Úplné zobrazení záznamu

Toto je statický export z katalogu ze dne 20.04.2024. Zobrazit aktuální podobu v katalogu.

Bibliografická citace

.
0 (hodnocen0 x )
(20.4) Půjčeno:102x 
BK
Třetí vydání
Praha : Portál, 2015
232 stran : ilustrace ; 23 cm

objednat
ISBN 978-80-262-0901-0 (brožováno)
PP : pedagogická praxe
Obsahuje bibliografii na stranách 219-224, bibliografické odkazy a rejstříky
001421026
Obsah // Předmluva 9 // Z ohlasů na první vydaní knihy 11 // 1 Očnámjde 13 // 1.1 Dve smutné priority našeho školství 13 // 1.2 Proč se ekonomové učí matematiku? 15 // 1.3 Komunikace a jazyk 17 // 1.4 Bádaní a véda 21 // 1.5 Několik příkladů 25 // 2 Příběhy ze školy 31 // 2.1 Učitel direktivně řídí žáka - příběh A 31 // 2.2 Jak vést žáky ? objevu - příběh ? 35 // 2.2.1 Objev myšlenky „V plotě, který má n látek, je « — 1 mezer“ 35 // 2.2.2 Objev podobnosti úloh 36 // 2.2.3 Dramatizace 39 // 2.3 Komunikační šum v interakci učitel-žák; příběh C 41 // 2.4 Dva podstatně různé přístupy učitelů - příběh D 42 // 2.4.1 Dialogický přístup učitelky - první jednání // příběhu D 43 // 2.4.2 Postojový přístup učitelky - druhé jednání // příběhu D ’ 47 // 2.4.3 Konfrontace obou uvedených přístupů - // třetí jednání příběhu D 47 // 3 O jednom pedagogickém experimentu 49 // 3.1 Kterým didaktickým přístupům dává náš učitel // matematiky na základní škole přednost? 49 // 3.2 Srovnání s učebnicemi 62 // 4 Dva náměty ? vyzkoušení 70 // 4.1 Měření úseček - námět A 70 // 4.2 Obsah mnohoúhelníku - námět ? 75 // 5 // Dítě, škola a matematika // Bolzanovy-Popperovy světy 82 // 5.1 Základní vzdělávací rozpor 82 // 5.2 Idea tří světů 83 // 5.3 Svět školy 87 // 5.4 Ilustrace 88 // 5.5 Žákův duševní svět 91 // Abstrakce a tvoření pojmů 95 // 6.1 Užití čísel v reálném světě 97 // 6.2 Modely přirozených čísel 99 // 6.3 Poznávání přirozených čísel - čtyři příběhy E 107 // 6.4 Způsoby modelování početních operací 108 // 6.5 Prozradit, či neprozradit? - dva příběhy F 113 // 6.6 Paměť versus porozumění - dva příběhy G 114 // Žákův poznávací proces 119 // 7.1 Problémy tradiční školy 119 //
7.2 Geny a memy 120 // 7.3 Školní komunikace 121 // 7.3.1 Přijetí, uložení a uchopení informace - příběh H 122 // 7.4 Cesta ? poznatkové struktuře matematiky 127 // 7.5 Motivace 129 // 7.6 Izolované modely 131 // 7.7 Univerzální modely 132 // 7.8 Oživení vzoru na univerzální model 134 // 7.9 Abstraktní znalosti 135 // 7.10 Krystalizace 7.10.1 Krystalizace pojmu „minus“ - pokračování 136 // příběhu Ely 137 // 7.11 Abstrakční zdvihy 138 // 7.12 Tabulka jako nástroj ? řešení úloh 140 // 7.13 Automatizace 142 // 8 Formální a neformální znalosti 145 // 8.1 Formální poznání - příběh I 148 // 8.2 Charakteristika formální a neformální abstraktní znalosti 149 // 8.3 Částečně formální znalost - příběh J 150 // 8.4 Převzatá znalost a osvojená znalost - příběh ? 153 // 8.5 Příčiny choroby formalismu a její průběh 154 // 8.6 Diagnostika formalismu 156 // 8.7 Antisignál jako účinný diagnostický nástroj - příběh L 158 // 8.8 Naše zkušenosti s diagnostikou formalismu 159 // 8.9 Diagnostika formalismu v písemném sčítání 160// 6 // S. 10 Diagnostika formalismu geometrických vedomosti // 8.11 Reedukace formalismu // 8.12 Prevence formalismu // 9 Sociální klima třídy // 9.1 Interakce učitel-žák // 9.2 Dialogická a postojová strategie učitele // 9.2.1 Dialogická strategie učitele // 9.2.2 Postojová strategie učitele // 9.3 Konkrétní případy chování učitelů z příběhů A a D // 9.4 Pedagogické přesvědčení učitele - pohled na chybu // 9.4.1 Kořeny našeho vnímání chyby // 9.4.2 Strach z neúspěchu a úleva - příběh Oldřicha // 9.4.3 Několik poznámek o jevu chyba // 9.5 Hierarchie pedagogických hodnot a cíle výuky // 9.6 Porovnání hodnot „znalosti“ a „schopnosti“ // 9.6.1 Objev s chybou - příběh Patrika //
9.7 Místo matematiky ve škole // 9.8 Učíme matematiku správně? // 10 Naše pedagogické přesvědčení // 10.1 Didaktický konstruktivismus // 10.1.1 Desatero konstruktivismu // 10.2 Závěry // 11 Konstruktivistické vyučování a realita školy // 11.1 Pro jaký svět vzděláváme naše žáky? // 11.2 Dětský svět // 11.3 Připravujeme děti pro svět dospělých? // 11.4 Konstruktivismus globální, nebo konstruktivismus lokální? // 11.5 Učit, nebo naučit? // 11.6 Konstrukční úlohy a tři typy konstrukce // 11.7 Realistický konstruktivismus // Příloha I - Matematika // Příloha II - Překlady cizojazyčných citací // Příloha III - Dvacet pět úloh // Literatura // Rejstřík jmenný // Rejstřík věcný // Obsah
(OCoLC)913564148
cnb002692088

Zvolte formát: Standardní formát Katalogizační záznam Zkrácený záznam S textovými návěštími S kódy polí MARC