Úplné zobrazení záznamu

Toto je statický export z katalogu ze dne 20.04.2024. Zobrazit aktuální podobu v katalogu.

Bibliografická citace

.
0 (hodnocen0 x )
(41) Půjčeno:41x 
BK
Vydání první
Hradec Králové : Gaudeamus, 2015
212 stran : barevné ilustrace ; 22 cm

objednat
ISBN 978-80-7435-567-7 (vázáno)
Recenzované monografie ; 59
Nad názvem: Univerzita Hradec Králové, Pedagogická fakulta
Na obálce nad názvem: Rodina UHK
Obsahuje bibliografii na stranách 193-212, bibliografické odkazy a rejstříky
České a anglické resumé
001421698
Obsah // ÚVOD...6 // 1. Specifika socializace a výchovy v pluralitní // a medializované společnosti...7 // 1.1 Socializace jako celoživotní a aktivní proces...8 // 2.2 Mechanismy socializace...11 // 1.3 Proměnlivé pohledy na socializaci a výchovu...13 // 1.4 Socializace a výchova v současné rodině...16 // 1.5 Medializace prostředí a jeho socializační dosah...18 // 1.5.1 Statistické evidence informatizace společnosti...19 // 1.5.2 Medializace současných domácností a rodin // v perspektivě výzkumných dat ...22 // 1.5.3 Socializační potenciál používání médií // a konzumace mediálního obsahu... 25 // 1.6 Některé aspekty socializačně-výchovného // působení současné školy...27 // 1.6.1 Vzdělávací oblasti RVP podporující socializaci...28 // 1.6.2 Podpora socializace v průřezových tématech RVP...30 // 2. Sebepojetí a identita v kontextu žité // i virtuální reality...42 // 2.1 Vývoj osobnosti v kontextu hlubinných // a dynamických teorií...43 // 2.2 Vývoj osobnosti dle Pessa a Boyden-Pesso...47 // 2.2.1 Pravé já, Ego a Self jako komponenty identity...49 // 2.2.2 Vývojové úkoly dle Pessa a Boyden-Pesso...51 // 2.2.3 Koncept základních vývojových potřeb...53 // 2.3 Vývoj identity z hlediska vývojové psychologie...58 // 2.4 Sebepojetí a identita jako produkty // interakce jedince se sociálním světem...62 // 2.4.1 Komponenty jáství - součást sebepojetí // a konstrukce sebepojetí v kontextu významných
druhých 65 // 2.4.2 já subjekt a já objekt jako komponenty identity...67 // 2.4.3 Jedinec a jeho osobní mapa světa...69 // 2.5 Exprese sebepojetí a identity v rámci // online sociálních sítí...71 // 2.5.1 Podoby online identity jakožto fenomén // projevování identity ve virtuálním prostoru...73 // 2.5.2 Realizovaná exprese sebe sama v prostředí sociálních sítí u adolescenti! // (se zvláštním zřetelem к Facebooku)...78 // 2.5.3 Reálné a virtuální Já uživatelky profilu // na Facebooku - příklad žité a virtuální reality...80 // 3. Vzory současných dětí a mládeže...88 // 3.1 Úloha vzorů v procesu socializace...88 // 3.2 Stav výzkumu vzorů současné mladé generace...92 // 3.3 Výsledky šetření vzorů současných dětí...94 // 3.3.1 Kdo jsou vzory současných dětí a mládeže?...95 // 3.3.2 Sociodemografické proměnné volby vzorů // u současných dětí...99 // 3.3.3 Oceňované charakteristiky a atributy // vzorů dětí a mládeže...99 // 3.3.4 Rodiče v pozici životních vzorů...105 // 3.3.5 Mediální vzory dětí a mládeže a jejich socializační dosah 108 // 3.4 Pedagogický potenciál vzorů a rolových modelů // a možnosti jeho využití...112 // 4. Volný čas a média...116 // 4.1 Volný čas v měnící se společnosti...116 // 4.2 Začátky vědeckého studia volného času...117 // 4.3 Volný čas dětí a mládeže v současnosti...120 // 4.3.1 Možnosti pro organizované trávení volného času
v ČR - přehled zařízení...121 // 4.3.2 Možnosti pro neorganizované trávení volného času v ČR 126 // 4.4 Média ve volném čase dětí a mládeže...128 // 5. Tváří v tvář novým výzvám rodinné výchovy - // mediální výchova v rodině...134 // 5.1 Mediální výchova v rodině v perspektivě // existující teorie a výzkumu...136 // 5.2 Vybrané výsledky zahraničních výzkumů // mediální výchovy v rodině...139 // 5.3 Výzkum mediální výchovy v českých rodinách...143 // 5. 3.1 Význam mediální výchovy v rodině // z perspektivy rodičů...146 // 5.3.2 Aktivity rodičů ve vztahu dítě - média...148 // 5.3.3 Kdo rozhoduje o používání médií v rodině?...151 // 5.3.4 Úloha matek v mediální výchově...152 // 5.3.5 Proměnlivá nebo stabilní pravidla // pro používání médií?...153 // 5.3.6 Dětská percepce mediální výchovy...154 // 5.3.7 Perspektiva dětí versus perspektiva rodičovská...157 // 5.4 Rodinná mediální výchova jako součást // životního stylu...160 // 6. Mediální výchova ve škole...163 // 6.1 Vznik a vývoj mediální výchovy...163 // 6.2 Mediální výchova v České republice...165 // 6.3 Aspekty realizace mediální výchovy ve školách...166 // 6.4 Mediální výchova v kontextu sociální pedagogiky...169 // Závěr...175 // Resume...177 // Seznam grafů, obrázků a tabulek...179 // Věcný rejstřík...181 // Jmenný rejstřík...189 // Literatura...193

Zvolte formát: Standardní formát Katalogizační záznam Zkrácený záznam S textovými návěštími S kódy polí MARC