Úplné zobrazení záznamu

Toto je statický export z katalogu ze dne 04.05.2024. Zobrazit aktuální podobu v katalogu.

Bibliografická citace

.
0 (hodnocen0 x )
(4) Půjčeno:4x 
BK
1. vydání
Brno : Masarykova univerzita, 2017
233 stran : ilustrace ; 23 cm

objednat
ISBN 978-80-210-8677-7 (brožováno)
Odborné a technické vzdělávání ; svazek 1
200 výtisků
Obsahuje bibliografii na stranách 207-210
České a anglické resumé
001470878
Úvod do problematiky 9 // 1| Technika a technické vědy 13 // 1|1 Vymezení techniky 13 // 1|2 Systém technických věd 14 // 2| Systém odborného technického vzdělávání v České republice 17 // 2|1 Historie a současnost 17 // 2|2 Vize a perspektivy 20 // 2|3 Rámec technického vzdělávání na základních školách a jeho vztah ke středoškolskému technickému vzdělávání 21 // 2|4 Systém technických oborů a kvalifikací na středních odborných školách 24 // 3| Didaktika odborných technických předmětů v systému pedagogických věd 27 // 3|1 Didaktika odborných technických předmětů, pojetí, struktura, vztah k dalším vědám 27 // 3|1|1 Vymezení řešené problematiky 27 // 3|1|2 Pojetí didaktiky odborných technických předmětů 29 // 3|1|3 Vědeckost didaktiky technických odborných předmětů 30 // 3|1|4 Význam oborové didaktiky pro učitele technických předmětů 30 // 3|1|5 Interdisciplinarita didaktiky technických odborných předmětů 31 // 3|1|6 Přístupy ke strukturaci didaktiky technických předmětů 32 // 3|2 Didaktika praktického vyučování technických oborů 40 // 4| Systém výuky odborných technických předmětů 43 // 4|1 Podstata a proces výuky odborných technických předmětů 43 // 4|2 Didaktické zásady, poučky a pravidla 45 // 51 Výukové cíle v odborném technickém vzdělávání 49 // 5|1 Výukové cíle ve výuce odborných technických předmětů a jejich členění 49 // 5|2 Hierarchie výukových cílů v technických předmětech 51 // 5|3 Taxonomie výukových cílů 52 // 5|4 Stanovování konkrétních cílů a práce s cíli ve vyučovací jednotce 5 5 // 6| Obsah výuky v odborném technickém vzdělávání // 6|1 Vymezení řešené problematiky 6|2 Didaktická transformace obsahu výuky technických předmětů // 6|3 Strukturní teorie //
6|4 Uspořádání učiva v učebních dokumentech // 6|4 11 Rámcové vzdělávací programy // 6|4|2 Školní vzdělávací programy // 71 Aktivita žáků a učební úlohy v odborném technickém vzdělávání // 7|1 Teoretická východiska aktivní činnosti žáků ve výuce // 7|2 Aspekty rozvoje technické tvořivosti žáků // 7|3 Učební úlohy v odborném technickém vzdělávání // 8| Technologie výuky odborných technických předmětů, výukové metody ve výuce technických předmětů // 8|1 Výukové metody a jejich členění // 8|2 Aspekty volby metod v odborném technickém vzdělávání 8|3 Klasické výukové metody ve výuce odborných technických předmětů // 8|3|1 Slovní metody // 8|3|2 Názorně-demonstrační metody // 8|3|3 Dovednostně-praktické metody // 8|4 Metody aktivizující výuky ve výuce odborných technických předmětů // 8|4|1 Diskuse // 8|4|2 Problémová metoda (metoda řešení problémových otázek a úkolů) // 8|4|3 Metody situační a inscenační // 8|4|4 Didaktické hry // 8|4|5 Projektová výuka // 8|4|6 Skupinová a kooperativní výuka // 8|4|7 Brainstorming // 8|4|8 Mentální mapování (myšlenkové mapy, pavučina, vědomostní mapy) 117 // 8|4|9 Využití výukových videí 119 // 8|4|10 Další varianty metod 120 // 8|5 Metody opakování osvojeného učiva 126 // 9| Organizační formy ve výuce technických předmětů 129 // 9|1 Vyučovací hodina 130 // 9|2 Praktické vyučování 131 // 9|3 Učební den jako základní organizační jednotka odborného výcviku 132 // 9 14 Exkurze, praxe a stáže ve výuce odborných technických předmětů 135 // 9|5 Samostatná práce žáků 136 // 10| Materiální výukové prostředky ve výuce technických předmětů 139 // 10|1 Vymezení řešené problematiky 139 // 10|2 Učební pomůcky v technickém vzdělávání 140 //
10|3 Didaktická technika v technickém vzdělávání 142 // 10|3|1 Zobrazovací plochy a zpětné projektory 143 // 10|3|2 Soudobé informační a komunikační technologie ve výuce technických předmětů 145 // 10|4 Vybavení učeben a jiných výukových pracovišť ve výuce odborných technických předmětů 153 // 11| Hodnocení žáků a metody hodnocení žáků v odborných technických předmětech 157 // 11|1 Metody hodnocení žáků v odborných technických předmětech 158 {{ 11|2 Didaktické testy 159 // 11|3 Závěrečné a maturitní zkoušky v odborném vzdělávání 164 // 12| Vědeckovýzkumná činnost v oblasti středoškolského odborného technického vzdělávání v České republice 171 // 12|1 Vědeckovýzkumné metody a nástroje, základní a aplikovaný výzkum 171 // 13| Technologie výuky odborných technických předmětů - vybraná výzkumná zjištění 175 // 13|1 Přehled vybraných výzkumných zjištění v oblasti odborného vzdělávání 176 // 13|2 Příležitosti k aktivní činnosti žáků ve výuce technických předmětů - pedagogický výzkum 177 // 13|2|1 Cíle výzkumu, výzkumné problémy a použité vědeckovýzkumné metody a nástroje, výzkumný vzorek 177 // 13|2|2 Analýza získaných dat a jejich interpretace 179 // 13|2|3 Shrnutí hlavních výsledků výzkumu a doporučení pro pedagogickou praxi 199 // Závěry a další výzkumné plány 203 // Resumé/Summary 205 // Seznam použitých pramenů 207 // Seznam obrázků, tabulek, schémat a grafů 211 // Přílohy 215 // Příloha 1 : Ukázka profilu absolventa oboru truhlář 217 // Příloha 2: Ukázka učebního plánu 220 // Příloha 3: Ukázka učebních osnov odborného technického předmětu Technologie 222 // Příloha4 : Výzkumný nástroj - dotazník 229 // Příloha 5: Seznam škol, kde byl proveden výzkum 233
(OCoLC)1019667933
cnb002932689

Zvolte formát: Standardní formát Katalogizační záznam Zkrácený záznam S textovými návěštími S kódy polí MARC