Úplné zobrazení záznamu

Toto je statický export z katalogu ze dne 08.10.2022. Zobrazit aktuální podobu v katalogu.

Bibliografická citace

.
0 (hodnocen0 x )
(5) Půjčeno:5x 
BK
EB
2., aktualizované a rozšířené vydání
Praha : Grada, 2014
251 stran : ilustrace ; 24 cm
Externí odkaz    Plný text PDF (Bookport) 
   * Návod pro Bookport 

objednat
ISBN 978-80-247-4862-7 (brožováno)
ISBN 978-80-247-8921-7 (online ; pdf)
ISBN 978-80-247-8922-4 (online ; epub)
Obsahuje bibliografie a rejstřík
Publikace přináší komplexní pohled na problematiku mezinárodního turismu. Je určena odborníkům soukromého i veřejného sektoru působícím v mezinárodním prostředí, včetně studentů vysokých a středních škol zaměřených na turismus či institucí zabývajících se rozvojem turismu. Nové vydání knihy je aktualizováno s ohledem na vývoj mezinárodního turismu a souvisejících oblastí. Kniha je rozšířena o pasáže zaměřené na možnosti sledování významu turismu ve světové ekonomice a mezinárodních ekonomických vztazích a zabývá se novou metodikou sledování turismu, která bude používána od roku 2014. Aktualizace kvantitativních údajů se týká zejména kapitol zaměřených na regionální rozložení mezinárodního turismu a jeho hlavní zdrojové země a destinace. Rozšíření doznala i kapitola věnující se konkurenceschopnosti, turismu v rozvojových zemích a zcela nově jsou podle Vize 2030 zpracovány předpokládané trendy mezinárodního turismu..
Anglické resumé
001458899
O autorce 9 // Úvod 10 // 1 Turismus jako světový fenomén il // 1.1 Mezinárodní turismus 11 // 1.1.1 Vymezení základních pojmů 11 // 1.1.2 Turismus jako světový fenomén 12 // 1.2 Přístupy k hodnocení významu turismu ve světové ekonomice 13 // 1.2.1 Statistické hodnocení vlivu mezinárodního turismu 15 // 1.2.2 Ekonomicko-peněžní hodnocení vlivu mezinárodního turismu 15 // 1.2.3 Individuální hodnocení vlivu mezinárodního turismu 23 // 1.2.4 Sociokultumí hodnocení vlivu mezinárodního turismu 24 // 1.2.5 Globální dopady mezinárodního turismu na světovou ekonomiku 25 // 1.3 Shrnutí a úkoly 27 // 2 Postavení a význam turismu ve světové ekonomice 29 // 2.1 Turismus a světová ekonomika 29 // 2.1.1 Vznik a vývoj světové ekonomiky a turismu do 2. světové války 29 // 2.1.2 Rozvoj mezinárodního turismu po 2. světové válce 31 // 2.2 Turismus v mezinárodních ekonomických vztazích 38 // 2.2.1 Subjekty mezinárodního turismu 38 // 2.2.2 Turismus a mezinárodní ekonomické vztahy 42 // 2.3 Kvantitativní hodnocení pozice turismu ve světové ekonomice 48 // 2.3.1 Neoficiální satelitní účet světové ekonomiky 48 // 2.3.2 Kvantitativní ukazatele mezinárodních ekonomických vztahů v turismu 52 // 2.3.3 Pozice hlavních exportérů služeb turismu 57 // 2.4 Shrnutí a úkoly 60 // 3 Postavení turismu v mezinárodním obchodě službami 62 // 3.1 Mezinárodní klasifikace služeb 62 // 3.1.1 Služby a jejich vlastnosti 62 // 3.1.2 Klasifikace služeb s ohledem na vymezení sektoru turismu 62 // 3.2 Kvantifikace mezinárodního obchodu službami turismu 72 // 3.2.1 Možnosti kvantifikace mezinárodního obchodu službami turismu 72 // 3.2.2 Současný stav mezinárodního obchodu službami turismu 73 // 3.3 Liberalizace mezinárodního obchodu službami turismu 75 //
3.3.1 Role WTO v liberalizaci obchodu službami 75 // 3.3.2 Všeobecná dohoda o obchodu službami (GATS) — obecné závazky a pravidla 76 // 3.3.3 Všeobecná dohoda o obchodu službami (GATS) — specifické oblasti úpravy a výjimky 79 // 3.4 Liberalizace pohybu služeb turismu v evropském prostoru 81 // 3.4.1 Obecná východiska volného pohybu služeb 81 // 3.4.2 Směrnice 2006/123/ES o službách na vnitřním trhu 85 // 3.4.3 Směrnice 2005/36/ES o uznávání odborných kvalifikací 88 // 3.4.4 Směrnice 1990/314/EHS o souborných službách pro cesty, pobyty a zájezdy 89 // 6 / Mezinárodní turismus // 3.4.5 Nařízení EP a Rady (ES) 1008/2008 o společných pravidlech pro provozování leteckých služeb 89 // 3.4.6 Nařízení EP a Rady 261/2004 o společných pravidlech náhrad a pomoci cestujícím // v letecké dopravě 90 // 3.4.7 Nařízení evropského parlamentu a rady (ES) 1371/2007 o právech a povinnostech // cestujících v železniční přepravě 91 // 3.5 Shrnutí a úkoly 92 // 4 Statistický monitoring mezinárodního turismu 97 // 4.1 Vymezení a hlavní instituce statistického monitoringu mezinárodního turismu 97 // 4.1.1 Pojem a charakteristiky statistického monitoringu mezinárodního turismu 97 // 4.1.2 Statistický monitoring mezinárodního turismu UNWTO 97 // 4.1.3 Statistický monitoring mezinárodního turismu WTTC 99 // 4.2 Statistický monitoring vybraných institucí 99 // 4.2.1 Eurostat 99 // 4.2.2 OECD 100 // 4.2.3 Ostatní subjekty statistického monitoringu turismu 100 // 4.3 Shrnutí a úkoly 101 // 5 Regionální rozložení mezinárodního turismu 103 // 5.1 Regionální rozložení mezinárodního turismu podle UNWTO 103 // 5.1.1 Pět regionů světového turismu 103 // 5.1.2 Regionální rozložení mezinárodních příjezdů a příjmů 106 //
5.1.3 Regionální rozložení mezinárodních příjezdů a výjezdů 108 // 5.2 Subregionální rozložení mezinárodního turismu podle UNWTO 110 // 5.2.1 Subregionální rozložení turismu v regionu Asie a Pacifik 110 // 5.2.2 Subregionální rozložení turismu v regionu Ameriky 112 // 5.2.3 Subregionální rozložení turismu v regionu Afrika 113 // 5.2.4 Rozložení turismu v regionu Střední východ 114 // 5.3 Evropa jako dominantní region světového turismu 114 // 5.3.1 Charakteristika Evropy jako regionu mezinárodního turismu 114 // 5.3.2 Subregionální rozložení turismu v evropském regionu 116 // 5.3.3 Hlavní evropské trhy mezinárodního turismu 116 // 5.3.4 Význam turismu v evropské ekonomice 117 // 5.4 Shrnutí a úkoly 119 // 6 Hlavní světové trhy mezinárodního turismu 121 // 6.1 Hlavní světové trhy příjezdového turismu 121 // 6.1.1 Přehled hlavních světových trhů příjezdového turismu 121 // 6.1.2 Charakteristika hlavních světových trhů příjezdového turismu 122 // 6.2 Hlavní světové trhy výjezdového turismu 129 // 6.2.1 Přehled hlavních světových trhů výjezdového turismu 129 // 6.2.2 Charakteristika hlavních světových trhů výjezdového turismu 130 // 6.3 Shrnutí a úkoly 131 // 7 Význam mezinárodních organizací pro mezinárodní turismus 133 // 7.1 Vymezení mezinárodních organizací 133 // 7.1.1 Vymezení a klasifikace mezinárodních organizací 133 // 7.1.2 Mezivládní organizace 134 // 7.1.3 Mimovládni organizace 134 // 7.2 UNWTO (Světová organizace turismu) 135 // 7.3 WTTC (Světová rada cestování a turismu) 136 // 7.4 OECD (Organizace pro ekonomickou spolupráci a rozvoj) 137 // 7.5 Organizace a programy v systému OSN 139 // 7.5.1 OSN (Organizace spojených národů) 139 // 7.5.2 WTO (Světová obchodní organizace) 139 // 7.5.3 ILO (Mezinárodní organizace práce) 141 //
7.5.4 UNESCO (Organizace OSN pro výchovu, vědu a kulturu) 142 // 7.5.5 IMF (Mezinárodní měnový fond) a WB (Skupina Světové banky) 143 // 7.5.6 UNCTAD (Konference o obchodu a rozvoji) 144 // 7.5.7 UNEP (Program OSN pro životní prostředí) 145 // 7.6 Shrnutí a úkoly 145 // 8 Privátní subjekty mezinárodního turismu 150 // 8.1 Privátní subjekty mezinárodního turismu 150 // 8.1.1 Hotelové skupiny 150 // 8.1.2 Cestovní kanceláře a agentury 152 // 8.1.3 Letecké společnosti 153 // 8.1.4 Ostatní soukromé subjekty mezinárodního turismu 153 // 8.2 Hotelové skupiny 154 // 8.2.1 Intercontinental Hotels Group (IHG) 154 // 8.2.2 Wyndham Hotel Group 154 // 8.2.3 Accor 155 // 8.3 Cestovní kanceláře a agentury 156 // 8.3.1 TUI 156 // 8.3.2 Thomas Cook 158 // 8.3.3 Kuoni 159 // 8.3.4 Club Méditerrannée 160 // 8.3.5 Virgin 161 // 8.4 Shrnutí a úkoly 162 // 9 Prosazování udržitelnosti v mezinárodním turismu 164 // 9.1 Pozitivní a negativní vliv turismu 164 // 9.1.1 Vliv turismu na fyzické prostředí 164 // 9.1.2 Vliv turismu na sociokultumí prostředí 165 // 9.1.3 Globální působení turismu na fyzické prostředí 168 // 9.2 Možnosti řešení negativních vlivů turismu 169 // 9.2.1 Udržitelný turismus 169 // 9.2.2 Strategie prosazování udržitelnosti v mezinárodním turismu 170 // 9.2.3 Udržitelnost v certifikačních systémech kvality 174 // 9.3 Role mezinárodních organizací v prosazování udržitelného turismu 175 // 9.3.1 UNWTO a udržitelný turismus 175 // 9.3.2 Aktivity dalších mezinárodních organizací 176 // 9.4 Shrnutí a úkoly 178 // 10 Konkurenceschopnost a možnosti jejího měření v mezinárodním turismu 180 // 10.1 Konkurenceschopnost v mezinárodním turismu 180 // 10.1.1 Pojem konkurenceschopnost 180 // 10.1.2 Vývoj pojetí konkurenceschopnosti 182 //
10.2 Možnosti měření konkurenceschopnosti v mezinárodním turismu 184 // 10.2.1 Metody hodnocení konkurenceschopnosti 184 // 10.2.2 Monitoring konkurenceschopnosti turismu 186 // 10.3 Pozice země v mezinárodním turismu 188 // 10.3.1 Kvantifikace pozice země v mezinárodním turismu 188 // 10.3.2 Další způsoby hodnocení pozice země v mezinárodním turismu 189 // 10.4 Shrnutí a úkoly 189 // 11 Postavení rozvojových zemí v mezinárodním turismu 191 // 11.1 Rozvojové země a mezinárodní turismus 191 // 11.1.1 Vymezení a typologie rozvojových zemí 191 // 11.1.2 Specifické skupiny rozvojových zemí 195 // 11.2 Specifika rozvoje turismu v rozvojovém světě 196 // 11.2.1 Problémy turismu v rozvojových zemích 196 // 11.2.2 Problém a možnosti rozvoje udržitelného turismu 199 // 11.2.3 Pozice turismu v ekonomice rozvojových zemí 199 // 11.3 Možnost zapojení rozvojových zemí do mezinárodního turismu 202 // 11.3.1 Rozvojová pomoc a podpora turismu 202 // 11.3.2 Podpora rozvoje turismu vybraných skupin zemí 203 // 11.3.3 Program rozvojové pomoci UNWTO na podporu udržitelného turismu 205 // 11.3.4 Rozvojová podpora turismu vybraných mezinárodních organizací 207 // 11.4 Shrnutí a úkoly 210 // 12 Turismus v evropském prostoru 213 // 12.1 Vliv evropského integračního procesu na turismus 213 // 12.1.1 Historický vývoj turismu v integrované Evropě 213 // 12.1.2 Politika turismu 217 // 12.1.3 Vybrané politiky EU a jejich dopad na turismus 219 // 12.2 Institucionální zajištění turismu v Evropské unii 221 // 12.2.1 Role evropských institucí v zajištění rozvoje turismu 221 // 12.2.2 Evropská komise turismu a ETAG 224 // 12.2.3 Zásadní dokumenty a akty rozvoje turismu 225 // 12.2.4 Udržitelný turismus 226 // 12.3 Legislativní úprava evropského turismu 227 //
12.3.1 Působnost směrnic a nařízení v turismu 227 // 12.3.2 Směrnice 314/1990/EHS o souborných službách pro cesty, pobyty a zájezdy 227 // 12.3.3 Další směrnice upravující ochranu spotřebitele v turismu 230 // 12.4 Shrnutí a úkoly 231 // 13 Předpokládané trendy a aktuální problémy mezinárodního turismu 234 // 13.1 Předpokládané trendy podle Vize 2020 (2030) 234 // 13.1.1 Vize 2020 (2030) 234 // 13.1.2 Trendy v regionálním rozložení mezinárodního turismu 236 // 13.1.3 Kvalitativní trendy v mezinárodním turismu 238 // 13.2 Aktuální problémy mezinárodního turismu 240 // 13.2.1 Globální problémy a mezinárodní turismus 240 // 13.2.2 Aktuální ekonomické problémy 241 // 13.3 Shrnutí a úkoly 244 // Závěr 245 // Shrnutí/Summary 246 // Seznam zkratek 247 // Rejstřík 249
(OCoLC)867821194
cnb002519205

Zvolte formát: Standardní formát Katalogizační záznam Zkrácený záznam S textovými návěštími S kódy polí MARC