Úplné zobrazení záznamu

Toto je statický export z katalogu ze dne 06.01.2024. Zobrazit aktuální podobu v katalogu.

Bibliografická citace

.
0 (hodnocen0 x )
(1) Půjčeno:1x 
BK
1. vydání
Praha : Univerzita Karlova v Praze, nakladatelství Karolinum, 2012
242 stran : ilustrace ; 23 cm

objednat
ISBN 978-80-246-2152-4 (brožováno)
Acta Universitatis Carolinae. Philologica. Monographia, ISSN 0567-8277 ; CLXVI
Obsahuje bibliografii na stranách 225-237 a bibliografické odkazy
Anglické resumé
001422126
Poděkování 7 // Před cestou 9 // Úvod - o směřování didaktiky mateřského jazyka 13 // 1. Transdisciplinární témata a transdisciplinární metody 20 // 1.1 Od disciplín k tématům 23 // 1.2 Několik poznámek ke kognitivní vědě a jejích souvztažnostech 26 // 1.3 Kontexty výchovy a vzdělávání 28 // 2. Základní pojmy kognitivní lingvistiky se zřetelem k výchovným aspektům 40 // 2.1 Jazykový obraz světa 42 // 2.2 Stereotyp a kategorizace 44 // 2.3 Metafora a příběh 47 // 2.4 Metafora a lidské tělo 51 // 2.5 Smysly jako brány našeho poznávání 56 // 2.5.1 Reč očí 56 // 2.5.2 Někdy slova, jindy obrazy 58 // 2.5.3 Smyslové preference 60 // 2.5.4 Synestézie 63 // 3. Metafory v příkladech 65 // 3.1 O cestě 66 // 3.2 O duši 70 // 3.3 O hloubce 73 // 3.4 Cesta, hloubka, duše: porovnání konceptualizací 75 // 4. Stereotyp ve světle kognitivnělingvistických výzkumů 80 // 4.1 Od sdělování ke sdílení 81 // 4.2 К ontogenezi pojmů převážně psychologickým pohledem 82 // 4.3 Několik poznámek o potřebě studia stereotypů 86 // 4.4 Člověk v rozměrech 91 // 4.4.1 Základní česká adjektiva vyjadřující rozměry lidského těla 93 // 4.4.2 Výzkum významu rozměrových adjektiv u žáků základní školy, // vysokoškolských studentů a učitelek na 1. stupni základní školy 94 // 4.4.3 Shrnutí 99 // 4.4.4 Výzkum významu prostorových adjektiv u žáků základní školy 99 // 4.4.5 Shrnutí 105 // 4.4.6 Závěrem 106 // 4.5 Stereotyp učitele a studenta 107 // 4.5.1 Několik postupů vedoucích k obrazu, spíše portrétu učitele a studenta 109 // 4.5.2 Pedagogicko-psychologický pohled 114 // 4.5.3 Závěrem 117 // 4.6 Stereotypy ve formě předsudků aneb o jinakosti 117 // 4.6.1 Několik typů .jinakosti“ a přístupů k nim 119 // 4.6.2 Jinakost a její kulturně sociální akcenty 120 //
4.6.3 Paradoxy jinakosti pohledem J. Skácela 121 // 4.7 Stereotypy v anekdotách 121 // 4.8 Závěry 124 // 5. Pedagogické stereotypy 126 // 5.1 Od ideálu k realitě 127 // 5.2 Pedagogické stereotypy vs. respekt k individualitě 132 // 5.3 Pedagogická komunikace a její proměny 137 // 5.4 Komunikační výchova a její integrační role ve výuce mateřského jazyka 140 // 5.5 Dialog ve škole jako metoda i téma 143 // 5.6 Malá výzva na závěr kapitoly 145 // 6. Přístup k jazyku v současné české škole 146 // 6.1 Základní vzdělávání 146 // 6.2 Gymnaziální vzdělávání 149 // 6.3 Smysl výuky mateřského jazyka 152 // 7. Dialogické jednání 153 // 7.1 Pokus o obecnější charakteristiku dialogického jednání 154 // 7.2 Dialogické jednání a hra 159 // 7.3 Prožitky 163 // 7.4 Mluvící tělo 164 // 7.5 Veřejná samota 168 // 7.6 Dialogické jednání a pedagogická praxe 169 // 8. Závěr - o smyslu kognitivního směrováni didaktiky mateřského jazyka 172 // U cíle? 177 // Příloha 1/1: Ukázka z prózy M. Skály Cesta kolem mé hlavy 179 // Příloha 1/2: Ukázka z prózy M. Čunderleho 5м6е/а 181 // Příloha 11/1: Hodnocení výuky a učitelské krédo 184 // Příloha 11/2: Představa výuky jako cesty do hlubin študákovy duše 198 // Příloha 11/3: Cesta, hlubiny - hloubka, duše jako metafory 207 // Příloha 11/4: Stresové situace 212 // Příloha 11/5: Pojem stereotyp 216 // Příloha 11/6: Kdo je učitel a kdo žák/student 219 // Literatura 225 // Summary 238
(OCoLC)837503713
cnb002441482

Zvolte formát: Standardní formát Katalogizační záznam Zkrácený záznam S textovými návěštími S kódy polí MARC