Úplné zobrazení záznamu

Toto je statický export z katalogu ze dne 20.04.2024. Zobrazit aktuální podobu v katalogu.

Bibliografická citace

.
0 (hodnocen0 x )
(14.6) Půjčeno:128x 
BK
EB
Vydání 1.
Praha : Grada, 2015
544 stran : ilustrace ; 24 cm
Externí odkaz    Plný text PDF (Bookport) 
   * Návod pro Bookport 

objednat
ISBN 978-80-247-5447-5 (brožováno)
ISBN 978-80-247-5980-7 (online ; pdf)
ISBN 978-80-247-5981-4 (online ; epub)
Psyché
Obsahuje bibliografie a rejstříky
Anglické a české resumé
Popsáno podle tištěné verze
001420600
ÚVOD 9 // I. SOCIALIZAČNÍ PROCES, JEHO FAKTORY A KONCEPCE 11 // 1. Jak je možné rozumět pojmu socializace? 12 // 1.1 Přirozenost lidského chování a výchova 17 // 1.2 Koncepce socializačních procesů 20 // 2. Hlavní činitelé socializace 34 // 2.1 Úloha a význam rodiny 35 // 2.2 Skupiny vrstevníků 40 // 2.3 Škola jako socializační instituce 43 // 2.4 Komunikační média 47 // II. PROBLÉMY NOREM A NORMALITY CHOVÁNÍ 55 // 1. Jak rozumět pojmům „norma“ a „normalita“? 56 // 1.1 Vymezení rizikového chování a sociálněpatologických jevů 63 // 2. Sociální deviace a společenský řád 71 // 2.1 Jak rozumět pojmu „deviace“? 71 // 2.2 Funkce deviací 75 // 2.3 Deviace a sociální kontrola 76 // 2.4 Paradoxní důsledky sociální kontroly 78 // 3. Přehled teorií sociálních deviací 80 // 3.1 Osvícenství a počátky kriminológie 81 // 3.2 Fyziognomické teorie deviací 84 // 3.3 Moderní sociobiologické teorie 86 // 3.4 Psychologické teorie deviací 92 // 3.5 Sociálně ekologická škola 99 // 3.6 Teorie kulturního přenosu 100 // 3.7 Teorie strukturálního napětí 102 // 3.8 Teorie sociální kontroly 109 // 3.9 Teorie nálepkování 111 // 3.10 Teorie sociálního konfliktu 114 // 3.11 Interpretativní fenomenologická sociologie a teorie deviací 132 // 4. Zločin a právní systém 134 // 4.1 Kriminalita bílých límečků a mládež 134 4.2 Organizovaná kriminalita 137 // 4.3 Kriminalita bez obětí 138 // 4.4 Sociální důsledky deviací 139 // III. ZVLÁDÁNÍ ZÁTĚŽE A NEBEZPEČÍ KRIZE 143 // 1. Životní obtíže a adaptabilita mladého jedince 144 // 1.1 Jak rozumět pojmu „krize“ a co ji vyvolává? 148 // 1.2 Citové ztráty, neštěstí, traumata a katastrofy 151 // 1.3 Problémy a krize z nezvládnutých životních změn 157 // 1.4 Počátek a průběh stadií krize 166 //
1.5 Zpracování krize jako životní výzvy 178 // 1.6 Zvláštnosti krizového vývoje u dětí a dospívajících 180 // 2. Nezpracované obtíže, krize a jejich důsledky 189 // 2.1 Reakce na zátěž, stres a odolnost 189 // 2.2 Vadná socializace, stres a psychosomatická onemocnění 192 // 2.3 Neurózy, neřešené konflikty a krize 203 // 2.4 Deprese, psychotická onemocnění, návykové látky 209 // 2.5 Suicidiální vývoj a riziko sebevraždy 214 // 3. Sociální opora a krizová intervence 219 // 3.1 Jak rozumět pojmu „sociální opora“? 219 // 3.2 Specifika přístupu k jedinci zasaženému krizí 221 // 3.3 Souhrnné zásady krizové intervence 225 // 4. Pastorační péče o děti a dospívající v tíživé životní situaci 231 // 4.1 Jak rozumět pojmu „pastorace“? 231 // 4.2 Pastorace jako péče o identitu 235 // 4.3 Problém sektářství z hlediska pastorační péče 246 // IV. UPLATNĚNÍ EXPRESIVNÍCH AKTIVIT PŘI POZITIVNÍ PREVENCI 249 // 1. Jak rozumět pojmu „expresívni činnosti“? 250 // 2. Využití artefiletiky a arteterapie při prevenci 262 // 2.1 Výchozí předpoklady arteterapeutického procesu 262 // 2.2 Jak rozumět pojmu „arteterapie“? 263 // 2.3 Základní terapeutický paradox 265 // 2.4 Co se dělá v arteterapii? 265 // 2.5 Arteterapeutické přístupy: tvůrčí proces a interpretace 270 // 2.6 Produktivní a receptivní arteterapie 277 // 2.7 Příprava pedagogů v artefiletice 281 // 2.8 Konstruktivistické východisko artefiletického programu 283 // 2.9 Proč je v artefiletice důležitá znalostní báze 288 // 2.10 Klíčové momenty artefiletického procesu 293 // 2.11 Artefiletika jako součást nové kultury vyučování 302 // 3. Osobnostní a sociální výchova ladem ležící 304 // 3.1 Jak rozumět pojmu „osobnostní a sociální výchova“? 304 //
3.2 OSV jako (málo využívaná) forma prevence 312 // 4. Výchovná dramatika aneb Prevence mezi realitou a fikcí 314 // 4.1 Jak rozumět pojmům „dramatická/divadelní výchova“? 319 // 4.2 Dramatická výchova a prevence 321 // 4.3 Další systémy využívající hraní rolí 323 // 5. Muzikofiletika jako prostředek prevence 325 // 5.1 Hudba a člověk 326 // 5.2 Jak rozumět pojmu „muzikofiletika“? 330 // 5.3 Hudebně prožitkové metody ve výchově a prevenci 332 // V. PORADENSKÝ A PREVENTIVNĚ VÝCHOVNÝ SYSTÉM VE ŠKOLSTVÍ 337 // 1. Jak rozumět pojmu „poradenský systém ve školství“? 338 // 1.1 Školní psycholog v roli průvodce žáka životem 340 // 1.2 Pedagogicko-psychologické poradny 360 // 1.3 Speciálně pedagogická centra 361 // 1.4 Střediska výchovné péče 363 // 1.5 Preventivné výchovná péče ve školách 365 // 1.6 Preventivní programy školy 367 // 2. Prevence selhávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami 371 // 2.1 Jak rozumět pojmu „žáci se speciálními vzdělávacími potřebami“? . . .371 // 2.2 Vzdělávání žáků se speciálními potřebami v ČR 374 // 2.3 Východiska pro modernizaci systému základního vzdělávání 377 // 2.4 Integrační trendy v Evropě 378 // 2.5 Příprava učitele ve vybraných zemích EU 380 // 2.6 Podpora žáka ve vybraných zemích EU 381 // 3. Péče o děti v zařízeních pro výkon ústavní a ochranné výchovy 384 // 3.1 Složky systému péče o děti s vážně narušeným vývojem 387 // 3.2 Jak rozumět termínu „náhradní rodinná péče“? 391 // 3.3 Charakteristika školských výchovných zařízení 396 // 3.4 Diagnostický ústav 397 // 3.5 Dětský domov 398 // 3.6 Výchovný ústav 398 // 3.7 Děti a dospívající ve výchovných ústavech 398 // 3.8 Včasná intervence: nejúčinnější prevence sociální patologie 403 //
SOUHRN 411 // SUMMARY 415 // O AUTORECH 419 // PRAMENY A LITERATURA 426 // ZKRATKY 453 // POZNÁMKY A VYSVĚTLIVKY 456 // VĚCNÝ REJSTŘÍK 530 // JMENNÝ REJSTŘÍK 541

Zvolte formát: Standardní formát Katalogizační záznam Zkrácený záznam S textovými návěštími S kódy polí MARC