Úplné zobrazení záznamu

Toto je statický export z katalogu ze dne 12.02.2022. Zobrazit aktuální podobu v katalogu.

Bibliografická citace

.
0 (hodnocen0 x )
(8) Půjčeno:8x 
BK
1. vydání
Brno : Masarykova univerzita, 2017
262 stran : ilustrace (převážně barevné) ; 25 cm

objednat
ISBN 978-80-210-8659-3 (brožováno)
200 výtisků
1. dotisk 2017
Obsahuje bibliografii na stranách 235-243 a rejstříky
České a anglické resumé
001470900
ÚVOD 7 // 1 TEORETICKÁ VÝCHODISKA 9 // 1.1 Raná logopedická intervence 11 // 1.1.1 Vymezení rané logopedické intervence 11 // 1.1.2 Péče o děti v období nezáměrné komunikace v rámci rané logopedické intervence 16 // 1.1.3 Péče o děti v období záměrné komunikace v rámci rané logopedické intervence 21 // 1.1.4 Přínos rané logopedické intervence 25 // 1.2 Mezioborová spolupráce při intervenci u dítěte s deficity ve vývoji komunikační schopnosti 27 // 1.2.1 Východiska diagnostiky deficitů ve vývoji komunikační schopnosti.27 // 1.2.2 Význam spolupráce medicínských oborů 29 // 1.2.3 Význam spolupráce psychologů 31 // 1.3 Předškolní vzdělávání v kontextu péče o dítě s deficity // ve vývoji komunikační schopnosti 33 // 1.3.1 Souvislosti raného a předškolního věku s přesahem pro zahájení školní docházky 34 // 1.3.2 Komunikační kompetence dětí předškolního věku 35 // 1.3.3 Děti s deficity ve vývoji komunikační schopnosti v prostředí mateřské školy 37 // 1.3.4 Role předškolních pedagogů při rozvoji komunikační kompetence dětí 43 // 1.4 Rodič a jeho úloha v rané logopedické intervenci 45 // 1.4.1 Role rodičů při rozvoji komunikační kompetence dětí 46 // 1.4.2 Rodiče dětí s identifikovatelným rizikem 49 // 1.4.3 Rodiče dětí s potenciálně identifikovatelným rizikem 50 // 1.4.4 Spolupráce rodičů s odborníky 51 // 3 // 2 ANALÝZA NÁZORŮ LOGOPEDŮ A FONIATRŮ NA INTERVENCI U DĚTÍ S RIZIKEM VE VÝVOJI KOMUNIKAČNÍ SCHOPNOSTI 53 // 2.1 Charakteristika výzkumného šetření, vymezení problému, stanovení cílů šetření 55 // 2.2 Design výzkumu a metody sběru dat 55 // 2.3 Analýza názorů logopedů 61 // 2.3.1 Bližší charakteristiky sledovaného souboru 61 //
2.3.2 Věk dítěte, v němž se nejčastěji dostává k posouzení vývoje komunikační schopnosti logopedem 63 // 2.3.3 Spolupráce s pediatry při intervenci u dětí s deficity ve vývoji řeči a jazykových schopností 67 // 2.3.4 Proces diagnostiky vývoje řeči a jazykových schopností u dětí raného věku 71 // 2.3.5 Intervence u vysoce rizikových dětí z aspektu logopeda 77 // 2.3.6 Problematické oblasti v rané logopedické intervenci z pohledu logopedů 81 // 2.3.7 Proces stimulace vývoje řeči a jazykových schopností z pohledu logopedů 85 // 2.3.8 Názory logopedů na navrhovaná opatření 88 // 2.4 Analýza názorů foniatrů 91 // 2.4.1 Bližší charakteristiky sledovaného souboru 91 // 2.4.2 Včasná diagnostika vývoje řeči a jazykových schopností z pohledu foniatrů 92 // 2.4.3 Postoje foniatrů k problematice rané logopedické intervence a spolupráce s logopedy 99 // 2.4.4 Problematické oblasti v péči o děti s deficity ve vývoji komunikační schopnosti z pohledu foniatrů 102 // 2.5 Výsledkyvýzkumného šetření, diskuse 104 // 2.6 Návrhy a opatření pro speciálněpedagogickou teorii a praxi 116 // 3 ANALÝZA NÁZORŮ PSYCHOLOGŮ NA INTERVENCI U DĚTÍ S RIZIKEM VE VÝVOJI KOMUNIKAČNÍ SCHOPNOSTI 121 // 3.1 Charakteristika výzkumného šetření, vymezení problému, stanovení cílů šetření 123 // 3.2 Design výzkumu a metody sběru dat 125 // 3.3 Výsledky výzkumu 126 // 3.3.1 Bližší charakteristiky sledovaného souboru 126 // 3.3.2 Situace v praxi z hlediska včasné diagnostiky vývoje řeči a jazykových schopností z pohledu psychologa 127 // 3.3.3 Péče o děti s opožděným/narušeným vývojem řeči z pohledu psychologa 134 // 3.3.4 Péče o děti s perinatální zátěží 138 // 3.3.5 Analýza spolupráce s logopedy a názory na ranou logopedickou intervenci z pohledu psychologů 145 //
3.4 Výsledky výzkumného šetření, diskuse 147 // 3.5 Návrhy a opatření pro speciálněpedagogickou teorii a praxi 154 // 4 ANALÝZA NÁZORŮ PŘEDŠKOLNÍCH PEDAGOGŮ NA PŘÍSTUPY K DĚTEM S OPOŽDĚNÍM VE VÝVOJI ŘEČI A JAZYKOVÝCH SCHOPNOSTÍ 157 // 4.1 Charakteristika výzkumného šetření, vymezení problému, stanovení cílů šetření 159 // 4.2 Design výzkumu a metody sběru dat 162 // 4.3 Výsledky výzkumu 163 // 4.3.1 Bližší charakteristiky sledovaného souboru 163 // 4.3.2 Přístupy předškolních pedagogů k včasnému // hodnocení vývoje řeči a jazykových schopností 165 // 4.3.3 Připravenost předškolních pedagogů na edukaci dětí s opožděním ve vývoji řeči a jazykových schopností 169 // 4.3.4 Problematické oblasti při vzdělávání dítěte s opožděním ve vývoji řeči a jazykových schopností z pohledu předškolních pedagogů 179 // 4.4 Výsledkyvýzkumného šetření, diskuse 185 // 4.5 Návrhy a opatření pro praxi 197 // 5 KOMPARACE NÁZORŮ ZAINTERESOVANÝCH ODBORNÍKŮ NA VČASNÁ ZAHÁJENÍ INTERVENCE U DĚTÍ S RIZIKEM VE VÝVOJI KOMUNIKAČNÍ SCHOPNOSTI A SPOLUPRÁCI S LOGOPEDY 199 // 5.1 Charakteristika výzkumného šetření, vymezení problému, stanovení cílů šetření 201 // 5.2 Výsledky výzkumu - analýza současného stavu 204 // 5.2.1 Názory odborníků na problematiku včasného posouzení vývoje komunikační schopnosti 204 // 5.2.2 Názory praktických lékařů pro děti a dorost, foniatrů a psychologů na aktivní vyhledávání dětí s deficity ve vývoji komunikační schopnosti 210 // 5.2.3 Názory praktických lékařů pro děti a dorost, foniatrů a psychologů na spolupráci s logopedy v oblasti vývoje řeči a jazykových schopností 213 // 5.3 Výsledky šetření, návrhy a opatření pro praxi 214 // ZÁVĚR 227 // SHRNUTÍ 231 // SUMMARY 233 // LITERATURA 235 // REJSTŘÍKY 257
(OCoLC)1019666737
cnb002956397

Zvolte formát: Standardní formát Katalogizační záznam Zkrácený záznam S textovými návěštími S kódy polí MARC