Postup tvorby strategického plánu 89 // 2.7 Přístupy k tvorbě plánů 91 // 2.8 Postupové kroky tvorby strategických plánů 91 // 2.9 Formulování strategických operací 92 // 2.10 Strategické plány na úrovni podnikatelských jednotek 93 // 2.11 Strategické plány na úrovni týmů a procesů 95 // 2.12 Funkční strategie a strategické plány 95 // 2.12.1 Dekompozice firemních cílů na dílčí cíle 95 // 2.12.2 Přiřazení trategických operací dílčím cílům 96 // 2.12.3 Obchodní a marketingový strategický plán 96 // 2.12.4 Strategický výrobní plán 97 // 2.12.5 Strategický plán řízeni jakosti 97 // 2.12.6 Strategický plán ochrany životního prostředí a bezpečnosti práce 99 // 2.12.7 Strategický plán zásobování a logistiky 100 // 2.12.8 Strategický plán výzkumu, vývoje a technického rozvoje 101 // 2.12.9 Strategický plán řízení údržby 102 // 2.12.10 Strategický plán řízení lidských zdrojů 102 // 2.12.11 Strategický plán řízení informačních a komunikačních technologii (ICT) // 2.12.12 Strategický plán budování firemní identity a firemního image 104 // 2.12.13 Strategický plán řízení firemních rizik 105 // 2.12.14 Strategický investiční plán 105 // 2.12.15 Strategický finanční plán 106 // 2.13 Formulace strategických plánů na procesním základě 107 // 2.14 Klíčové a kritické faktory úspěchu tvorby plánů 109 // 2.15 Implementace firemní strategie 40 // 2.16 Balanced Scorecard // 2.16.1 Princip melody BSC // 2.16.2 Zákaznická perspektiva 113 //
2.16.3 Finanční perspektiva 113 // 2.16.4 Perspektiva interních procesů 113 // 2.16.5 Perspektiva potenciálu 114 // 2.16.6 BSC jako systémový nástroj řízení firemní výkonnosti 114 // 2.16.7 Postup zavádění metodiky BSC 114 // 2.16.8 Integrace Balanced Scorecard do strategického plánu 116 // 2.16.9 Integrace metodiky BSC do systému reportingu organizace 116 // 2.16.10 Přednosti a přínosy metody Balanced Scorecard 117 // 2.17 Strategické mapy 118 // 2.17.1 Model strategické mapy 119 // 2.17.2 Použití strategické mapy 120 // Shrnutí 122 // Literatura 123 // 3 Tvorba a řízení investičního programu 125 // 3.1 Charakter úlohy tvorby investičního programu 126 // 3.2 Cíle tvorby a řízení investičního programu 127 // 3.3 Požadavky na projekty ucházející se o zařazení do investičního programu 129 // 3.3.1 Vazba projektu na firemní strategii 129 // 3.3.2 Vícekriteriální hodnoceni projektu 129 // 3.3.3 Společný scénář 133 // 3.3.4 Forma vyjádření rizika 133 // 3.4 Požadavky na vytvářený investiční program 135 // 3.4.1 Realizovatelnost investičního programu 135 // 3.4.2 Vyváženost investičního programu 135 // 3.4.3 Přijatelné riziko 136 // 3.4.4 Časový horizont tvorby investičního programu 137 // 3.5 Proces tvorby investičního programu 138 // 3.5.1 Alokace omezených zdrojů 138 // 3.5.2 Tvorba portfolií podle kategorii projektů a vyváženost investičního programu 139 // 3.5.3 Tvorba investičního programu a jeho hodnocení 139 // 3.6 Optimalizace tvorby portfolii dle kategorií projektů 142 // 3.6.1 Charakter optimalizační úlohy 142 // 3.6.2 Optimalizace při jediném omezení 143 // 3.6.3 Optimalizace při více omezeních 145 // 3.6.4 Optimalizace portfolia projektů za rizika 145 // 3.6.5 Diverzifikace investičního programu a jeho riziko 146 // 3.7 Aktualizace investičního programu 147 //
3.7.1 Aktualizace hodnocení projektů 148 // 3.7.2 Restrukturalizace investičního programu 149 // 3.7.3 Hodnocení investičního programu 149 // 3.8 Implementace portfoliového přístupu k tvorbě investičního programu 150 // Shrnutí 152 // Dodatek 1 Analýza rizika investičních projektů simulací Monte Carlo 154 // Dodatek II Optimalizace portfolia při více omezeních 158 // Dodatek III Diverzifikace investičního programu a jeho riziko 163 // Literatura 164 // 4 Tvorba strategického finančního plánu 165 // 4.1 Náplň strategického finančního plánu 166 // 4.2 Východiska tvorby strategického finančního plánu 167 // 4.2.1 Finanční strategie firmy 167 // 4.2.2 Strategické cíle firmy 176 // 4.2.3 Výsledky finanční analýzy 179 // 4.2.4 Soustava strategických funkčních plánů 179 // 4.3 Tvorba strategického finančního plánu ISO // 4.3.1 Metody prognózování 180 // 4.3.2 Plánový výkaz zisků a ztrát 183 // 4.3.3 Plánová rozvaha 187 // 4.3.4 Plán penčžních toků 193 // 4.3.5 Dalši složky strategického finančního plánu 195 // 4.4 Tvorba strategického finančního plánu s počítačovou podporou 197 // 4.4.1 Systém STRATEX 197 // 4.4.2 Tvorba strategického finančního plánu firmy ABC 199 // Shrnuti 218 // Literatura 220 // 5 Hodnocení strategie a strategický controlling 221 // 5.1 Charakteristiky úspěšného systému hodnocení strategie 223 // 5.2 Proces hodnocení strategie 224 // 5.2.1 Náplň hodnocení strategie 224 // 5.2.2 Efektivnost 225 // 5.2.3 Produktivita (výkonnost) 225 // 5.2.4 Manažerská výkonnost 226 // 5.2.5 Charakteristiky kontrolních procesů 228 // 5.3 Rámec hodnocení strategie 228 // 5.3.1 Prověření podkladů tvorby strategie 229 // 5.3.2 Měření a hodnocení výkonnosti strategie 230 // 5.3.3 Výkonnost firmy 234 // 5.3.4 Realizace korekčních opatření 237 //
5.4 Controlling 240 // 5.4.1 Postavení controllingu v procesech hodnocení strategie 240 // 5.4.2 Hodnocení implementace strategie 241 // 5.4.3 Controlling růstu hodnoty firmy 243 // 5.4.4 Finanční controlling 244 // 5.4.5 Reporting a jeho úloha v controllingu 244 // Shrnutí 245 // Literatura 247 // Část 11 Vybrané aspekty strategického řízeni a plánování // 6 Řízení růstu, fúze a akvizice 251 // 6.1 Řízení růstu 252 // 6.1.1 Trvalý růst 252 // 6.1.2 Vyvážený růst 255 // 6.1.3 Problémy příliš rychlého a příliš pomalého růstu 257 // 6.1.4 Organický a externí růst 259 // 6.2 Fúze a akvizice 260 // 6.2.1 Pojetí fůzí a akvizic 260 // 6.2.2 Typy fůzí a akvizic 261 // 6.2.3 Cíle a motivy fúzí a akvizic 262 // 6.2.4 Procesní stránka fúzí a akvizic 264 // 6.2.5 Úspěšnost fúzí a akvizic 266 // 6.3 Firemní restrukturalizace a divestice 268 // Shrnutí 269 // Literatura 270 // 7 Strategický management rizika a krizové řízení 273 // 7.1 Management rizika 274 // 7.1.1 Proces managementu rizika 274 // 7.1.2 Vymezení kontextu a cílů managementu rizika 276 // 7.1.3 Identifikace a sledování rizik 277 // 7.1.4 Stanovení významnosti rizik 278 // 7.1.5 Stanoveni velikosti rizika 279 // 7.1.6 Hodnocení rizika a rozhodování o riziku 280 // 7.1.7 Strategie snižování rizika 282 // 7.2 Kontingenční plánování 287 // 7.3 Přínosy managementu rizika 289 // 7.4 Krizové řízení 290 // 7.4.1 Krizové řízení a jeho specifika 290 // 7.4.2 Krizové plánování 290 // 7.4.3 Krizové plány 291 // 7.4.4 Přiklad uplatnění krizového plánu ve společnosti Cayman Pharma, s. r. o. 292 // Shrnutí 296 // Literatura 298 // 8 Business Intelligence a Competitive Intelligence jako informační podpora strategického plánování 299 // 8.1 Pojetí Business Intelligence a Competitive Intelligence 300 //
8.2 Metody využívané v Business a Competitive Intelligence 302 // 8.2.1 SWOT Analýza 303 // 8.2.2 Profil konkurentů 303 // 8.2.3 Benchmarking 304 // 8.2.4 Analýza prostředí 305 // 8.2.5 Odvětvové analýzy 307 // 8.2.6 Finanční analýzy 307 // 8.2.7 „Win/Loss" analýzy 307 // 8.2.8 Scénáře 308 // 8.2.9 Marketingové analýzy 308 // 8.3 Praktické aplikace Business a Competitive Intelligence 308 // 8.4 Organizace Business a Competitive Intelligence 313 // Shrnutí 314 // Literatura 315 // 9 Strategické plánování v hospodářské praxi 317 // 9.1 Základní východiska přístupů ke strategickému plánování 318 // 9.2 Trendy strategického plánování 319 // 9.3 Hodnototvomé aspekty firemní strategie 324 // 9.4 Praktické přístupy ke sirategickcmu plánování 325 // 9.4.1 Praktické přístupy ke stanovení strategického zámčru a strategie // firmy 326 // 9.4.2 Praktické přístupy ? tvorbé strategického plánu 333 // 9.4.3 Praktické přístupy ? hodnoceni a controllingu plnéní strategického plánu 337 // 9.5 Organizační zajištční tvorby strategického plánu 339 // 9.6 Zajištění plánů zdroji 340 // Shrnutí 340 // Literatura 341 // Příloha I 343 // 1.1 Absolutní ukazatele 344 // 1.1.1 Rozdílové ukazatele 344 // 1.2 Poměrové ukazatele 345 // 1.2.1 Ukazatele rentability 345 // 1.2.2 Ukazatele likvidity 347 // 1.2.3 Ukazatele aktivity 348 // 1.2.4 Ukazatele zadluženosti 350 // 1.2.5 Ukazatele kapitálového trhu 352 // 1.3 Pyramidové rozklady 352 // 1.4 Souhrnné ukazatele 353 // 1.5 Ukazatele ekonomické efektivnosti investic 353 // 1.5.1 Doba úhrady celkových investičních nákladů 353 // 1.5.2 Kritéria na základě diskontováni peněžních toků DCF (Discounted Cashflow) 354 // 1.6 Ukazatele tvorby hodnoty ve firmě 355 // Literatura 356 //
Příloha II 359 // II. 1 Tvorba výzkumného programu nových léčiv ve farmaceutické společnosti GlaxoSmithKline 359 // II.2 Strategický plán skupiny Unipetrol 362 // II.3 Přiklad výchozí strategické analýzy pro zpracování strategického plánu společnosti Cayman Pharma 365 // II.3.1 Analýza makrookolí 365 // II.3.2 Analýza mikrookolí 367 // II.3.3 Interní analýza 373 // Shrnutí/Summary 375 // Rejstřík 377
(OCoLC)817048070
cnb002388694

Zvolte formát: Standardní formát Katalogizační záznam Zkrácený záznam S textovými návěštími S kódy polí MARC