Úplné zobrazení záznamu

Toto je statický export z katalogu ze dne 15.10.2022. Zobrazit aktuální podobu v katalogu.

Bibliografická citace

.
0 (hodnocen0 x )
(5.7) Půjčeno:17x 
BK
EB
První vydání
Praha : Univerzita Karlova, Nakladatelství Karolinum, 2016
170 stran ; 21 cm
Externí odkaz    Plný text PDF 
   * Návod pro vzdálený přístup 
   Plný text PDF (Bookport) 
   * Návod pro Bookport 

objednat
ISBN 978-80-246-3465-4 (brožováno)
ISBN 978-80-246-3493-7 (online ; pdf)
Obsahuje bibliografie, bibliografické odkazy a rejstříky
Anglické a francouzské resumé
Popsáno podle tištěné verze
001458595
Obsah // Předmluva aneb Co dnes znamená být učitelem? (Martin Strouhal) 9 // Vzdělanost jako problém a jako výzva. K proměnám univerzity a smyslu vysokoškolské přípravy budoucích učitelů (Martin Strouhal, Jaroslav Kota) 14 // Otázky ve vzdělávání budoucích učitelů — expozice problému 15 // Nástin historických kontextů vývoje ideje a praxe vzdělávání 18 // Problém vzdělanosti na pozadí proměn univerzitní instituce 22 // Význam filosofie pro učitelskou přípravu 26 // Vzdelanostní společnost jako příklad ideologizace diskurzu o vzdělávání 30 // Pojmy běžného života, praxe a kompetence v soudobém diskurzu o vzdělávání 33 // Závěr 39 // Literatura 42 // Akademický či kompetenční koncept vzdělávání učitelů. // Nutná bipolarita? (Petr Urbánek) 44 // Úvod 44 // Pokus o vymezení pojmů 46 // Akademický koncept v učitelském vzdělávání 47 // Kompetenční koncept v učitelském vzdělávání 48 // Oč tedy jde ve (zdánlivém) sporu dvou konceptů? 49 // Akademický a kompetenční koncept v učitelském vzdělávání na pozadí vzdělávacích konfliktů 51 // Malá (též konfliktní) historická sonda 51 // Změny tváře univerzity 54 // Učitelské vzdělávání v neoliberálním obalu 55 // Diskuse k možnostem a rizikům kompetenčního konceptu učitelského vzdělávání 61 // Závěr 64 // Literatura 65 // Učitelé učitelů, jejich studenti a vztah teorie-praxe (Josef Valenta) 70 // Spojení teorie a praxe v kurzech pedagogiky na vysoké škole 70 // Tri důvody vzniku tohoto textu 70 // Rámec 72 // Cíl 76 // Teorie a praxe 77 // Poznámka k didaktické znalosti obsahu jako výhodě pro spojování teorie a praxe 81 // Přehled negativ i pozitiv ve vztahu teorie a praxe ve výpovědích respondentů 83 // Základní schémata 86 // Konkrétní postupy při naplňování vztahu teorie a praxe ve výuce na fakultě - úvodní poznámka 87 //
Přehled konkrétních způsobů spojování teorie a praxe podle popisů učitelů učitelů a jejich studentů 88 // Závěrečná poznámka k postupům 96 // Reflexe praktických činností v rámci pedagogické přípravy jako příležitost k výuce teorií 97 // Cíl této části textu 97 // Základní kontexty 98 // Reflexe 98 // Přirozená tematizace teorií v reflexích praxe 100 // Schémata spojení reflexí a učení se teoriím 103 // Konkrétní postupy 106 // Dodatek ke způsobu empirického zjišťování informací k tématu vztahu teorie a praxe 108 // Téma „učitelé učitelů“, jejich studenti a vztah teorie - praxe 110 // Téma „Reflexe praktických činností v rámci pedagogické přípravy jako příležitost k výuce teorií“ 111 // Literatura 112 // Teorie učitelského vzdělávání v kontextu vysokoškolské didaktiky (Hana Kasíková) 116 // Úvod 116 // Potřeba rozvoje vysokoškolské didaktiky 117 // Krátký pohled na vývoj vysokoškolské didaktiky 118 // Teorie učitelského vzdělávání a podněty pro rozvoj vysokoškolské didaktiky 123 // Vědní obraz učitelské profese a vzdělávání k učitelské profesi na vysoké škole 124 // Pojetí výuky a přístupy k výuce 127 // Závěr 130 // Literatura 131 // Vzdělavatelé budoucích učitelů v „roli modelu“ pro studenty učitelství (Margareta Garabiková Pártlová) 137 // Úvod 137 // Vymezení základních pojmů 138 // Úskalí definice profesních kompetencí vzdělavatelů budoucích učitelů 139 // Profesní role u vzdělavatelů budoucích učitelů 143 // Výzkumné šetření „Role modelu“ 146 // Design výzkumu „Role modelu“ 146 // Analýza získaných dat výzkumu „Role modelu“ 148 // Závěr 151 // Literatura 152 // Doslov (Martin Strouhal) 155 // Summary 158 // Résumé 160 // Autoři 162 // Věcný rejstřík 166 // Jmenný rejstřík 169
(OCoLC)1000507052
cnb002840254

Zvolte formát: Standardní formát Katalogizační záznam Zkrácený záznam S textovými návěštími S kódy polí MARC