Úplné zobrazení záznamu

Toto je statický export z katalogu ze dne 20.04.2024. Zobrazit aktuální podobu v katalogu.

Bibliografická citace

.
0 (hodnocen0 x )
(20.7) Půjčeno:62x 
BK
EB
Vydání čtvrté
Praha : Portál, 2010
333 stran : ilustrace ; 24 cm
Externí odkaz    Plný text PDF (Bookport) 
   Plný text PDF 
   * Návod pro Bookport 
   * Návod pro vzdálený přístup 

objednat
ISBN 978-80-7367-817-3 (vázáno)
ISBN 978-80-262-0230-1 (online ; pdf)
Obsahuje bibliografii na stranách 315-326 a rejstříky
Popsáno podle tištěné verze
001421342
Věnování ...9 // Úvod k prvnímu vydání ...10 // Úvod k třetímu přepracovanému vydání ...13 // ČÁST I. // Teoretické předpoklady specifických poruch učení // 1 Závažnost problému ...17 // Význam dovednosti číst, psát a počítat v dnešní společnosti // a v naší kultuře ...18 // Vliv školní neúspěšnosti dítěte na jeho profesionální kariéru ...20 // Vliv školní neúspěšnosti dítěte na situaci v rodině ...23 // Vliv školní neúspěšnosti na osobnost dítěte ...24 // Sekundární Symptomatologie specifických poruch učení ...25 // Jazyk a životní orientace ...27 // 2 Systémový přístup ke specifickým poruchám učení ...33 // Co je to systém? ...35 // Vztahy mezi systémy ...37 // Systémový a kauzální přístup ...41 // Systém jako dohoda. Otevřenost, funkčnost systému ...45 // O pokoře terapeuta ...49 // Systémy a náprava specifických poruch učení ...52 // Systémy a smysl skutečnosti. Praktické důsledky systémového myšlení . . 55 // 3 Definice specifických poruch učení ...59 // Terminologické problémy ...59 // Inteligence a specifické poruchy učení ...61 // Problémy s definicí specifických poruch učení ...68 // Shrnutí ...73 // 4 Etiologie specifických poruch učení ...75 // Katalog příčin specifických poruch učení ...75 // Model multidimenzionální etiologie specifických poruch učení ...77 // Dispoziční (konštituční) příčiny specifických poruch učení ...79 // Nepříznivý vliv prostředí ...88 // 5 Deficity dílčích funkcí (Teilleistungsschwächen) ...93 // K pojmu deficity dílčích funkcí (Teilleistungsschwächen, v dřívější odborné literatuře (Teilleistungsstörungen) ...94 // 6 Neuropsychologické přístupy k dyslexii ...103 // Specializace mozkových hemisfér ve vztahu k procesu čtení, psaní a matematickým dovednostem ...103 //
Základní výkony zrakového systému ...105 // Neuropsychologický přístup k dyslexii a její nápravě podle D. J. Bakkera ...109 // 7 Psychosociální postavení dětí se specifickými poruchami učení ...121 // 8 Specifické poruchy chování (hyperkinetické poruchy) ...127 // Terminologické poznámky ...128 // Z historie ...129 // Výskyt hyperkinetické poruchy ...130 // Symptomatologie hyperkinetické poruchy ...130 // Etiologie ...131 // Hyperkinetické poruchy a poruchy učení ...132 // Lékařské vyšetření ...132 // Psychologické vyšetření ...133 // Intervence ...138 // 9 Poruchy chování a specifické poruchy učení ...147 // Poruchy chování jako sekundární Symptomatologie specifických poruch učení ...148 // Začarovaný kruh poruch učení ...150 // Poruchy chování jako primární Symptomatologie specifických poruch učení ...156 // ČÁST II. // Diagnostika a náprava specifických poruch učení // 1 Několik poznámek o rozvoji vnímání a paměti a jeho poruchách ...163 // Vnímání jako orientace v prostředí. Konstantnost vnímání ...163 // Celostnost vnímání ...168 // Zrakové vnímání ...170 // Sluchové vnímání řeči ...180 // Vnímání časového sledu ...183 // Vnímání prostoru ...186 // Proces paměti ...189 // 2 Diagnostika specifických poruch učení ...195 // Nepřímé zdroje diagnostických informací ...196 // Přímé zdroje diagnostických informací ...199 // Hodnocení písemných prací ...207 // Sluchové rozlišování řeči ...214 // Zraková percepce tvarů ...218 // Lateralita ...221 // Vnímání prostorové orientace ...224 // Vnímání časové posloupnosti ...226 // Paměť ...228 // Závěrem několik poznámek ...229 // 3 Zásady nápravy specifických poruch učení ...231 // Důvod nápravy specifických poruch učení ...231 //
Prevence specifických poruch učení ...232 // Strategické zásady pro nápravu specifických poruch učení ...232 // 4 Techniky nápravy specifických poruch učení ...239 // Oblasti nápravy ...239 // Rozvoj poznávacích funkcí ...240 // Techniky nácviku čtení ...250 // Nácvik psaní ...254 // Nácvik matematických dovedností ...259 // 5 Projekty k nápravě specifických poruch učení ...267 // Nápravné techniky Grace M. Fernaldové ...267 // Senzorická integrace - Jean Ayresová ...270 // Metoda Brigitte Šindelářové. Deficity dílčích funkcí ...275 // Tréninkové programy Georga Spiela ...278 // Diagnostická a nápravná metoda Wolfganga Simona ...285 // Programy zaměřené na kognitivní dovednosti ...286 // Diagnostika a náprava dětí s vývojovými poruchami učení podle D. H. Stotta ...293 // Lingvistický projekt nápravy specifických poruch učení ...296 // Integrativní vzdělávací (edukativní) kineziologie ...298 // Brain Gym Paula Dennisona ...299 // 6 Systém poradenských služeb pro děti se specifickými poruchami učení a chování ...303 // Závěr ...309 // Doslov k druhému vydání ...311 // Literatura ...315 // Autorský rejstřík ...327 // Věcný rejstřík ...331
(OCoLC)697263575
cnb002119580

Zvolte formát: Standardní formát Katalogizační záznam Zkrácený záznam S textovými návěštími S kódy polí MARC