ÚVOD // 1. PORUCHY AUTISTICKÉHO SPEKTRA 7 // 1.1 Historický vývoj péče o osoby s autismem, vymezení pojmů 7 // 1.2 Charakteristické projevy, chování a deficity 12 // 1.3 Etiologie poruch autistického spektra 22 // 1.4 Klasifikace, popis jednotlivých poruch 26 // 1.5 Komplexní diagnostika poruch autistického spektra 38 // 2. SYSTÉM PÉČE A VZDĚLÁVÁNÍ DĚTÍ S AUTISMEM 45 // 2.1 Integratvní/inkluzivní vzdělávání dětí, žáků s PAS 45 // 2.2 Integrace/inkluze žáků s poruchou autistického spektra v zahraničí 48 // 2.3 Přehled vzdělávacích programů v České republice 50 // 2.4 Metoda strukturovaného učení 61 // 2.5 Role motivace u žáků s PAS 66 // 3. ANALÝZA PŘÍPRAVY DĚTÍ S PAS NA PŘECHOD Z MATEŘSKÉ ŠKOLY DO ZÁKLADNÍHO VZDĚLÁVÁNÍ SE ZAMĚŘENÍM NA METODU STRUKTUROVANÉHO UČENÍ - VÝZKUMNÝ PROJEKT 1 68 // 3.1. Cíle a metodologie výzkumného projektu 1 68 // 3.2 Výběr a charakteristika zkoumaného souboru 70 // 3.3 Výsledky výzkumného šetření 71 // 3.4 Diskuze a závěry I. části výzkumného šetření 77 // 4. ANALÝZA EDUKAČNÍHO PROCESU V KONTEXTU ROZVOJE KLÍČOVÝCH KOMPETENCÍ - VÝZKUMNÝ PROJEKT II 82 // 4.1 Cíl a metodologie výzkumného šetření 82 // 4.2 Charakteristika zkoumaného zařízení 83 // 4.3 Charakteristika zkoumaného zařízení 87 // 4.3 Případové studie vybraných žáků 103 // 4.5 Diskuze a závěry II. části výzkumného šetření 155 // 5. NÁVRHY OPATŘENÍ PRO SPECIÁLNÍ PEDAGOGICKOU TEORII A PRAXI 158 // 5.1 Hlavní zásady při edukaci žáků s PAS 160 // 5.2 Doporučené postupy při výuce - ČESKÝ JAZYK - (Čtení, Psaní), MATEMATIKA 162 // ZÁVĚR 166 // SUMMARY 168 // LITERATURA 169 // SEZNAM TABULEK A GRAFŮ 177 // SEZNAM OBRÁZKŮ 179 // REJSTŘÍKY 180