Úplné zobrazení záznamu

Toto je statický export z katalogu ze dne 20.04.2024. Zobrazit aktuální podobu v katalogu.

Bibliografická citace

.
0 (hodnocen0 x )
(24) Půjčeno:48x 
BK
Příručka
Vydání druhé
Praha : Portál, 2014
175 stran : barevné ilustrace, faksimile ; 21 cm

objednat
ISBN 978-80-262-0645-3 (brožováno)
Speciální pedagogika
Obsahuje bibliografii na stranách 174-175
001452304
Obsah // Úvod ...7 // t. Obecná charakteristika specifických poruch učení...9 // 1.1 Funkce důležité pro osvojení čtení, psaní, počítání...10 // 1.2 Příčiny a projevy specifických poruch učení...12 // Dyslexie...12 // Dysgrafie...15 // Dysortografie...23 // 2. Obecné zásady reedukace specifických poruch učení...27 // 3. Reedukace percepčně-kognitivních funkcí...33 // 3.1 Smyslové vnímání a specifické poruchy učení...33 // 3.2 Zrakové vnímání (včetně zrakových kognitivních funkcí)...34 // Nácvik orientace v prostoru...35 // Nácvik pravolevé orientace...39 // Nácvik levo-pravého pohybu očí...43 // Nácvik zrakového rozlišování (diferenciace)...45 // Nácvik zrakové analýzy a syntézy...51 // Nácvik zrakové paměti...33 // 3.3 Sluchové vnímání (včetně sluchových kognitivních funkcí)...55 // Nácvik naslouchání, vnímání zvuků...56 // Nácvik sluchové orientace...58 // Nácvik sluchového rozlišování (diferenciace)...58 // Vnímání a reprodukce rytmu...62 // Nácvik sluchové analýzy a syntézy...63 // Nácvik sluchové paměti...66 // 4. Reedukace dyslexie...68 // 4.1 Předčtenářské období a počáteční čtení...68 // 4.2 Běžné obtíže ve čtení a dyslexie...73 // 4.3 Hodnocení čtení...76 // Způsob čtení...76 // Chybovost...77 // Porozumění čtenému...79 // Tempo čtení...79 // 5 // 4-4 Postupy při reedukaci dyslexie...82 // Osvojování písmen (vyvozování a fixace)...82
// Rozlišování a fixace tvarově podobných písmen...84 // Spojování hlásek a písmen do slabik...86 // Spojování slabik do slov, čtení slov...87 // Čtení textu...90 // Porozumění čtenému...93 // Tempo čtení...96 // 5. Reedukace dysgrafie...99 // 5.1 Předškolní příprava jako prevence obtíží...99 // 5.2 Postupy při reedukaci dysgrafie...100 // Cvičení rozvíjející jemnou motoriku // a senzoricko-motorickou koordinaci...102 // Grafomotorický nácvik...103 // Osvojování a zapamatování písmen...114 // Písemný projev...118 // 5.3 Možnosti kompenzace dysgrafie...124 // 5.4 Prognóza vývoje dysgrafie...125 // 6. Reedukace dysortografie...128 // 6.1 Předškolní příprava jako prevence obtíží...128 // 6.2 Postupy při reedukaci dysortografie...129 // Vynechávání písmen...129 // Vynechávání slabik, slov, vět...132 // Vynechávání, přidávání, nebo nesprávné umístění // diakritických znamének...132 // Rozlišování znělých a neznělých hlásek...135 // Rozlišování měkkých a tvrdých slabik di-ti-ni/dy-ty-ny...136 // Rozlišování slabik bě, pě, vě, mě...139 // Rozlišování hranic slov v písmu...139 // Rozvoj slovní zásoby...141 // Osvojování a fixace pravopisných pravidel...142 // 6.3 Možnosti kompenzace a prognóza vývoje dysortografie...149 // 7. Individuální péče o dítě se specifickou poruchou učení...169 // Závěr ...173 // Použitá a doporučená literatura...174 // 6
(OCoLC)879564201
cnb002536117

Zvolte formát: Standardní formát Katalogizační záznam Zkrácený záznam S textovými návěštími S kódy polí MARC