Úplné zobrazení záznamu

Toto je statický export z katalogu ze dne 09.12.2023. Zobrazit aktuální podobu v katalogu.

Bibliografická citace

.
0 (hodnocen0 x )
EB
EB
Vyd. 1.
Brno : Masarykova univerzita, 2012
1 online zdroj : ilustrace (některé barevné), hudba
Externí odkaz    Plný text PDF 
   * Návod pro vzdálený přístup 


ISBN 978-80-210-8218-2 (e-kniha)
ISBN 978-80-210-5945-0 (brožováno)
Spisy Masarykovy univerzity v Brně. Filosofická fakulta = Opera Universitatis Masarykianae Brunensis. Facultas philosophica, ISSN 1211-3034 ; č. 409
Tištěná verze : Flašar, Martin, 1979- Poème électronique 1958. Vyd. 1. Brno : Masarykova univerzita, 2012 ISBN 9788021059450
Obsahuje bibliografii a bibliografické odkazy
„Poème électronique“ byla jedním z prvních komplexních multimediálních děl, které důsledně využívalo řízeného pohybu elektroakustického materiálu v architektonickém prostoru. Pro prezentaci firmy Philips na Světové výstavě v Bruselu v r. 1958 jej připravila trojice umělců Le Corbusier, Edgard Varèse a Iannis Xenakis. Označení Poème électronique v této práci reprezentuje soubor uměleckých počinů v oblasti architektury, hudby a vizuálního umění, které s pavilonem Philips souvisely. Zvláštní pozornost je věnována osobnosti solitéra a průkopníka elektroakustické hudby Edgarda Varèse. Ambicí předkládané publikace je sledování vývojových linií hlavních protagonistů protínajících interpretační rámec konstruovaný estetikami dobových uměleckých směrů a hnutí..
Anglické a německé resumé
Popsáno podle online zdroje
001453289
PŘEDMLUVA 5 // 1. Úvod 9 // 1.1 Poéme électronique jako klíčová realizace koncepcí prostorové projekce hudby 9 // 1.2 Komentář k dostupným pramenům a bibliografii 9 // 2. Metodologické meditace 12 // 2.1 Báseň vytvořená z hluků a tónů 12 // 2.2 Na křižovatce médií. Interdisciplinarita 13 // 2-3 Filozofický přístup 14 // 2.3.1 Existencialismus - zaostřeno na člověka 14 // 2.3.2 Umění porozumění jako metoda porozumění umění 15 // 2.4 Archeologie multimédií? 16 // 2.5 Metody sluchové analýzy - fenomenologický přístup 18 // 3. Teoretické, technologické a estetické předpoklady Varěseho tvorby 21 // 3.1 Teoretické uchopení kategorie prostoru 21 // 3.1.1. Modality vztahů hudba-prostor 22 // 3.1.2 Hudba v ěase i „mimo“ čas. Translace temporálních událostí // do prostoru 25 // 3.1.4 O mezních druzích hudby 26 // 3.2 Technologické proměny kategorií času a prostoru // ve 20. století 27 // 3.3 Varěse a jeho postavení v rámci dobových uměleckých směrů // a hnutí 30 // 4. Edgard Varěse - humanista a Brancusi soudobé HUDBY 45 // 4.1 Rodina, vzdělání a vlivy formující jeho osobnost 45 // 4.2 USA - rozvinutí Busoniho tezí 51 // 4-3 Musica sive Ars scientia 53 // 4.4 Charles Ives a jeho vliv na Varěse? Nezodpovězená otázka 55 // 4.5 Socialismus - čelem k masám 57 // 4.6 Osvobození zvuku v prostoru 60 // 4.7 Varěse a jeho koncepce formy 61 // 4.8 Edgard Varěse a elektrofonní nástroje 62 // 4.9 Varěse a film 66 // 5. Iannis Xenakis 68 // 5-і Dětství a mládí - Debussy, Bartók, Platón, Marx 69 // 5.2 Paříž - Poslouchejte a komponujte 69 // 5-3 Základní body Xenakisovy estetiky 72 // 5.4 Xenakis a Varěse 80 // 5.5 Metastaseis (1953-54) - hudba naší doby 80 // 5.6 Ve stopách Poěme électronique 85 //
6. Le Corbusier - hudba a architektura 91 // 6.1 Individuální estetika 93 // 6.2 Modulor 96 // 7. Poěme électronique 98 // 7.1 Složky Poěme électronique 105 // 7.1.1 Xenakis: architektura pavilonu, Concret PH 105 // 7.1.2 Le Corbusier: vizuální složka (film, světla, objekty) 112 // 7.1.3 Varěse: hudba a zvuk v prostoru 114 // 7.2 Analýza Poěme électronique 128 // 7.3 Walter Benjamin a reprodukovatelnost reprodukovaného 139 // 7.4 Edgard Varese a Poeme électronique v dobovém českém tisku . 142 // 8. ZÁVĚRY, INTERPRETACE, HODNOCENÍ 144 // 8.1 Poěme électronique z hlediska teorie umění a mediální teorie 144 // 8.2 Tekutá architektura 145 // 8.3 Elektronická hra 146 // 9. Summary 148 // 10. Zusammenfassung 149 // 11. Seznam pramenů a literatury 150 // 12. Přílohy 157
(OCoLC)965448946
(EBSC)1249855

Zvolte formát: Standardní formát Katalogizační záznam Zkrácený záznam S textovými návěštími S kódy polí MARC