OBSAH // ÚVOD...5 // 1. Vznik evaluačního nástroje Rámec profesních kvalit učitele // mateřské školy a jeho teoretická východiska...7 // 1.1 Teoretická východiska...7 // 1.2 Vznik evaluačního nástroje a jeho struktura...9 // 1.2.1 Plánování...11 // 1.2.2 Prostředí pro učení...14 // 1.2.3 Procesy učení...17 // 1.2.4 Hodnocení vzdělávacích pokroků dítěte...20 // 1.2.5 Reflexe vzdělávání...21 // 1.2.6 Rozvoj školy a spolupráce s kolegy...22 // 1.2.7 Spolupráce s rodiči a širší veřejností...24 // 1.2.8 Profesní rozvoj učitele...26 // 1.3 Pilotování evaluačního nástroje...29 // 2. Sebehodnocení práce učitele...31 // 2.1 Hodnotící škála...31 // 2.2 Doporučení pro práci s nástrojem, možná rizika...32 // 3. Kariérni systém...33 // 3.1 Struktura kariérního sytému...34 // 3.2 Doklady ke kompetencím standardu učitele...36 // 3.3 Komparace evaluačního nástroje a profesních // dovedností standardu učitele...37 // 4. Podmínky pro rozvoj profesních kompetenci...49 // 4.1 Kolegiátní podpora jako forma profesního rozvoje...50 // 4.1.1 Zavádění kolegiálni podpory do mateřské školy...51 // 4.1.2 Podmínky pro rozvoj kolegiálni podpory...54 // 4.2 Úloha profesního portfolia...57 // 5. Výuková videa...61 // 5.1 Struktura výukových videí...61 // 5.2 Jak pracovat s výukovými videi...64 // ZÁVĚR...67 // POUŽITÉ PRAMENY A LITERATURA...69 // PŘÍLOHY...73