Úplné zobrazení záznamu

Toto je statický export z katalogu ze dne 27.04.2024. Zobrazit aktuální podobu v katalogu.

Bibliografická citace

.
0 (hodnocen0 x )
(16.5) Půjčeno:33x 
BK
Publikace z konference
Vyd. 1.
V Ústí nad Labem : UJEP, 2014
253 s. : il. (některé barev.) ; 22 cm

objednat
ISBN 978-80-7414-663-3 (brož.)
němčina
Část. přeloženo z němčiny
"15.-17.10.2012 se konala na PF UJEP konference .... Rozšířené verze vybraných příspěvků pak tvoří tuto monografii."--S. 16
500 výt.
Obsahuje bibliografii na s. 203-221, bibliografické odkazy a rejstříky
České a anglické resumé
001421728
Přemluva // Část I - SPECIFIKA OBOROVÉHO VÝZKUMU A JEHO PŘÍNOS KE VŠEOBECNÉMU VZDĚLÁVÁNÍ // 1 VÝZKUM UMĚNÍM A UMĚNÍ VÝZKUMU VE VÝTVARNÉ VÝCHOVĚ (Jan Slavík) // 1.1 Úvod // 1.2 Vědecká stránka empirického výzkumu -výtvarná výchova jako sociohumanitní obor // 1.3 Výzkum uměním - exprese jako nástroj výzkumu // 1.4 Umění výzkumu ve výtvarné výchově // 1.4.1 Výzkum ontogeneze oborového myšlení // 1.4.2 Výzkum edukačního procesu a teorie vyučování // 1.4.3 Výzkum jako didakticko-epistemologická analýza vizuální kultury a výtvarného umění za pomoci teorií, které je vysvětlují // 1.4.4 Výzkum vztahů oborového vzdělávání к jeho společenskému okolí // 1.5 Závěr // 2 KVALITATIVNÍ METODY VÝZKUMU A AKTUÁLNÍCH VÝZKUMNÝCH PROJEKTECH KVV PEDF UK Z LET 2011 AŽ 2013. Vybrané metodologie a metody (Marie Fulková, Lucie Jakubcová Hajdušková) // 2.1 Úvod // 2.2 Tři obraty v myšlení věd o člověku // 2.3 Vybrané výzkumné modely // 2.31 Akční výzkum a model pedagogické reflexe výukových situací // 2.3.2 Výzkum vztažený к praxi umělecké a designérské tvorby (arts-based research, practice-based research, a/r/tography) // 2.4 Výzkumný protokol // 2.4.1 Obecná struktura výzkumného protokolu // 2.4.2 Konkrétní příklad výzkumného protokolu - Pravoslav Rada, Paráda! // 2.5 Závěr // 3 PŘÍNOS VZDĚLÁVACÍHO OBORU VÝTVARNÁ VÝCHOVA OČIMA VÝTVARNÝCH PEDAGOGŮ (Petra Šobáňová, Jana Musilová, Monika Beková) // 3.1 Úvod 57 // 3.2 Přehled názorů na prospěšnost kreslení a výtvarné výchovy 58 // 3.2.1 Podpora kognitivních procesů 58 // 3.2.2 Využitelnost kresebných dovedností v řemesle a průmyslu 59 // 3.2.3 Tvorba jako autentický projev osobnosti 60 // 3.2.4 Tvorba jako prostředek transcendence a reflexe 62 // 3.2.5 Rozvoj tvořivých schopností 64 //
3.2.6 Rozvíjení výtvarného jazyka 66 // 3.2.7 Harmonizující vliv výtvarné výchovy na osobnost dítěte // a školní vzdělávání 68 // 3.2.8 Vizuální gramotnost 69 // 3.2.9 Prospěšnost oboru podle současného kurikula 70 // 3.3 Prospěšnost oboru očima učitelů - výzkumná sonda 72 // 3-3.1 Výzkumná oblast, téma a cíle šetření 72 // 3.3.2 Výzkumné otázky 73 // 3.3.3 Metodologie 73 // 3.3.4 Výzkumný vzorek 74 // 3-3.5 Výsledky 75 // 3.3.6 Diskuze 79 // 3.4 Závěr 81 // Část II - VIZUÁLNÍ GRAMOTNOST - SOUDOBÝ CÍL VŠEOBECNÉHO VZDĚLÁVÁNÍ V EVROPSKÉM KONTEXTU // 4 ČÍM MŮŽE BÝT VÝTVARNÁ VÝCHOVA PROSPĚŠNÁ OBECNÉMU VZDĚLÁVÁNÍ. STRUKTURNÍ ANALÝZA VZÁJEMNÝCH VZTAHŮ OBRAZOVÝCH OBJEKTŮ V ZOBRAZENÍ JAKO METODICKÝ PODKLAD AKTIVNÍHO OVLÁDÁNÍ ZOBRAZENÍ (Jaroslav Vančát) // 4.1 Úvod 87 // 4.2 Výtvarná výchova a rozvoj vidění 88 // 4.3 Výtvarná výchova a rozvoj tvořivosti 90 // 4.4 Návrh chápání obrazového systému jako výsledku jeho historické strukturace 93 // 4.4.1 Paleolitický, totemický model výtvarného zobrazení 95 // 4.4.2 Liniový model při říčních civilizacích 96 // 4.4.3 Raně křesťanský model 96 // 4.4.4. Předrenesanční model - Giotto 96 // 4.4.5 Renesanční model 97 // 4.4.6 Modernistický model 97 // 4.5. Závěr 98 // ESTETICKÉ VZDĚLÁVÁNÍ V PLATÓNOVĚ JESKYNI. O NUTNOSTI UMĚNÍ, TĚLA A KOMPLEMENTARITY (Johannes Kirschenmann) // 5.1 Úvod 101 // 5.2 Obraz těla v emocionálním kapitalismu 102 // 5.3 Šance a vedlejší vlivy sociálních sítí 104 // 5.4 Škola dnes a zcela specifické kompetence v oblasti estetického vzdělávání 106 // 5.4.1 Oborové kompetence pedagogiky umění 108 // 5.4.2 Tři příklady, které jsou metaforou těla jako média 108 // 5.5 Jak je možné pojmenovat a definovat cíle pedagogiky umění? 109 // 5.6 Závěr 110 //
6 „OBRAZOVÁ KOMPETENCE“ - KLÍČOVÁ KOMPETENCE VŠEOBECNÉHO VZDĚLÁVÁNÍ. SROVNÁVACÍ PEDAGOGIKA UMĚNÍ JAKO VÝCHOZÍ BÁZE VZDĚLÁVÁNÍ V EVROPSKÉM KONTEXTU (Věra Uhl Skřivanová) // 6.1 Úvod 113 // 6.2 Stav soudobé srovnávací pedagogiky umění 114 // 6.3 Orientace současných evropských cílů vzdělávání. Oborové kompetence a vyučování zaměřené na dosahování kompetencí 116 // 6.3.1 Návrh podílu oborových kompetencí výtvarné výchovy na tvorbě kompetencí klíčových 118 // 6.3.2 Obrazová kompetence neboli kompetence vizuální gramotnosti 118 // 6.4. Česká výtvarná výchova v oborovém diskurzu německy mluvících zemí. Obrazová kompetence a české rámcové vzdělávací programy (RVP) -srovnávací analýza vzdělávacích obsahů 121 // 6.5 Vzdělávací standard uměleckého vzdělávání Lucemburska ve smyslu dosahování obrazové kompetence 123 // 6.6 Výtvarné úkoly zaměřené na dosahování kompetencí a deskriptory oborových kompetencí v pojetí německé teorie pedagogiky umění 125 // 6.6.1 Bavorský příklad formulace školních výtvarných úkolů aneb úkoly otevřené či uzavřené? 126 // 6.6.2 Kritéria výtvarných úkolů zaměřených na dosahování kompetencí 127 // 6.7 Standardizovaná a na dosahováni oborových kompetencí zaměřená rakouská maturitní zkouška 128 // 6.8 Závěr 130 // 7 INTERKULTURNÍ KOMUNIKACE VE VÝTVARNÉ VÝCHOVĚ NA BINACIONÁLNÍM GYMNÁZIU (Irena Hrušková) // 7.1 Úvod 133 // 7.2 Specifická povaha interkulturní komunikace v uměleckých // vizuálních oborech 134 // 7.3 Program bilingvního a binacionálního vzdělávání na Gymnáziu // Friedricha Schillera v Pirně 135 // 7.3.1 Model výuky výtvarné výchovy v binacionálních a bilingvních třídách, // otázka jeho funkčnosti a předpokladů 136 // 7.4 Role muzeí umění v oblasti interkulturní politiky 137 //
7.5 Výstup z vyučování. Galerijní animace 138 // 7.5.1 Výtvarná dílna v galerii, technika koláže 139 // 7.5.2 Propojení zážitku s kulturním poznáním 141 // 7.6 Závěr 142 // Část III - Výtvarná výchova v mezioborových souvislostech // 8 KOMPARACE JAKO SPECIFICKÁ METODA TEORIE A DĚJIN UMĚNÍ(Tereza Bláhová, Jaroslav Bláha) // 8.1 Úvod 147 // 8.2 Teoretické aspekty umělecké komparatistiky 148 // 8.3 Komparace malířství a hudby 149 // 8.4 Typologie přístupů ke skutečnosti 151 // 8.5 Vymezení úrovní vnímání a interpretace uměleckého díla 153 // 8.5.1 Tvar jako základní prvek struktury výtvarného a hudebního díla 153 // 8.5.2 Tvar a prostor (čas) jako základní dílčí vztah struktury výtvarného // (hudebního) díla 154 // 8.5.3 Struktura jako komplexní vztahy uměleckého díla 156 // 8.5.4 Epocha jako mutace konceptuálního systému 157 // 8.6 Work in progress - roaratorio iss // 8.7 Závěr 162 // 9 VÝTVARNÁ VÝCHOVA ZAPLETENÁ VE VÝZNAMECH SOUDOBÉ SPOLEČNOSTI. TVORBA, TEXT, VÝZNAM A KONTEXT (Kateřina Dytrtová) // 9.1 Úvod 165 // 9.2 Výtvarná výchova a učitelův růst I66 // 9.3 Analýza díla Martina Honerta 167 // 9.3.1 Dílo „Dětská křížová výprava“ I68 // 9.3.2 Dílo „Dům" 169 // 9.3.3 Dílo „Ministranti“ m // 9.3.4 Dílo „Oheň“ m // 9.3.5 Dílo „Fotografie“ 174 // 9.3.6 Dílo „Model scény Létající třídy" 176 // 9.3.7 Dílo „Santa Claus“ lei // 9.3.8 Dílo „Skupinová fotografie učitelů“ lei // 9.4 Výtvarná výchova a zisky vzniklé analýzou tvorby soudobého autora 181 // 9.5 Závěr 182 // 10 PŘÍBĚHY A JEJICH ČTENÍ V UMĚLECKÝCH DÍLECH (Leonora Kitzbergerová) // 10.1 Úvod 185 // 10.2 V síti informací // 10.3 Čtení a „Čtení“ 187 // 10.3.1 Čtení příběhů ve výtvarných dílech 190 // 10.3.2 Dvě cesty к příběhu 191 // 10.4 Závěr 196
(OCoLC)908820569
cnb002576445

Zvolte formát: Standardní formát Katalogizační záznam Zkrácený záznam S textovými návěštími S kódy polí MARC