Úplné zobrazení záznamu

Toto je statický export z katalogu ze dne 06.11.2023. Zobrazit aktuální podobu v katalogu.

Bibliografická citace

.
0 (hodnocen0 x )
EB
EB
Vydání první
Brno : Masarykova Univerzita, [2014]
1 online zdroj
Externí odkaz    Plný text PDF 
   Plný text PDF (Bookport) 
   * Návod pro vzdálený přístup 
   * Návod pro Bookport 


ISBN 978-80-210-8235-9 (online ; pdf)
ISBN 978-80-210-7413-2 (brožováno)
Spisy Masarykovy univerzity v Brně. Filozofická fakulta = Opera Universitatis Masarykianae Brunensis. Facultas philosophica, ISSN 1211-3034; č. 423
Obsahuje bibliografické odkazy
Slonovinové dílo známé jako Diptych z pěti částí, dnes uložené v pokladu katedrály v Miláně, zastává v kontextu raněkřesťanského umění výjimečné místo. Předkládaná kniha se snaží nejen kriticky revidovat dosavadní hypotézy o jeho dataci a provenienci, ale také objasnit jeho uměleckou úlohu, zjistit možného objednavatele i důvod jeho vzniku a stanovit jeho uměleckohistorický a kulturněhistorický význam. Publikace je dvojjazyčná – český a anglický text – a obsahuje bohatou obrazovou přílohu..
Slonovinové dílo známé jako Diptych z pěti částí, dnes uložené v pokladu katedrály v Miláně, zastává v kontextu raněkřesťanského umění výjimečné místo. Předkládaná kniha se snaží nejen kriticky revidovat dosavadní hypotézy o jeho dataci a provenienci, ale také objasnit jeho uměleckou úlohu, zjistit možného objednavatele i důvod jeho vzniku a stanovit jeho uměleckohistorický a kulturněhistorický význam. Publikace je dvojjazyčná – český a anglický text – a obsahuje bohatou obrazovou přílohu..
Český a anglický text
Popsáno podle online zdroje
001453304
Předmluva (Ivan Foletti) ...9 // I. Úvod ...11 // II. Hledání místa objektu v dějinách umění ...13 // Diptych z pěti části v milánském dámském pokladu ...13 // Přehled dosavadního bádání ...13 // III. Doba, místo a styl ...21 // Volbachovo výchozí stanovisko ...21 // Místo: Ravenna ...24 // Doba: technika a styl ...28 // Místo: císařský dvůr a císař Majorian ...35 // IV. Od hledání funkce ke stanovení umělecké úlohy ...38 // Počátky používání slonovinových diptychů a diptychy konzulární ...39 // Znovupouiilí konzulárních diptychů ...42 // Křesťanské diptychy ...44 // Evangeliáře ...47 // Diptych z pěti částí ...48 // Umělecká úloha: nositel teologického poselství ...49 // V. Diptych z pěti částí jako manifest ortodoxie ...52 // Atmosféra teologických sporů o dvojí podstatu Krista ...53 // Tomus ad Flavianum a chalcedonské vyznání víry ...55 // Lvova Ideologie křesťanské jednoty a primát římský ...57 // Kánon 28 ...58 // Ravenna a římský primát ...59 // Biskup Neon ...60 // Interpretace ikonografie milánského Diptychu ...63 // Milánský Diptych a Řím ...66 // VI. Závěr ...70 // Doslov (Herbert L. Kessler) ...72 // Katalog narativních scén ...74 // 1. Narození/Adorace zvířat ...74 // 2. Vraždění neviňátek ...75 // 3. Adorace mágů ...77 // 4. Proměnění vody ve víno ...79 // 5. Zvěstování u pramene ...80 // 6. Tři mágové spatřili hvězdu ...81 // 7. Křest Krista ...82 8. Vjezd Krista do Jeruzaléma ...84 // 9. Dvanáctiletý Kristus v chrámu (?) ...85 // 10. Zkouška hořkou vodou (?) ...86 // 11., 12. Uzdravení ...87 // 13. Vzkříšeni Lazara ...88 // 14. Dar vdovy ...89 // 15. Poslední večeře ...90 // 16. Kristus předává (?) koruny mučedníkům ...92 //
Contents // Preface (Ivan Foletti) ...95 // I. Introduction ...97 // II. Seeking the place of the object in art history ...100 // Diptych of Five Parts in the Treasury of the Cathedral of Milan ...100 // Overview of the research up to now ...101 // III. Time, place and style ...108 // Volbach’s starting position ...108 // Place: Ravenna? ...Ill // Period: technique and style ...115 // Place: imperial court and Emperor Majorian ...122 // IV. From seeking a function to setdng artistic role ...125 // The beginnings of the use of ivory diptychs and consular diptychs ...126 // The reuse of consular diptychs ...130 // Christian diptychs ...132 // Evangeliaries ...134 // The Five-Part Diptych ...136 // Artistic role: bearer of a theological message ...137 // V. The Five-Part Diptych as a manifestation of orthodoxy ...140 // Atmosphere of the theological dispute on the dual nature of Christ ...141 // Tomus ad Flavianum and the Chalcedonian Confession of Faith ...143 // Leo ’s Ideology of Christian Unity and the Primacy of Rome ...145 // Canon 28 ...146 // Ravenna and Roman Primacy ...147 // Bishop Neon ...149 // Interpretation of the iconography of the Milan Diptych ...152 // The Milan Diptych and Rome ...155 // VI. Conclusion ...159 // Afterword (Herbert L. Kessler) ...161 // Catalogue of the narrative scenes ...163 // 1. The Nativity/The Adoration of the Animals ...163 // 2. The Massacre of the Innocents ...164 // 3. The Adoration of the Magi ...166 // 4. The Changing of Water into Wine ...168 // 5. The Annunciation at the Well ...169 // 6. The Three Magi See the Star ...171 // 7. The Baptism of Christ ...172 // 8. The Entry of Christ into Jerusalem ...174 // 9. Twelve-Year-Old Christ in the Temple (?) ...175 // 10. The Ordeal of the Bitter Water (?) ...176 // 11., 12. Healing ...177 // 13. The Resurrection of Lazarus ...179 // 14. The Gift of the Widow ...179 //
15. The Last Supper ...180 // 16. Christ giving (?) crowns to martyrs ...182 // Bibliografie/Bibliography ...184 // Seznam ilustrací ...202 // List of illustrations ...207 // Obrazová příloha/Illustrations ...213
(YANK)13049206
(EBSC)1249890

Zvolte formát: Standardní formát Katalogizační záznam Zkrácený záznam S textovými návěštími S kódy polí MARC