Úplné zobrazení záznamu

Toto je statický export z katalogu ze dne 07.04.2018. Zobrazit aktuální podobu v katalogu.

Bibliografická citace

.
0 (hodnocen0 x )
(6.6) Půjčeno:33x 
BK
1. vydání
V Praze : Stanislav Juhaňák - Triton, 2015
211 stran ; 20 cm

objednat
ISBN 978-80-7387-935-8 (brožováno)
Obsahuje bibliografii na stranách 204-208 a rejstřík
České a anglické resumé
001420623
Úvod ...11 // 1 Vztahy a jejich smysl (Jan Svoboda) ...13 // 1.1 Vznik a vývoj vztahu ...13 // 1.2 Víra, důvěra a její počátek ...15 // 1.2.1 Začátky sebepoznání ...16 // 1.3 Definice vztahů a jejich dělení ...17 // 1.4 Typy mezilidských vztahů a jejich definice ...18 // 1.4.1 Výchovné styly v současné rodině ...19 // 1.5 Specifika vztahů dětí (žáků) romské národnosti ...21 // 1.5.1 Romové v České republice ...21 // 1.5.2 Romské dítě v současnosti ...24 // 1.5.3 Vztahy dětí s jinými autoritami ...26 // 2 Aktuální rizika při vzniku partnerství (Jan Svoboda) ...28 // 2.1 Výběr životního partnera ...29 // 2.2 Partnerství a manželství ...32 // 2.3 Rodina ...34 // 2.3.1 Rodinné zvyky, stereotypy a rituály - rytmus rodiny ...36 // 3 Rizika výchovy a jejich důsledky (Leona Němcová) ...40 // 3.1 Příčiny a důsledky traumatu u dětí, principy kontaktu // s traumatizovaným dítětem ...41 // 3.1.1 Příznaky traumatu, posttraumatická stresová porucha ...43 // 3.2 Globální traumatické zahlcení ...45 // 3.3 Zdroje traumat ...49 // 3.3.1 Traumata související s úmrtím nebo předčasným odloučením ...49 // 3.3.2 Rozvod, rozchod, rozpad rodiny ...52 // 3.3.3 Týrání, nepřiměřené trestání, přítomnost násilí v rodině ...54 // 3.3.4 Sexuální zneužití, sexuální aktivity neadekvátní věku ...56 // 3.4 Význam některých druhů „abnormálního" chování // u traumatizovaných dětí -„malá" traumata, závažná traumata ...58 // 3.5 Šikana ...58 // 3.6 Lékařské zákroky ...59 // 3.7 Nehody, úrazy ...60 // 3.8 Vystavení hororům, drastickým příběhům neadekvátním věku, // stezky odvahy ...62 // 3.9 Živelní, hromadné katastrofy ...64 //
4 Zásady péče o traumatizované děti - koncept tří zón jako přirozená regulace organismu (Leona Němcová) ...66 // 4.1 Dětské techniky vyrovnávání se s traumatem ...70 // 4.2 Péče o traumatizované děti ...71 // 5 Základní sociální potřeby a důsledky jejich nedosycenosti // (Leona Němcová) ...74 // 5.1 Potřeba místa, teritoria ...74 // 5.2 Potřeba bezpečí ...78 // 5.3 Potřeba podnětu, péče a výživy ...80 // 5.4 Potřeba podpory ...81 // 5.5 Potřeba limitu ...83 // 6 Důsledky nevhodných výchovných přístupů (Jan Svoboda) ...86 // 7 Sebepojetí (Jan Svoboda) ...96 // 7.1 Možnosti práce se sebepojetím dítěte ...97 8 // 8 Strach, riziko a proces individualizace (Jan Svoboda) ...102 // 8.1 Riziko ...106 // 8.2 Možnost prožívat riziko v blahobytu ...107 // 8.3 Proces individualizace ...108 // 8.4 Vznik problému, obav a danosti ...110 // 8.4.1 Definice danosti, problému, obavy ...111 // 8.4.2 Jak řešit obavné myšlenky ...113 // 9 Škola - její možnosti a nástrahy (Jan Svoboda) ...120 // 9.1 Problémové aspekty školní třídy ...122 // 9.2 Dynamické změny probíhající v třídním kolektivu ...125 // 9.2.1 Dynamika třídy ve statistickém pojetí ...128 // 9.2.2 Ověření vztahu žáků k vyučovanému předmětu ...128 // 9.2.3 Negativní kritérium ...132 // 9.3 Postoj ke škole ...134 // 9.4 Prostor školní třídy - životní prostor dítěte v roli žáka ...138 // 9.5 Přechodové rituály vyučovací hodiny ...142 // 9.5.1 Schéma vyučovací hodiny a přechodové rituály ...146 // 10 Motivační techniky (Jan Svoboda) ...151 // 10.1 Profesní orientace ...153 // 10.2 Polemika o smrti ...157 // 10.3 Promiskuita ...158 //
11 Krizové situace výuky a jejich řešení (Jan Svoboda) ...163 // 11.1 „Drzost" ...163 // 11.2 „Vulgární" žák ...164 // 11.3 „Hra s pomluvami" ...166 // 11.4 Snaha zaujmout ...167 // 11.5 Dodržování limitu ...168 // 11.6 Čas pro sebe ...169 // 11.7 Tvorba pravidel ...171 // 11.8 DNA ...173 // 11.9 Nealkoholické pivo? ...175 // 11.10 Když žák„neslyší" ...176 // 11.11 Důsledek střídavé péče ...178 // 11.12 Krátkodobá paměť a únava ...180 // 11.13 Individuální agrese ...181 // 11.14 Vulgární vyjadřování žáků ...182 // 11.15 Ženský genitál ...183 // 11.16 Dvojčata ...184
(OCoLC)931999943
cnb002727183

Zvolte formát: Standardní formát Katalogizační záznam Zkrácený záznam S textovými návěštími S kódy polí MARC