Předmluva 5 // 1. Úvod 7 // 2. Nástin základů hudebního ladéní...9 // 3. Rovnoměrná temperatura - historie sporů a omylů...21 // 4. Hudební ladění jako prostředník mezi lidmi a bohy...31 // 5. Písemné doklady o ladéní varhan v Českých historických zemích ...37 // Přímé informace v pramenech a literatuře...37 // Ostatní hudebné teoretická literatura...56 // Importované tisky z habsburských zemi...59 // Tisky domácí provenience...71 // 6. Organologický výzkum hudebních temperatur...87 // Stanoveni metodických východisek a postupů...88 // Průzkum hodnotných historických nástrojů...93 // Průzkum velkých varhan proboštského chrámu Nanebevzetí Panny Marie v Dubu nad Moravou ... 95 // Průzkum píšťalového fondu při restaurátorských akcich ... 101 // Průzkum píšťalového fondu varhan v Doubravníku...102 // Průzkum píšťalového fondu varhan v Olomouci Hradisku (kostel sv. Stépána)... 107 // Průzkum píšťalového fondu varhan ve Vranově nad Dyji (kostel Nanebevzetí Panny Marie)... 109 // 7. Výška ladění ... 119 // Situace ve střední Evropě v 17.-19. století... 119 // Situace v českých zemích 17.-19. století... 122 // Shrnutí 133 // 8. Recepce hudebního ladění varhan...135 // Psychofyzilogická percepce... 135 // Neurobiologické zpracování v mozkové kůře...140 // Kognice a výsledná recepce ... 141 // Shrnuti... 143 // 9. Notopis varhanních skladeb ...145 // Shrnutí ... 155 // 10Závěr ... 157 // Summary