Úplné zobrazení záznamu

Toto je statický export z katalogu ze dne 21.08.2021. Zobrazit aktuální podobu v katalogu.

Bibliografická citace

.
0 (hodnocen0 x )
(1) Půjčeno:1x 
BK
2., zcela přepracované vydání
Praha : Národní knihovna České republiky - Knihovnický institut, 2012
203 stran ; 21 cm

objednat
ISBN 978-80-7050-612-7 (brožováno)
angličtina
Nad názvem: Národní knihovna České republiky
V tiráži chybně uvedeno: 1. vyd.
Obsahuje bibliografie a bibliografické odkazy
Zákon č. 257 ze dne 29. června 2001 - knihovní zákon -- Zákon č. 183 z 12. mája 2000 - zákon o knižniciach
Částečně slovenský text
001420536
Uvedení českého vydání 11 // Předmluva 12 // Úvod 13 // 1 Poslání a cíle veřejné knihovny 15 // 1.1 Úvod 15 // 1.2 Definice veřejné knihovny 15 // 1.3 Cíle veřejné knihovny 15 // 1.3.1 Vzdělávání 16 // 1.3.2 Informace 18 // 1.3.3 Osobní rozvoj 19 // 1.3.4 Děti a mládež 20 // 1.3.5 Veřejné knihovny a kulturní rozvoj 21 // 1.3.6 Sociální role veřejné knihovny 22 // 1.4 Knihovna jako faktor změny 22 // 1.5 Svoboda informací 23 // 1.6 Přístup pro všechny 23 // 1.7 Místní potřeby 24 // 1.8 Místní kultura 24 // 1.9 Kulturní kořeny veřejné knihovny 25 // 1.10 Knihovny beze zdí 26 // 1.11 Budovy knihoven 27 // 1.12 Informační a finanční zdroje 28 // 1.13 Hodnota veřejných knihoven 28 // 2 Legislativní a finanční zajištění 33 // 2.1 Úvod 33 // 2.2 Veřejná knihovna a státní správa 33 // 2.2.1 Alternativní struktury 34 // 2.2.2 Národní informační politika 34 // 2.2.3 E-government 34 // 2.3 Legislativa veřejných knihoven 352.3.1 Související legislativa 36 // 2.3.2 Autorská práva 37 // 2.3.3 Právo na veřejné půjčování 37 // 2.4 Finanční zajištění 38 // 2.4.1 Priority 38 // 2.4.2 Partnerství a spolupráce 39 // 2.4.3 Zdroje financování 39 // 2.4.4 Poplatky od zákazníků } 39 // 2.4.5 Financování technického vybavení 40 // 2.4.6 Externí zdroje financí 40 // 2.5 Řízení veřejné knihovny 41 // 2.6 Správa veřejné knihovny 42 // 2.7 Publicita a propagace 42 // 3 Uspokojování potřeb zákazníků 45 // 3.1 Úvod 45 // 3.2 Určení potenciálních zákazníků 46 // 3.3 Analýza potřeb místní komunity 46 // 3.4 Služby zákazníkům 47 // 3.4.1 Poskytování služeb 47 // 3.4.2 Služby pro děti 48 // 3.4.3 Služby pro mládež 49 // 3.4.4 Služby dospělým 50 // 3.4.5 Celoživotní vzdělávání 51 // 3.4.6 Volnočasové aktivity 51 // 3.4.7 Informační služby 52 //
3.4.8 Služby pro komunitní skupiny 53 // 3.4.9 Služby skupinám zákazníků se zvláštními potřebami 53 // 3.4.10 Knihovna v podmínkách komunity 55 // 3.4.11 Podpora čtení a gramotnost 55 // 3.4.12 Informační gramotnost 57 // 3.5 Péče o zákazníky 58 // 3.5.1 Účast zákazníků 59 // 3.6 Vzdělávání zákazníků 60 // 3.7 Spolupráce a sdílení fondů 60 // 3.7.1 Formální vazby 61 // 3.7.2 Vztahy se školami 61 // 3.7.3 Sdílení knihovních fondů 61 // 3.7.4 Bibliografické záznamy 62 // 3.7.5 Meziknihovní výpůjční služby 623.8 Elektronické sítě 62 // 3.8.1 Přístup zákazníků k internetu 63 // 3.8.2 Vzdálený přístup 63 // 3.8.3 Přístup personálu 64 // 3.8.4 Informační navigátor 64 // 3.9 Přístup ke službám 64 // 3.9.1 Umístění služeb 64 // 3.9.2 Provozní doba 65 // 3.10 Budova knihovny 65 // 3.10.1 Funkce knihovny 66 // 3.10.2 Velikost knihovny 66 // 3.10.3 Určení prostorů 66 // 3.10.4 Charakteristiky designu budovy a prostorů knihovny 67 // 3.10.5 Dostupnost knihovních regálů 68 // 3.10.6 Orientační systém 68 // 3.10.7 Prostředí knihovny 68 // 3.10.8 Elektronické a audiovizuální vybavení 69 // 3.10.9 Bezpečnost 69 // 3.10.10 Parkování 70 // 4 Budování knihovních fondů 73 // 4.1 Úvod 73 // 4.2 Strategie budování fondů 73 // 4.2.1 Obsah strategie 74 // 4.3 Rozsah fondů 75 // 4.3.1 Fondy 76 // 4.3.2 Formy dokumentů 76 // 4.3.3 Pomůcky při výběru 77 // 4.4 Budování fondů 77 // 4.4.1 Kritéria kvality fondů 77 // 4.5 Zásady tvorby fondů 78 // 4.5.1 Akvizice a vyřazování 78 // 4.5.2 Rezervní fondy 79 // 4.5.3 Meziknihovní výpůjční služba 79 // 4.6 Standardy pro knihovní fondy 79 // 4.7 Standardy pro vybavení informačními technologiemi 80 // 4.8 Plán budování fondů v nových knihovnách 81 // 4.8.1 Fáze zřizování 81 // 4.8.2 Fáze konsolidace 81 //
4.8.3 Fáze stabilizovaného stavu 81 // 4.8.4 Tvorba informačního obsahu // 4.9 Míra aktualizace fondu 82 // 4.9.1 Malé knihovny a pojízdné knihovny 83 // 4.9.2 Zvláštní fondy 83 // 4.10 Management digitálních sbírek 84 // 5 Lidské zdroje 87 // 5.1 Úvod 87 // 5.2 Dovednosti pracovníků knihoven 87 // 5.3 Kategorie zaměstnanců 88 // 5.3.1 Kvalifikovaní knihovníci 88 // 5.3.2 Kvalifikovaní knihovníci s vyšší a středoškolskou kvalifikací 90 // 5.3.3 Knihovničtí asistenti 90 // 5.3.4 Specialisté 90 // 5.3.5 Pomocný personál 90 // 5.3.6 Složení personálu 91 // 5.4 Etické normy 91 // 5.5 Povinnosti zaměstnanců knihovny 91 // 5.6 Počet pracovníků 92 // 5.7 Vzdělávání knihovníků 92 // 5.8 Školení 92 // 5.8.1 Mentoring 93 // 5.8.2 Kontakty 93 // 5.9 Profesní postup 93 // 5.10 Pracovní podmínky 93 // 5.10.1 Zdraví a bezpečnost 93 // 5.10.2 Problémoví zákazníci 94 // 5.11 Dobrovolníci 94 // 6 Management veřejných knihoven 97 // 6 1 Úvod 97 // 6.2 Manažerské dovednosti 97 // 6.2.1 Vedení a motivace 98 // 6.2.2 Vztahy s řídícími a finančními orgány 98 // 6.2.3 Plánování a strategie rozvoje 98 // 6.2.4 Operační plánování 99 // 6.2.5 „Zelené" knihovny (šetrné k životnímu prostředí) 100 // 6.3 Vytváření a udržování sítí 101 // 6.4 Finanční management 101 // 6.5 Financování činnosti knihovny 102 // 6.6 Personální řízení 102 // I6.7 Plánování a rozvoj knihovních systémů 103 // 6.8 Management změny 103 // 6.8.1 Plánování pro budoucnost 103 // 6.9 Delegování pravomocí 103 // 6.10 Nástroje řízení 104 // 6.10.1 Monitorování prostředí 104 // 6.10.2 Analýza potřeb komunity 105 // 6.10.3 Sledování a vyhodnocování 105 // 6.10.4 Ukazatele výkonu 106 // 6.10.5 Měření výkonu knihovny 107 // 7 Marketing veřejných knihoven 111 // 7.1 Úvod 111 //
// 7.2 Marketingové nástroje 111 // 7.2.1 Marketingový průzkum 111 // 7.2.2 Segmentace trhu 112 // 7.2.3 Strategie marketingového mixu 112 // 7.2.4 Plán propagace 114 // 7.2.5 Hodnocení marketingu 114 // 7.3 Marketingová a komunikační strategie 115 // 7.4 Vztahy s veřejností (Public relations - PR) 115 // 7.4.1 Spolupráce s médii 116 // 7.4.2 Podpora aktivit v obci 116 // 7.4.3 Získávání podpory v obci 116 // 7.4.4 Obhajoba zájmů 116 // 7.4.5 Spolupráce s řídícími orgány 117 // 7.4.6 Účast na životě obce 117 // Přílohy // 1. Manifest IFLA/UNESCO o veřejných knihovnách 119 // 2. Finský knihovnický zákon 123 // 3. Charta zákazníků knihovnických služeb-Knihovna hrabství Buckinghamshire (Velká Británie) 129 // 4. Normy pro budovy knihovny - Ontario (Kanada) a Barcelona (Španělsko) 131 // 5. Aktualizace Manifestu IFLA 135 // 6. Standardy a směrnice pro veřejné knihovny státu Queensland (Austrálie) 137 // Soupis hlavních dokumentů IFLA 141 //// Dodatky // I. Zákon č. 257 ze dne 29. června 2001 o knihovnách a podmínkách provozování veřejných knihovnických a informačních služeb (knihovní zákon) - Česká republika 143 // II. Metodický pokyn Ministerstva kultury ČR k vymezení standardu veřejných knihovnických a informačních služeb poskytovaných knihovnami zřizovanými a/nebo provozovanými obcemi a kraji na území České republiky 157 // III. Zákon Národnej rady Slovenskej republiky č. 183/2000 o knižniciach, o doplnění zákona Slovenskej národnej rady č. 27/1987 Zb. o štátnej pamiatkovej starostlivosti a o zmene a doplnění zákona č. 68/1997 Z. z. o Matici slovenskej z 12. mája 2000 169 // IV. Metodický pokyn Ministerstva kultury Slovenskej republiky č. MK- 1669/2010-10/7472 z 1. júna 2010 k určeniu štandardov pre veřejné knižnice 193
(OCoLC)829661735
cnb002432811

Zvolte formát: Standardní formát Katalogizační záznam Zkrácený záznam S textovými návěštími S kódy polí MARC