Úplné zobrazení záznamu

Toto je statický export z katalogu ze dne 14.10.2023. Zobrazit aktuální podobu v katalogu.

Bibliografická citace

.
0 (hodnocen0 x )
(13) Půjčeno:13x 
BK
EB
Vydání druhé, přepracované a rozšířené, v Nakladatelství Karolinum první
Praha : Univerzita Karlova v Praze, nakladatelství Karolinum, 2016
202 stran : ilustrace, portréty ; 24 cm
Externí odkaz    Plný text PDF (Bookport) 
   * Návod pro Bookport 

objednat
ISBN 978-80-246-2402-0 (brožováno)
ISBN 978-80-246-2402-0 (brožováno)
ISBN 978-80-246-2425-9 (online ; pdf)
Obsahuje bibliografie a rejstřík
Anglické resumé
001422845
Předmluva k druhému vydání 9 // Úvod 11 // 1. Psychologie v Čechách, na Moravě a na Slovensku 13 // 1.1 Kořeny vývoje oboru 13 // 1.2 Zrod vědecké psychologie ve střední Evropě 15 // 1.3 Od 19. století do 2. světové války 15 // 1A Období 2. světové války 16 // 1.5 Poválečné období a totalita 17 // 1.6 Období 1990-2010 19 // 2. Psychologické kategorie 23 // 2.1 Vnímání 23 // 2.1.1 J. E. Purkyně - trvale platné objevy 23 // 2.1.2 G. T. Rechner - zákonitost mezi intenzitou podnětu a počitku 24 // 2.1.3 J. Müller - souvislost vjemů s představami a pozorností 25 // 2.1.4 W. Wundt - struktura duševních obsahů 26 // 2.1.5 Pokračovatelé v experimentálním výzkumu 26 // 2.1.6 Experimentální výzkum v druhé polovině 20. století 31 // 2.2 Pozornost 31 // 2.2.1 Od jasnosti vědomí k výběrovosti pozornosti 32 // 2.2.2 Brněnské výzkumy 33 // 2.2.3 Pražské výzkumy 34 // 2.2.4 Bratislavské výzkumy 35 // 2.3 Paměť 36 // 2.3.1 H. Ebbinghaus — průkopník experimentálního výzkumu paměti 37 // 2.3.2 Paměť zkoumaná interfunkčně 38 // 2.3.3 Experimentálně psychologické pracoviště v Bratislavě 38 // 2.4 Myšlení 40 // 2.4.1 A. Marty - jazykové základy myšlení 41 // 2.4.2 E. Mach - relativita myšlení 42 // 2.4.3 O. Kůlpe - základ experimentálního výzkumu myšlení 43 // 2.4.4 M. Wertheimer —vědecké myšlení 43 // 2.4.5 J. Hlavsa - tvořivé myšlení 44 // 2.4.6 M. Sedláková - mentální modely 45 // 2.4.7 A. Plháková, I. Ruisel - implicitní a explicitní teorie inteligence. 47 // 2.5 Emoce 48 // 2.5.1 J. E. Purkyně - výrazy citů 49 // 2.5.2 W. Wundt - popis emocí 50 // 2.5.3 I. Stuchlíková - emoce a myšlení 50 // 2.5.4 H. a M. Machačovi - emoce a stres 51 // 2.6 Vůle a motivace 53 // 2.6.1 F. Krejčí - jevy volní jako případy chtění 53 //
2.6.2 J. Lindworsky - vůle zkoumaná sebepozorováním 53 // 2.6.3 V. Tardy - síla vůle 54 // 2.6.4 M. Brichcín - vůle, volní procesy a volní vlastnosti 55 // 2.6.5 M. Homola - motivace a osobnost 56 // 2.6.6 M. Nakonečný - východisko motivace 57 // 2.7 Osobnost 58 // 2.7.1 Psychologie osobnosti v Praze 59 // 2.7.2 Psychologie osobnosti v Brně 64 // 2.7.3 Psychologie osobnosti v Bratislavě 68 // 3. Psychologické obory 78 // 3.1 Vývojová psychologie 78 // 3.1.1 Vývojová psychologie od počátku 20. století 78 // 3.1.2 Z. Matějček a J. Langmeier - proč chtějí mít lidé děti 79 // 3.1.3 Výzkumy kojenců 82 // 3.1.4 J. Odehnal a M. Severová - pozorování předškolních dětí 84 // 3.1.5 L. Kubíčka - školní věk 84 // 3.1.6 j. Kotásková - morální vývoj dítěte 85 // 3.1.7 Puberta a adolescence 86 // 3.1.8 Dospělost a manželský život 87 // 3.1.9 Síla ducha v chátrajícím těle 88 // 3.2 Srovnávací psychologie 89 // 3.3 Pedagogická psychologie 91 // 3.3.1 V. Příhoda - reformy školství a vývoj lidské psychiky 91 // 3.3.2 F. Jiránek - pedagogická psychologie podložená výzkumem intelektu 92 // 3.3.3 V. Kulič - řízené učení 93 // 3.3.4 J. Čáp - psychologie pro učitele 95 // 3.3.5 J. Mareš-styly učení 96 // 3.3.6 Z. Helus a J. Pelikán-preferenční postoje učitelů k žákům 96 // 3.3.7 L. Míček-učitel a stres 97 // 3.3.8 Reformní snahy v pedagogice 98 // 3.4 Sociální psychologie 99 // 3.4.1 G. A. Lindner-začátky sociální psychologie 100 // 3.4.2 A. Jurovský - člověk ve společenských skupinách 101 // 3.4.3 J. Janoušek-sociální komunikace 101 // 3.4.4 V. Řehan - sociální status a hodnotová orientace mladé generace 103 // 3.4.5 I. Čermák - agrese a antisociální chování 103 // 3.4.6 S. Hermochová - výcvik sociálních dovedností 104 // 3.5 Politická psychologie 105 //
3.5.1 G. A. Lindner-vytvoření pojmu politická psychologie 106 // 3.5.2 T. G. Masaryk - psychologické postřehy politika 106 // 3.5.3 ?. Horn - politickopsychologická analýza 108 // 3.5.4 V. Pečjak - současná politická psychologie 108 // 3.5.5 Psychologie davu 109 // 3.5.6 Politická psychologie nově pojatá 110 // 3.6 Psychologie práce a organizace 112 // 3.6.1 Základy oboru — psychotechnika 112 // 3.6.2 J. Stavěl - spoluzakladatel psychotechniky na Slovensku 113 // 3.6.3 J. Doležal - ředitel Ústavu lidské práce v Praze 114 // 3.6.4 Psychologie práce a řízení v plánovaném hospodářství 114 // 3.6.5 Z. Bureš - spolehlivost výkonu 115 // 3.6.6 Psychologie práce a organizace v tržním hospodářství 117 // 3.7 Forenzní psychologie 118 // 3.7.1 H. Gross - kriminální psychologie 119 // 3.7.2 J. Čepelák-klasifikace forenzní psychologie 120 // 3.7.3 J. Neumann a K. Netík - etické problémy forenzní psychologie 121 // 3.7.4 L. Čírtková - policejní psychologie 122 // 3.7.5 Osobnost pachatelů trestné činnosti 123 // 3.7.6 G. Dobrotka - úloha forenzní psychologie podle věkových skupin 125 // 3.8 Psychologie sportu a tělesné výchovy 126 // 3.8.1 A. Pechlát - náčelník Sokola v psychologii 127 // 3.8.2 A. Stránský - hledání obrysů oboru 128 // 3.8.3 M. Vaněk - rozvoj oboru 128 // 3.8.4 V. Hošek - sport ve vodě, na horách a vysoko ve vzduchu 130 // 3.9 Psychologie umění 131 // 3.9.1 J. Viewegh - věda a umění 132 // 3.9.2 P. Machotka-psychologie výtvarného umění 133 // 3.9.3 Hudební psychologie 133 // 3.10 Klinická psychologie 138 // 3.10.1 P. Mohapl - úkoly klinické psychologie 139 // 3.10.2 J. Srnec - etika a klinická psychologie 139 // 3.10.3 Psychodiagnostika 140 // 3.10.4 Lékařská psychologie 143 // 3.10.5 J. J. Diamant - neuropsychologie 144 // 3.11 Psychoterapie 146 //
3.11.1 Počátky psychoterapie v našich zemích 147 // 3.11.2 J. Šimsa - počátky léčby alkoholismu a psychoterapie 147 // 3.11.3 ?. H. Bezděk - etikoterapie 148 // 3.11.4 V. Forster - duševní poruchy a jejich léčení 149 // 3.11.5 J. Stuchlík - psychoterapie a psychohygiena 150 // 3.11.6 J. Rubeš, J. Skála, E. Urban - léčení závislostí a výcvik v psychoterapii 151 // 3.11.7 Psychoanalýza 153 // 3.11.8 F. a J. Knoblochovi - integrovaná psychoterapie 154 // 3.11.9 H. Júnová - psychogymnastika 155 // 3.11.10 ?. Syřišťová - skupinová psychoterapie psychóz 156 // 3.11.11 R. Konečný - psychoterapie na Moravě 157 // 3.11.12 S. Kratochvíl-integrovaná psychoterapie 158 // 3.11.13 O. Kondáš - psychoterapie na Slovensku 158 // 3.11.14 Psychologické poradenství - psychoterapie mimo zdravotnictví 158 // 3.12 Psychologie zdraví 160 // 3.12.1 J. Křivohlavý - nový pohled na zdraví a nemoc 160 // 3.12.2 Historie hnutí duševní hygieny 161 // 3.12.3 L. Míček - dvanáct znaků růstu duševní hygieny 162 // 3.12.4 I. Šoková - V. Kebza - syndrom vyhoření 163 // 3.13 Psychologie a pseudopsychologie 164 // 3.13.1 V. Forster - okultní úkazy a jejich psychologický výklad 166 // 3.13.2 F. Šeracký - jasnovidectví a šarlatánství 166 // 3.13.3 Neúspěšný pokus psychotroniky stát se vědou 168 // 3.13.4 Pražské sympozium o hraničních oblastech 168 // 3.13.5 Pseudopsychologický přístup při výběru zaměstnanců 169 // 3.13.6 Školská pověra 170 // Závěrem 173 // Vzpomínka na Jiřího Hoskovce 175 // Summary 177 // Literatura 179 // Jmenný rejstřík 198

Zvolte formát: Standardní formát Katalogizační záznam Zkrácený záznam S textovými návěštími S kódy polí MARC