Úplné zobrazení záznamu

Toto je statický export z katalogu ze dne 20.04.2024. Zobrazit aktuální podobu v katalogu.

Bibliografická citace

.
0 (hodnocen0 x )
(21.3) Půjčeno:64x 
BK
EB
Vydání první
Praha : Filozofická fakulta Univerzity Karlovy, 2016
169 stran ; 21 cm
Externí odkaz    Plný text PDF 
   * Návod pro vzdálený přístup 

objednat
ISBN 978-80-7308-694-7 (brožováno)
ISBN 8073086956 (ebook)
ISBN 9788073086954 (ebook)
Varia ; 56. svazek
Obsahuje bibliografii na stranách 152-166 a rejstřík
Anglické resumé
Popsáno podle tištěné verze
001458543
Obsah // Úvod 9 // 1. Charakter andragogiky jako vědní disciplíny (Michal Šerák) 11 // 1.1 Definice pojmu andragogika 12 // 1.2 Pojetí andragogiky v českém a slovenském kontextu 14 // 1.3 Andragogika jako věda interdisciplinární 16 // 1.4 Systém andragogických disciplín 19 // 2. Vznik a vývoj andragogiky (Miroslava Dvořáková) 22 // 2.1 Období prvních úvah o celoživotním vzdělávání a učení 2 2 // 2.2 Vznik pojmu andragogika 24 // 2.3 Období raného zkoumání vzdělávání dospělých - snahy o legitimizaci andragogiky 2 5 // 2.4 Období rozvoje teorie vzdělávání dospělých - ustanovení andragogiky jako vědecké disciplíny 3 3 // 2.5 Současný rozvoj teorie vzdělávání dospělých 49 // 3. Historická reflexe vývoje pedagogiky dospělých a andragogiky v českých zemích (Michal Šerák) 54 // 3.1 Rozvoj osvěty a lidovýchovy 54 // 3.2 Osvětový dekret a vznik lidovýchovy jako akademické disciplíny 37 // 3.3 Proměny osvětové činnosti po Únoru 1948 60 // 3.4 Konstituování pedagogiky dospělých 63 // 3.5 Vzdělávání dospělých v kontextu Státního plánu vědeckovýzkumných prací 64 // 3.6 Výchova a vzdělávání dospělých jako vysokoškolská disciplína 67 // 3.7 Rozvoj teorie a praxe vzdělávání dospělých v období normalizace 69 // 3-8 Od pedagogiky dospělých k andragogice 73 // 4. Předmět a objekt andragogiky (Miroslava Dvořáková) 77 // 4.1 Předmět andragogiky 77 // 4.2 Objekt andragogiky 78 // 4.3 Cílové skupiny v edukaci dospělých 81 // 5. Profesionalizace v andragogice (Miroslava Dvořáková) 83 // 3.1 Profesionalizace andragogické práce 83 // 5.2 Profil a kompetence andragoga 86 // 6. Koncept celoživotního učení (Michal Šerák) 89 // 6.1 Proměna vzdělávacích koncepcí v druhé polovině 20. století 90 // 6.1.1 Rada Evropy a permanentní vzdělávání 90 // 6.1.2 UNESCO a celoživotní vzdělávání 91 //
6.1.3 OECD a rekurentní vzdělávání 93 // 6.1.4 Reálná podoba implementace analyzovaných koncepcí 94 // 6.2 Aktuální podoby konceptu celoživotního učení 95 // 6.2.1 Celoživotní učení v perspektivě UNESCO 96 // 6.2.2 Celoživotní učení v perspektivě OECD 98 // 6.2.3 Celoživotní učení v dokumentech Evropské unie 98 // 6.2.4 Kritická reflexe východisek a implementace konceptu celoživotního učení 101 // 6.3 Implementace konceptu celoživotního učení do vzdělávací politiky České republiky 103 // 7. Oblasti celoživotního vzdělávání a učení (Miroslava Dvořáková a Michal Šerák) 106 // 7.1 Formální vzdělávání 107 // 7.2 Neformální vzdělávání 109 // 7.2.1 Další profesní vzdělávání 111 // 7.2.2 Zájmové vzdělávání dospělých 112 // 7.2.3 Občanské vzdělávání dospělých 116 // 7.3 Informální učení 119 // 7.4 Výsledky vzdělávání a učení 120 // 8. Účast dospělých na vzdělávání (Miroslava Dvořáková) 121 // 8.1 Motivace a bariéry ve vzdělávání dospělých 122 // 8.2 Mezinárodní výzkumy a vzdělávání dospělých v České republice // 8.2.1 Adult Education Survey // 8.2.2 Continuing Vocational Training Survey // 8.2.3 Labour Force Survey // 8.2.4 International Adult Literacy Survey // 8.2.5 Programme for the International Assessment of Adult Competencies // 9. Aktuální stav vzdělávání dospělých v České republice (Michal Šerák) 131 // 9.1 Transformace systému vzdělávání dospělých 132 // 9.2 Právní úprava vzdělávání dospělých 134 // 9.2.1 Analýza aktuální legislativní situace 134 // 9.2.2 Přehled zásadních právních norem 136 // 9.2.3 Uznávání výsledků dalšího vzdělávání 138 // 9.3 Nástroje finanční podpory vzdělávání dospělých 141 // 9.3.1 Vícezdrojové financování 141 // 9.3.2 Nástroje finanční podpory dalšího vzdělávání 142 //
9.3.3 Podpora dalšího vzdělávání z prostředků EU 144 // 9.4 Kvalita edukačních aktivit 147 // 9.5 Reflexe aktuálního stavu vzdělávání dospělých v České republice 150 // Literatura // Rejstřík // Summary
(OCoLC)971032573
cnb002866036

Zvolte formát: Standardní formát Katalogizační záznam Zkrácený záznam S textovými návěštími S kódy polí MARC