Úplné zobrazení záznamu

Toto je statický export z katalogu ze dne 20.02.2021. Zobrazit aktuální podobu v katalogu.

Bibliografická citace

.
0 (hodnocen0 x )
(3) Půjčeno:6x 
BK
Vyd. 1.
Praha : Ústav pro studium totalitních režimů, 2014
248 s. : il., portréty ; 23 cm

objednat
ISBN 978-80-87912-12-6 (brož.)
Obsahuje bibliografii na s. 206-211 a rejstřík
Německé resumé
001401278
Obsah // Úvod 1 // Obsah a struktura knihy 3 // Struktura kapitol 4 // 1. Paměťa dějiny ve škole 8 // 1.1 Je cílem dějepisářů korigovat idylické vzpomínky? 9 // 1.2 Od individuální ke kulturní paměti 14 // 1.3 Dějepis jako nástroj politiky paměti 16 // 1.4 Místa paměti jako výzva pro dějepisnou výuku 18 // 1.5 Paměť míst a věcí 20 // 1.6 Zapomínání, či ztráta paměti? 20 // 2. Vzpomínky jako školní historický pramen 24 // 2.1 Didaktický potenciál vzpomínek 25 // 2.2 Úskalí didaktické práce se vzpomínkami 27 // 2.3 Jak analyzovat a interpretovat vzpomínky pamětníků? 30 // 2.4 Jak analyzovat a interpretovat výsledky učení žáků? 38 // 2.5 Multiperspektivita, relativismus a (morální) hodnocení vzpomínek pamětníků 40 // 2.6 Jak se vyrovnávat s minulostí.(pamětníků)? 44 // 3. Besedy s pamětníky, nebo aplikace metody orální historie? 48 // 3.1 Besedy s pamětníky - přednosti, problémy a rizika 51 // 3.2 Orální historie ve výuce - přednosti, problémy a rizika 55 // 3.3 Aplikace metody orální historie do výuky aneb Jak objevovat kouzlo dobrého rozhovoru 60 // 4. Paměť věcí a míst: od konkrětního k historickému myšlen! 74 // 4.1 Didaktický potenciál kulturních artefaktů 75 // 4.2 Objektové učení 77 // 4.3 Fotografie 81 // 4.4 Pohlédněme skrze pohlednici do minulosti 88 // 4.5 Paměťa hodnota věcí 89 // 4.6 Udělejme (si) výstavu 90 // 4.7 Pomníky jako místa paměti 93 // 4.8 Paměťa
místo, kde žijeme 96 // 5. Projektové vyučován! v dějepise: příležitost společně tvořit 100 // 5.1 Projektová výuka v dějepise: náměty, principy, úskalí 101 // 5.2 Projektová, nebo integrovaná tematická výuka? 107 // 5.3 Na cestě k badatelským projektům 109 // 5.4 Hodnocení průběhu a výsledků projektové výuky 112 // 5.5 Pozitivní a negativní aspekty projektového vyučování 114 // 5.6 Projekt Šoa - Vedem - Terezínská štafeta 114 // 6. Dějiny pro 21. století: příklady dobré praxe 124 // 6.1 Normalizace dětskýma očima 129 // 6.2 Totalitní režimy a osudy mé rodiny 133 // 6.3 Výstava Škola - základ života aneb Do školy v Kamenici chodili všichni 139 // 6.4 Hřbitov — místo poznání aneb Významné osobnosti litovelského hřbitova nejen 20. století 143 // 6.5 Jak se žilo našim prarodičům aneb Retro 58 EXPO 149 // 6.6 Střípky z normalizace: Učíme se navzájem 155 // 6.7 Jak dějiny 20. století „zasáhly" moji rodinu 161 // 6.8 Co bychom měli vědět o normalizaci aneb Zkusme si jeden den 165 // 6.9 Jak se žilo v době normalizace 171 // 6.10 Velké a malé příběhy moderních dějin na zlínském gymnáziu 175 // Doslov 179 // Poznámky 183 // Seznam literatury 205 // Přílohy 243 // Summary 247

Zvolte formát: Standardní formát Katalogizační záznam Zkrácený záznam S textovými návěštími S kódy polí MARC