Úplné zobrazení záznamu

Toto je statický export z katalogu ze dne 20.04.2024. Zobrazit aktuální podobu v katalogu.

Bibliografická citace

.
0 (hodnocen0 x )
(19.5) Půjčeno:39x 
BK
Příručka
Vydání třetí
Praha : Portál, 2015
375 stran : ilustrace ; 23 cm

objednat
ISBN 978-80-262-0846-4 (brožováno)
němčina
Obsahuje bibliografii na stranách 371-375 a bibliografické odkazy
001421717
Obsah // Předmluva к českému vydání ...13 // Předmluva к druhému německému vydání ...14 // Úvod ...15 // I. ČÁST // Základní informace... 17 // 1 Vzdělávání ...19 // 1.1 Školní vzdělávání ...19 // 1.2 Podnikové vzdělávání ...20 // 1.3 Další vzdělávání ...21 // 2 Nezaměstnanost (Marco Siegrist) ...23 // 2.1 Formy nezaměstnanosti ...24 // 2.2 Účinky ...25 // 3 Klíčové kompetence (Marco Siegrist) ...27 // 3.1 Identifikace klíčových kompetencí ...27 // 3.2 Možnosti a šance ...33 // 3.3 Rámcové podmínky ...34 // II. ČÁST // Hlediska skupinového učení ...35 // 1 Skupinové učení ...37 // 1.1 Definice skupiny ...38 // 1.2 Výhody skupinového učení ...39 // 1.3 Hranice ...41 // 2 Skupina jako sociální systém ...43 // 2.1 Pravidla hry ...45 // 2.2 Možnosti diagnózy ...47 // 3 Vývojové fáze skupiny ...51 // 3.1 Charakteristické znaky dynamiky ...52 // 3.2 Možnosti podpory...54 // 4 Úkoly vedoucího kurzu ...57 // 4.1 Administrativa - organizace...58 // 4.2 Přístup к jednotlivci ...58 // 4.3 Interakce se skupinou ...60 // 4.4 Tematicky zaměřené požadavky...60 // III. ČÁST // Metodicko-didaktické podněty ...63 // 1 Učení přizpůsobené činnosti mozku...65 // 1.1 Učení jako proces ...66 // 1.2 Přijímání informací a jejich uchování v paměti ...69 // 2 Cíle učení...75 // 2.1 Orientace na cílové skupiny ...75 // 2.2 Operacionalizace ...76 // 3 Didaktický model ...81 // 3.1 Teoretické základy...82
// 3.2 Použití v praxi ...85 // 4 Metodiky a metody ...87 // 4.1 Přehled ...88 // 4.2 Informativní metodika ...89 // 4.2.1 Kvíz ...90 // 4.2.2 Audiovizuální přednáška ...91 // 4.2.3 Info-puzzle ...92 // 4.2.4 Analýza pomocí médií ...92 // 4.2.5 Mind-mapping ...93 // 4.3 Narativní metodika ...94 // 4.3.1 Práce v malých skupinách ...94 // 4.3.2 Dotazování expertů ...95 // 4.3.3 Interview ...96 // 4.3.4 Řetězová reakce ...96 // 4.3.5 Případová analýza ...97 // 4.4 Operativní metodika ...98 // 4.4.1 Hra se jmény ...98 // 4.4.2 Blesk ...99 // 4.4.3 Hra na čtyři rohy ...100 // 4.4.4 Interaktivní hra ...101 // 4.4.5 Micro-teaching ...102 // 4.5 Integrativní metodika ...103 // 4.5.1 Interval ...103 // 4.5.2 Optimální aktivace ...104 // 4.5.3 Dárky ...105 // 4.5.4 Učební „kolečko“ ...105 // 4.5.5 Projekty ...106 // 4.6 Intuitivní metodika ...107 // 4.6.1 Impulz ...107 // 4.6.2 Metoda ABC ...108 // 4.6.3 Hudba ...109 // 4.6.4 Meditace ...110 // 4.6.5 Imaginární cesta ...Ill // 5 Moderační metoda ...113 // 5.1 Učební doprovod ...113 // 5.2 Nejdůležitější charakteristiky ...114 // 5.2.1 Moderace pomocí nástěnky ...115 // 5.2.2 Typický průběh moderace pomocí nástěnky ...116 // 5.2.3 Funkce moderátorky nebo moderátora ...116 // 5.3 Použití moderační metody...117 // 5.3.1 Praktické příklady ...118 // 5.3.2 Moderovaná technika rozhovoru ...130 // 5.4 Hranice moderování ...134 // 6 Evaluační metody ...135 // 6.1 Neverbální
techniky...136 // 6.1.1 Imaginární škála ...136 // 6.1.2 Sociogram z bot ...137 // 6.1.3 Hledám své místo ...137 // 6.2 Písemné a verbální techniky...138 // 6.2.1 Graffiti ...138 // 6.2.2 Test upřímnosti ...139 // 6.2.3 Kritika semináře ...140 // 6.2.4 Vytvořit symboly ...140 // 6.3 Individuální metody ...141 // 6.3.1 Učební síť ...141 // 6.3.2 Hodnocení učení ... 143 // 6.3.3 Moje klíčové kompetence...145 // 6.4 Formulář pro hodnocení ...153 // 6.4.1 Standardizované dotazníky ...153 // 6.4.2 Nestandardizované dotazníky ...156 // 6.4.3 Polostandardizované dotazníky ...156 // IV. ČÁST // Podklady pro kurz...159 // 1 Tvorba podkladů ...161 // 1.1 Teoretické základy...161 // 1.2 Praktické používání...162 // 2 Klíčové kompetence...165 // 2.1 Struktura klíčových kompetencí...166 // 2.2 Učební „kolečko“ ke klíčovým kompetencím ...172 // 2.2.1 Stanoviště 1 ...174 // 2.2.2 Stanoviště 2 ...176 // 2.2.3 Stanoviště 3 ...177 // 2.2.4 Stanoviště 4 ...179 // 2.3 Riziko ...180 // 3 Schopnost komunikovat a kooperovat...185 // 3.1 Zásady komunikace ...187 // 3.1.1 Deset zlatých pravidel úspěšného vedení rozhovoru...187 // 3.2 Prostředky lidské komunikace ...188 // 3.2.1 Verbální komunikace ...189 // 3.2.2 Neverbální komunikace ...191 // 3.2.3 Komunikační bariéry...196 // 3.3 Cvičení schopnosti komunikovat ...197 // 3.3.1 Aktivní naslouchání ...197 // 3.3.2 Emocionalita v rozhovoru ...197 // 3.3.3 Souhlasíš
s tím? ...198 // 3.3.4 Obraz ...198 // 3.3.5 Telepatie ...199 // 3.3.6 Dokončování vět ...200 // 3.3.7 Neverbální volání ...200 // 3.3.8 Zábavné hádání povolání ...201 // 3.3.9 Kdo je to? ...201 // 3.3.10 Optimální odstup...202 // 3.3.11 Zrcadlo ...202 // 3.3.12 Řeč těla...203 // 3.3.13 Ať žije němý film ...203 // 3.3.14 Kdo je mafián? ...204 // 3.3.15 Dotyková pošta ...204 // 3.3.16 Techniky proti mlze 1 ...205 // 3.3.17 Techniky proti mlze 2 ...206 // 3.3.18 Techniky proti mlze 3 ...207 // 3.3.19 Slepé uličky ...208 // 3.3.20 Kolo pocitů ...210 // 3.4 Zásady kooperace...213 // 3.4.1 Deset zlatých pravidel úspěšné kooperace...213 // 3.5 Formy kooperace ...214 // 3.5.1 Úspěšně kooperovat...214 // 3.6 Cvičení kooperativity...216 // 3.6.1 Spojme své síly! ...216 // 3.6.2 Sestavujeme tým ...216 // 3.6.3 Rozvazujeme uzel ...217 // 3.6.4 Symbol naší skupiny ...217 // 3.6.5 Uprostřed ...218 // 3.6.6 Chobotnice ...218 // 3.6.7 Noha v kruhu ...219 // 3.6.8 Kreativní dialog ...219 // 3.6.9 Důvěřoval jsem ...220 // 3.6.10 Společně to zvládneme ...220 // 3.6.11 Rozděl plod na poloviny...222 // 3.6.12 Jízda na kánoi ...222 // 3.6.13 Kam pojedeme? ...223 // 3.6.14 Parkoviště ...224 // 3.6.15 Dobrodružství v Antarktidě ...226 // 3.6.16 Pouze 8 hodin ...227 // 3.6.17 Dopravní zácpa ...228 // 3.6.18 Kdo postaví nej vyšší? ...229 // 3.6.19 Konečně jsme svým vlastním šéfem ...229 // 3.6.20 Umíme to sami...230 // 4 Řešení
problémů a kreativita ... 231 // 4.1 Zásady kreativity a schopnost řešit problémy ...233 // 4.2 Faktory řešení problémů ...233 // 4.2.1 Řešení problému jako cirkulační proces (Marco Siegrist) ...234 // 4.2.2 Metody podporující řešení problémů ...236 // 4.2.3 Brzdicí mechanismy (Marco Siegrist) ...237 // 4.3 Kreativní myšlení (Marco Siegrist) ...238 // 4.3.1 Kreativní techniky (Marco Siegrist) ...239 // 4.4 Kreativní metody řešení problémů ...241 // 4.4.1 Brainstorming (Marco Siegrist) ...241 // 4.4.2 Brainpool (Marco Siegrist) ...242 // 4.4.3 Nová formulace (Marco Siegrist) ...243 // 4.4.4 Analogie (Marco Siegrist) ...244 // 4.4.5 Morfologická schránka ...247 // 4.5 Cvičení ke schopnosti řešit problémy a ke kreativitě ...249 // 4.5.1 Starý moudrý muž ...249 // 4.5.2 Malování obrazů ...250 // 4.5.3 Strukturní strom ...250 // 4.5.4 Poklad ...251 // 4.5.5 Rozřezaný čtverec (Marco Siegrist) ...251 // 4.5.6 Brzdicí mechanismy ...254 // 4.5.7 Pracovní místo ...254 // 4.5.8 Hra ...255 // 4.5.9 Stavba mostu (Marco Siegrist) ...255 // 4.5.10 Hrad (Marco Siegrist) ...256 // 4.5.11 Möbiusova páska (Marco Siegrist) ...257 // 4.5.12 Zcizené koláže (Marco Siegrist) ...258 // 4.5.13 Obrazy jako materiál na obrazy (Marco Siegrist) ...258 // 4.5.14 Kreslení masek ...259 // 4.5.15 Monochromní koláž ...260 // 4.5.16 Cítit se jako strom ...261 // 4.5.17 Pohlednice (Marco Siegrist) ...263 // 4.5.18 Malovací stroj ...263 // 5 Samostatnost
a výkonnost ...265 // 5.1 Zásady samostatnosti a výkonnosti ...267 // 5.1.1 Úloha vedoucího (Marco Siegrist) ...267 // 5.1.2 Faktory podporující samostatné učení ...268 // 5.2 Řešení konfliktů...268 // 5.2.1 Faktory řešení konfliktů ...269 // 5.2.2 Deset zlatých pravidel úspěšného řešení konfliktů ...272 // 5.2.3 Vedoucí kurzu jako manažer konfliktů ...272 // 5.3 Cvičení samostatnosti a výkonnosti ...273 // 5.3.1 Workshop „Klíčová kompetence samostatnosť ...273 // 5.3.2 Tvůrčí vyjádření jména ...278 // 5.3.3 Kreativní představování ...279 // 5.3.4 Moje orientace ...279 // 5.3.5 Moje vlastní hodnota ...281 // 5.3.6 Časový management 1 ...283 // 5.3.7 Časový management 2 ...284 // 5.3.8 Druhy konfliktů ...284 // 5.3.9 Hraní rolí к transakční analýze (TA) ...286 // 5.3.10 Egogram ...287 // 5.3.11 Svět mých pocitů ...289 // 5.3.12 Co potřebuji? ...289 // 5.3.13 Moje zábrany ...290 // 5.3.14 Má energie ...291 // 5.3.15 Postoj к výkonu ...291 // 5.3.16 Optimální výkon ...293 // 5.3.17 Dražba ...295 // 5.3.18 Výkonnostní strom ...298 // 5.3.19 Dílna budoucnosti ...298 // 5.3.20 Hračkářská dílna ...299 // 6 Schopnost přijmout odpovědnost...301 // 6.1 Zásady odpovědnosti ...303 // 6.2 Znaky vlastní odpovědnosti (Marco Siegrist)...303 // 6.2.1 Odpovědnost za role ...304 // 6.3 Vlastní odpovědnost a motivace (Marco Siegrist) ...308 // 6.4 Deset zlatých pravidel vlastní odpovědnosti ...310 // 6.5
Cvičení к odpovědnosti ...311 // 6.5.1 Burza vědomostí ...311 // 6.5.2 Zeleninová polévka (Marco Siegrist) ...311 // 6.5.3 Řešení problémů (Marco Siegrist) ...312 // 6.5.4 Cesta...312 // 6.5.5 Vzájemná pomoc (Marco Siegrist) ...313 // 6.5.6 Vůle ...313 // 6.5.7 Co je pro mě nejcennější ...314 // 6.5.8 Pravidla ...316 // 6.5.9 Životní cíle ...318 // 6.5.10 Mé role ...321 // 6.5.11 Dopis čtenáře (Marco Siegrist) ...321 // 6.5.12 Protiklady ...322 // 6.5.13 Robot a hlupáček ... 322 // 6.5.14 Na čem chci pracovat? ...323 // 6.5.15 Plán akcí (Marco Siegrist)...323 // 6.5.16 Strom plný snů ...327 // 6.5.17 Nové já ...327 // 6.5.18 Cestování časem ...328 // 6.5.19 Kdo mě ovlivňuje? ...328 // 6.5.20 Věrnost ...329 // 6.5.21 Možné způsoby chování...330 // 7 Schopnost přemýšlet a učit se ...331 // 7.1 Lidský mozek ...333 // 7.1.1 Struktura mozku ...333 // 7.1.2 Elektrochemické procesy...335 // 7.1.3 Zdravá výživa podporující činnost mozku ...336 // 7.2 Optimální učení ...337 // 7.3 O učení a výuce ...339 // 7.4 Cvičení schopnosti přemýšlet a učit se...340 // 7.4.1 Aktivní dýchání ...340 // 7.4.2 Podpůrná gymnastika ... 341 // 7.4.3 Tajuplné hádanky ...342 // 7.4.4 Tangram ...343 // 7.4.5 Hádání cizích slov ...345 // 7.4.6 Někdo to má, někdo ne ...345 // 7.4.7 Moje teta z Afriky má ráda...345 // 7.4.8 Vytvořit si obrazy ...346 // 7.4.9 Slovní řetěz ...346 // 7.4.10 Balení kufru ...347 // 7.4.11
Umístit pojmy ...348 // 7.4.12 Můj přístup к učení ...349 // 7.4.13 To bych se chtěl naučit ...349 // 7.4.14 Vyprávění příběhů ...351 // 7.4.15 Od A do Z ...351 // 8 Schopnost zdůvodňovat a hodnotit ...353 // 8.1 Zásady schopnosti zdůvodňovat a hodnotit ...355 // 8.2 Charakteristické znaky výkonu ...355 // 8.2.1 Motivace (Marco Siegrist) ...356 // 8.3 Pravidla pro zdůvodňování a hodnocení ...357 // 8.4 Hodnoty ...357 // 8.5 Cvičení ke schopnosti zdůvodňovat a hodnotit ...359 // 8.5.1 Debata o hloupostech ...359 // 8.5.2 Řeč spatra ...360 // 8.5.3 Dům mládeže ...361 // 8.5.4 Zeptej se, co...363 // 8.5.5 Moje schopnosti ...363 // 8.5.6 Čerstvě zamilováni ...364 // 8.5.7 Kreativní hodnocení ...366 // 8.5.8 Moje hodnoty, tvoje hodnoty ...366 // 8.5.9 Vyhodnocovací matice ...367 // 8.5.10 Vypracovat vlastní kritéria hodnocení ...369 // Literatura ...371
(OCoLC)910987825
cnb002663215

Zvolte formát: Standardní formát Katalogizační záznam Zkrácený záznam S textovými návěštími S kódy polí MARC