Úplné zobrazení záznamu

Toto je statický export z katalogu ze dne 04.05.2024. Zobrazit aktuální podobu v katalogu.

Bibliografická citace

.
0 (hodnocen0 x )
(16.2) Půjčeno:97x 
BK
Příručka
Vydání 1.
Tábor : Asociace poskytovatelů sociálních služeb ČR, 2018
266 stran : barevné ilustrace, portréty ; 22 cm

objednat
ISBN 978-80-907053-2-6 (vázáno)
Obsahuje bibliografii na stranách 245-251
001471267
Seznam zkratek 11 // Předmluva 13 // Úvod 17 // 1 Náhradní rodinná péče v České republice (adopce, pěstounství, poručenství s osobní péčí), opatrovnictví, předběžné opatření 19 // 1.1 Osvojení (tzv. adopce) 20 // 1.2 Pěstounská péče 21 // 1.3 Poručenství s osobní péčí 24 // 1.4 Opatrovnictví 26 // 1.5 Hostitelská péče 26 // 1.6 Rozhodování soudu formou předběžného opatření 27 // 2 Jak se stát pěstounem, výběr a příprava pěstounů 29 // 2.1 Pěstounská péče jako jedna z forem náhradní rodinné péče 30 // 2.2 Postup obecního úřadu obce s rozšířenou působností // při zprostředkování náhradní rodinné péče 32 // 2.3 Zprostředkování náhradní rodinné péče krajským úřadem 35 // 2.3.1 Odborné posouzení 35 // 2.3.1.1 Posouzení bezúhonnosti 35 // 2.3.1.2 Posouzení zdravotního stavu 36 // 2.3.1.3 Psychologické posouzení 36 // 2.3.2 Vydání rozhodnutí 38 // 2.3.3 Proces párování 38 // 2.4 Dávky pěstounské péče 41 // 2.5 Propagace náhradní rodinné péče // a hledání nových zájemců 41 // 3 Pěstounství jako služba dítěti 45 // 3.1 Pěstounská péče jako opatření zvláštní ochrany dětí // trvale nebo dočasně zbavených péče své rodiny 45 // 3.2 Pravidla pro výběr zájemců o zprostředkování // pěstounské péče 48 // 3.3 Limity míry uvážení státu 51 // 3.4 Role státu v průběhu poskytování pěstounské péče 55 // 4 Střet zájmů a řešení sporů v pěstounské péči 59 // 4.1 Střet zájmů mezi rodiči dítěte a pěstouny, kteří mají jejich dítě svěřeno do pěstounské péče 59 // 4.2 Střet zájmů mezi pěstouny a doprovázející organizací 60 // 4.3 Řešení sporů v pěstounské péči 61 // 4.4 Možné příčiny stížností a obvinění, které mají reálný základ 62 // 4.5 Jak předcházet sporům? 63 //
5 Práva dětí v soudním řízení, participace dětí v soudním řízení 65 // 5.1 Kdy je dítě účastníkem soudního řízení? 65 // 5.2 Procesní způsobilost dítěte 66 // 5.3 Zastoupení dítěte v soudním řízení 66 // 5.4 Práva účastníků řízení 67 // 5.5 Participace dětí v soudním řízení 67 // 5.6 Povinnosti zástupců dětí a soudu k naplnění participačních práv dětí 68 // 5.7 Věk a vyspělost dítěte 70 // 5.8 Naplňování participačních práv 70 // 5.9 Má opatrovník a soud názoru dítěte vyhovět? 71 // 6 Zprostředkování mezinárodního osvojení z pěstounské péče na přechodnou dobu 73 // 6.1 Mezinárodní osvojení 73 // 6.2 Průběh setkání žadatelů s pěstounem 76 // 6.3 Participace dítěte 78 // 6.4 Odjezd a další spolupráce 79 // 7 Práva pěstounů 83 // 7.1 Právo pěstouna na osobní péči o dítě 83 // 7.2 Právo pěstouna vykonávat přiměřená práva a povinnosti rodičů 85 // 7.3 Právo pěstouna rozhodovat o běžných záležitostech dítěte při zastupování a správě jmění 85 // 7.4 Povinnost dítěte pomáhat v domácnosti pěstouna 89 // 7.5 Právo pěstouna na nehmotnou pomoc a podporu 89 // 7.6 Pracovněprávní nároky související s převzetím dítěte do pěstounské péče 92 // 7.7 Dávky pěstounské péče 93 // 7.7.1 Příspěvek na úhradu potřeb dítěte 94 // 7.7.2 Odměna pěstouna 96 // 7.7.3 Příspěvek při převzetí dítěte 97 // 7.7.4 Příspěvek na zakoupení osobního motorového vozidla 97 // 7.7.5 Příspěvek při ukončení pěstounské péče 98 // 8 Povinnosti pěstounů 99 // 8.1 Nový občanský zákoník 99 // 8.2 Novela zákona o sociálně-právní ochraně dětí (ZSPOD) 101 // 8.3 Povinnost zvyšovat si znalosti a dovednosti v oblasti výchovy a péče o dítě v rozsahu 24 hodin v době 12 kalendářních měsíců po sobě jdoucích 102 //
8.4 Povinnost umožnit sledování naplňování dohody o výkonu pěstounské péče a spolupracovat se zaměstnancem pověřeným sledovat vývoj dětí 102 // 8.5 Povinnost v souladu s individuálním plánem ochrany dítěte udržovat, rozvíjet a prohlubovat sounáležitost dítěte s osobami blízkými, zejména s rodiči, a umožnit styk rodičů s dítětem v pěstounské péči, pokud soud rozhodnutím nestanoví jinak 104 // 8.6 Povinnosti poručníka 104 // 9 Vzdělávání pěstounů je součástí sociální práce 105 // 9.1 Legislativní rámec 105 // 9.2 Vzdělávání očima pěstounů 106 // 9.3 Formy vzdělávání 107 // 9.4 Financování vzdělávání 108 // 9.5 Kvalifikace lektorů 109 // 10 Kontakt dítěte v pěstounské péči s biologickou rodinou 111 // 10.1 Kazuistiky 112 // 10.1.1 Kdo má rodičům a pěstounům pomoci s nastavením pravidel 112 // 10.1.2 Jaká je úloha organizace doprovázející pěstouny 113 // 10.1.3 Běh času 113 // 10.1.4 Jak zabránit nečekaným situacím (a zohlednit při tom zájmy všech zúčastněných) 114 // 10.1.5 Možnost přímé komunikace mezi rodiči a pěstouny 115 // 10.1.6 Plánování odborné pomoci dítěti a kontaktu // sourozenců za účasti pěstounky 116 // 10.1.7 Důsledky dlouhodobě neřešeného kontaktu sourozenců 116 // 10.2 Závěry 117 // 11 Zákonný zástupce 119 // 11.1 Svéprávnost 120 // 11.2 Zákonné zastoupení rodiči 122 // 11.3 Poručenství 128 // 11.4 Opatrovnictví dítěte 134 // 12 Doprovázení pěstounských rodin 139 // 12.1 Definice doprovázení rodiny 140 // 12.2 Proces doprovázení rodiny 141 // 12.3 Doprovázející pracovník 145 // 12.4 Témata doprovázení 146 // 12.5 Významné změny v rodině, řízení krizové situace 149 // 12.6 S kým doprovázející organizace spolupracuje 150 //
13 Metody sociální práce s pěstounskými rodinami 153 // 13.1 Východiska 163 // 13.1.1 Důležitá východiska, na základě kterých jednotlivé metody, techniky a nástroje sociální práce s pěstounskými rodinami využíváme 154 // 13.2 Metody sociální práce 164 // 13.3 Specifika sociální práce s pěstounskými rodinami 155 // 13.4 Socioterapeutické techniky pro práci s dětmi 158 // 13.5 Stěžejní pilíře sociální práce s pěstounskými rodinami 159 // 13.5.1 Základní pilíře pěstounské péče 159 // 13.5.2 Potřeba odborného poradenství pěstounským rodinám a terapeutické rodičovství 160 // 13.5.3 Zpracování životního příběhu u dětí v pěstounské péči 161 // 13.5.4 Kontakt dítěte s jeho blízkými a souvislost se zpracováním historie dítěte 164 // 14 Vybraná etická dilemata sociální práce v oblasti pěstounské péče 167 // 14.1 Forma a délka kontaktu mezi dítětem v pěstounské péči a jeho biologickými rodiči 168 // 14.2 Přemisťování dětí v rámci pěstounské péče 170 // 14.3 Jedinečné etické problémy 121 // 14.4 Kazuistika 177 // 14.4.1 Konkurenční profesionální povinnosti 179 // 14.4.2 Etické otázky 179 // 14.4.3 Vymezení zásad vycházejících z Etického kodexu // v kontextu případu 179 // 14.4.4 Možné akční postupy 180 // 14.4.5 Volba akce 183 // 15 Mozek, mysl, chování, stres, attachment a děti v pěstounské péči 187 // 15.1 Anička, Bára, Michal a mnoho dalších 187 // 15.1.1 Anička 187 // 15.1.2 Bára 188 // 15.1.3 Michal 189 // 15.2 Smysl pěstounské péče 189 // 15.3 Neurověda pomáhá rozumět mozku, mysli, chování a následkům narušeného raného vývoje 190 // 15.3.1 Mozek a chování: Vývoj 191 // 15.3.2 Základní etapy neurobiologického sociálního vývoje a attachment 191 // 15.3.3 A konečně více o attachmentu: Co to vlastně je? 194 //
16 Attachment 201 // 16.1 Co se ukrývá pod slovem attachment? 201 // 16.2 Jaký dopad na vývoj dítěte má absence blízké // a bezpečné osoby v raném dětství? 202 // 16.3 Jaké jsou projevy poruch attachmentu? 202 // 16.3.1 Při pohledu z venku 202 // 16.3.2 Při pohledu zevnitř 203 // 16.4 Typy attachmentu 204 // 16.4.1 Jak se projevují děti s odtažitým attachmentem? 205 // 16.4.2 Jak se projevují děti s ambivalentním attachmentem? 205 // 16.4.3 Jak se projevují děti s dezorganizovaným attachmentem? 206 // 16.5 V jaké době se attachment vytváří? 207 // 17 Terapie cílené na poruchy attachmentu 211 // 17.1 Diagnostika poruch attachmentu 211 // 17.1.1 Vyšetření attachmentu v dětství 211 // 17.1.2 Vyšetření attachmentu v dospívání 212 // 17.1.3 Vyšetření attachmentu u dospělých 212 // 17.2 Terapie poruch attachmentu 212 // 17.2.1 Dyadická vývojová psychoterapie (DDP) 212 // 17.2.2 Terapie hrou a Filiální terapie 216 // 17.2.2.1 Terapie hrou 216 // 17.2.2.2 Filiálni terapie 218 // 17.2.3 Theraplay - terapeutická hra 219 // 17.2.4 Dotyková terapie 221 // 17.2.5 Další možnosti terapií u dětí s poruchami attachmentu 221 // 1 8 Možnosti mediace v pěstounské péči 223 // 18.1 Jak vznikají konflikty? 223 // 18.1.1 Je lepší nechat se rozsoudit, nebo se domluvit? 224 // 18.1.2 Jde to jinak? 225 // 18.2 Mediace 225 // 18.2.1 Principy mediace a role mediátora 226 // 18.2.2 Využití mediace v pěstounské péči 227 // 19 Rodinná terapie a poradenství 229 // 20 Problematika závislostního chování v dětském věku - Rizikové a protektivní faktory v péči a výchově 233 // 20.1 Závislostní chování a syndrom závislosti 234 // 20.1.1 Dědičnost a genetika 235 // 20.1.2 Užívání návykových látek v těhotenství 235 // 20.1.3 Fungování mozku - systém odměny 236 //
20.1.4 Porozumění vlastnímu prožívání a odolnost vůči zátěži 237 // 20.1.5 Vliv rodinného prostředí 238 // 20.1.6 Vlivy vrstevnických vztahů 239 // 20.1.7 Vliv širší společnosti 239 // 20.2 Jak vzniku závislostního chování a syndromu // závislosti předcházet 240 // 20.3 Co dělat, když se závislostní chování objeví 242 // 20.3.1 Když se objeví potíže 242 // 20.3.2 Pokud obtíže přetrvávají 243 // Zdroje 245 // O autorech 253 // Přílohy 263 // Inzerce 267
(OCoLC)1078648708
cnb003020031

Zvolte formát: Standardní formát Katalogizační záznam Zkrácený záznam S textovými návěštími S kódy polí MARC