Obsah // Obecné vlastnosti popisu a možnosti jeho realizace v malířství, literatuře a hudbě...7 // 1. Úvod: Popis jako základní referenční modus uspořádání znaků a jeho význam napříč médii a žánry. Rekapitulace dosavadní diskuse vedené převážně // z pozic jedné disciplíny i média... 9 // 2. Popis obecně: hlavní kontexty popisu jako kognitivního rámce - jeho vlastnosti -jeho místo v typologii sémiotických makro-modů, médií, žánrů a realizací // na mikroúrovni - konkretizace popisu v mysli příjemce...17 // 2.1. Popis jako kognitivní rámec...17 // 2.2. Hlavní kontexty a základní funkce popisu ... 22 // 2.3. Místo popisu v typologii sémiotických makromodů/makrorámců, médií, žánrů // a realizací na mikroúrovni...35 // 2.4. Obsahové a formální (vnější) vlastnosti // popisu v literatuře a jiných médiích (na příkladě verbálních textů). Podněty, jež ho vyvolávají.40 // 2.5. Popis a související pojmy v kontextu // literatury a jiných médií...58 // 2.6. Předběžné shrnutí: definice popisu // v literatuře a jiných médiích ...60 // 2.7. Konkretizace předmětů popisu v mysli // příjemce... 62 // 3. Deskriptívni potenciál a omezení // jednotlivých médií...65 // 3.1. Popis v obrazovém médiu: malířství...67 // 3.2. Popis ve verbálních médiích: narativní fikce ... 82 // 3.3. Popis v (instrumentální) hudbě...99 // 4. Shrnutí...129 // Obrazové zdroje...135 // Prameny a literatura...135
// O autorovi...149 // Na okraj studie Wernera Wolfa ... 153 // (doslov Alice Jedličkové) // Literatura ? doslovu... 191