Úplné zobrazení záznamu

Toto je statický export z katalogu ze dne 04.05.2024. Zobrazit aktuální podobu v katalogu.

Bibliografická citace

.
0 (hodnocen0 x )
(18) Půjčeno:18x 
BK
1. vydání
Brno : Masarykova univerzita, 2017
322 stran : formuláře ; 23 cm

objednat
ISBN 978-80-210-8889-4 (vázáno)
Pedagogický výzkum v teorii a praxi ; svazek 45
150 výtisků
Dotisk 2018
Obsahuje bibliografii na stranách255-275 a rejstřík
Anglické resumé
001470824
Úvodem 9 // 1 Odchod učitelů z profese jako výzva praxi i výzkumu 11 // 1.1 Kontext 11 // 1.2 Terminologie 12 // 1.3 Míra drop-outu začínajících učitelů 14 // 1.4 Důsledky drop-outu 16 // 2 Začínající učitelé jako socioprofesní skupina 19 // 2.1 Stávání se učitelem jako vývojový (biografický) proces 19 // 2.1.1 Teoreticko-empirické přístupy k procesu stávání se učitelem 19 // 2.1.2 Modelování procesu stávání se učitelem 21 // 2.2 Profesní start jako etapa v procesu stávání se učitelem: české výzkumy 26 // 2.2.1 Výzkum profesních problémů a připravenosti začínajících učitelů 27 // 2.2.2 Výzkum začínajících učitelů a jejich uvádění do profese 27 // 2.2.3 Výzkumy názorů začínajících učitelů na učitelskou přípravu 28 // 2.2.4 Výzkum zaměřený na klíčové problémy pociťované začínajícími učiteli 29 // 2.2.5 Výzkum zaměřený na vstup začínajících učitelů do profese a jejich připravenost 3? // 2.2.6 Výzkum zaměřený na utváření vztahu k profesi u začínajících učitelů 3? // 2.2.7 Výzkum zaměřený na rozvoj didaktických znalostí obsahu u začínajících učitelů 31 // 2.2.8 DoplŇující informace z výzkumů adresně nezaměřených na začínající učitele 32 // 2.3 Charakteristiky začínajících učitelů: pociťované problémy a výzvy 33 // 2.3.1 Jací jsou začínající učitelé? 33 // 2.3.2 Věkový kontext: vynořuj ící se dospělost 35 // 3 Determinanty socializace začínajících učitelů 41 // 3.1 Interaktivní rovina socializace 45 // 3.1.1 Přesvědčení učitele a jeho vliv na vnímání interaktivní roviny socializace 47 // 3.1.2 Objektivní determinanty podporující záměr učitelů zůstat ve škole 49 // 3.1.3 Objektivní determinanty ohrožuj ící záměr učitelů zůstat ve škole / ve školství 51 //
3.2 Institucionální rovina socializace 57 // 3.2.1 Objektivní determinanty podporuj ící záměr učitelů zůstat ve škole 60 // 3.2.2 Obj ekti vní determinanty ohrožující záměr učitelů zůstat ve škole / ve školství 70 // 3.3 Kulturní rovina socializace: rodiče a komunita blízká škole, širší vzdělávací kontext 74 // 3.3.1 Objektivní determinanty podporující záměr učitelů zůstat ve škole: rodiče a komunita blízká škole 77 // 3.3.2 Objektivní determinanty ohrožuj ící záměr učitelů zůstat ve škole: rodiče a komunita blízká škole 78 // 3.3.3 Objektivní determinanty podporující záměr učitelů zůstat ve škole: širší společenský kontext 79 // 3.3.4 Objektivní determinanty ohrožující záměr učitelů zůstat ve škole: širší společenský kontext 81 // 3.3.5 Tradiční vs. alternativní cesty ke vzdělávání učitelů a jejich možné dopady na drop-out 85 // 4 Osobní pohoda a životní spokojenost (well-being) 89 // 4. i Osobní pohoda - povaha a historické ukotvení konstruktu 90 // 4.2 Modely s důrazem na zdroje a aspekty osobní pohody 93 // 4.3 Modely adaptace, zvládání stresu a učení 96 // 4.4 Spokojenost a pohoda učitelů v empirických studiích 97 // 5 Metodologie výzkumu 101 // 5. i Kontext výzkumu 101 // 5.2 Cíl výzkumu a výzkumné otázky 101 // 5.3 Smíšený výzkumný design 102 // 5.4 Zkoumaný soubor 106 // 5.4.1 Dotazníkové šetření 106 // 5.4.2 Rozhovory 110 // 5.5 Nástroje sběru dat - kvantitativní část 112 // 5.6 Nástroje sběru dat - kvalitativní část 116 // 5.6.1 Scénář rozhovoru 117 // 5.7 Analytické postupy 119 // 5.7.1 Analýza dat kvantitativní povahy 119 // 5.7.2 Analýza dat kvalitativní povahy 121 // 6 Výsledky 125 // 6.1 Výsledky dotazníkového šetření, kvantitativní analýzy 125 //
6.1.1 Zastoupení skupin podle profesní perspektivy -€” stayers, movers a leavers 126 // 6.1.2 Analýza chybějících hodnot 128 // 6.1.3 Hodnocení spokoj enosti v jednotlivých oblastech profesní socializace a předpokládaná profesní perspektiva 130 // 6.1.4 Výsledky pro jednotlivé oblasti pracovní socializace - popisné statistiky, srovnání skupin podle předpokládané profesní perspektivy 131 // 6.1.5 Analýzy na úrovni škál: souhrnné výsledky v jednotlivých oblastech profesní socializace, jejich stabilita a vývoj v čase 143 // 6.1.6 Vzájemné souvislosti mezi oblastmi profesní socializace 146 // 6.1.7 Vývoj hodnocení oblastí profesní socializace a osobní pohody 15 5 // 6.1.8 Predikování setrvání ve škole - logistická regrese 157 // 6.2 Kvalitativní výsledky 162 // 6.2.1 Interaktivní rovina socializace 162 // 6.2.2 Institucionální rovina socializace 171 // 6.2.3 Kulturní rovina 19 7 // 6.2.4 Profesní vývoj 212 // 6.2.5 Osobní život // 6.2.6 Osobní pohoda (well-being) 223 // 6.3 Diskuze a interpretace výsledků 229 // 6.3.1 Jaké jsou hlavní objektivní determinanty profesní socializace začínajících učitelů v prostředí současných českých základních škol? 229 // 6.3.2 Jakým způsobem zjištěné objektivní faktory ovlivňují proces profesní socializace začínajících učitelů? 230 // 6.3.3 Jaké faktory j sou vnímány začínaj ícími učiteli jako důvod pro jejich rozhodnutí ve škole zůstat, změnit školu či opustit učitelskou profesi? 242 // Závěry a doporučení 247 // Summary 253 // Literatura 255 // Přílohy 277 // Seznam tabulek 311 // Seznam obrázků 313 // Rejstřík věcný 315 // O autorech 319
(OCoLC)1081401557
cnb003009492

Zvolte formát: Standardní formát Katalogizační záznam Zkrácený záznam S textovými návěštími S kódy polí MARC