Úplné zobrazení záznamu

Toto je statický export z katalogu ze dne 04.05.2024. Zobrazit aktuální podobu v katalogu.

Bibliografická citace

.
0 (hodnocen0 x )
(16) Půjčeno:16x 
BK
2., doplněné a upravené vydání
Brno : Masarykova univerzita, 2018
230 stran : ilustrace ; 23 cm

objednat
ISBN 978-80-210-8997-6 (brožováno)
Pedagogický výzkum v teorii a praxi ; svazek 46
200 výtisků
Obsahuje bibliografie a bibliografické odkazy
001471285
Obsah // Úvod k 1. vydání z roku 2014...10 // Úvod ke 2. vydání z roku 2018...13 // 1 S novou nadějí: Situace v oblasti kurikulárních dokumentů pro základní vzdělávání v období od počátku 90. let // do vzniku ČR (1989-1992)...14 // 1.1 Koncepční materiály...14 // 1.1.1 Budoucnost vzdělání a školství v obnovené demokratické // společnosti a ve sjednocující se Evropě (1991)...15 // 1.1.2 Svoboda ve vzdělávání a česká škola (1991)...17 // 1.1.3 Program transformace vzdělávací soustavy (1992)...20 // 1.1.4 Stanovisko NEMES ? Programu transformace // vzdělávací soustavy (1993)...21 // 1.2 Legislativa ...22 // 1.2.1 Novela školského zákona č. 171/1990 Sb...22 // 1.2.2 Listina základních práv a svobod (1991)...22 // 1.3 Kurikulární dokumenty...23 // 1.3.1 Učební osnovy základní školy (1991)...23 // 1.4 Zhodnocení daného období...24 // 1.5 Přehled použité literatury - kapitola 1 (motto, úvod)...26 // 2 Na cestě ? alternativním vzdělávacím programům: // Situace v oblasti kurikulárních dokumentů pro základní vzdělávání v období před Bílou knihou (1993-1998)...27 // 2.1 Koncepční dokumenty...27 // 2.1.1 Hlavní zásady transformace českého školství (1993)...27 // 2.1.2 Zásady realizace svobody vzdělávání v české škole (1993)...29 // 2.1.3 Otevřenost, rozmanitost a kvalita - Zásady rozvoje // české vzdělávací soustavy (1994)...30 // 2.1.4 Stručný nástin transformace školství (1994)...32
// 2.1.5 Návrh transformační školské politiky (1994)...32 // 2.1.6 Kvalita a odpovědnost (1994)...33 // 2.2 Legislativa...34 // 2.2.1 Návrhy změn článků v Ústavě ČR (1995)...34 // 2.2.2 Novela školského zákona č. 138/1995 Sb...35 // 2.3 Kurikulární dokumenty...35 // 2.3.1 Obecná škola (1993)...35 // 2.3.2 Občanská škola (1994)...37 // 5 // 2.3.3 Základní škola (1996)...39 // 2.3.4 Národní škola (1996)...41 // 2.3.5 Vzdelávací program 3 + 3 + 3 (1995)...42 // 2.3.6 Reálná škola (1995)...43 // 2.3.7 Vzdělávací program 3 + 2 + 4 (1996)...44 // 2.4 Standardy...44 // 2.4.1 Standardy vzdělávání pro obecnou školu (1994)...44 // 2.4.2 Cílové standardy a kmenové učivo pro základní // vzdělávání-Varianta 0 (1994)...45 // 2.4.3 Návrh kmenového učiva pro 1.-5. postupný ročník // základní školy (1995)...46 // 2.4.4 Cílový standard a kmenové učivo pro základní // vzdělávání-Varianta 1 (1995)...46 // 2.4.5 Standard základního vzdělávání-Varianta 2 (1995)...47 // 2.5 Zhodnocení daného období...49 // 2.6 Přehled použité literatury - kapitola 2...52 // 3 Vícestupňové kurikulum: Situace v oblasti vzdělávání a kurikulárních dokumentů v období od vzniku Bílé knihy ? rámcovým a školním vzdělávacím programům (1999-2007)...54 // 3.1 Koncepční dokumenty...54 // 3.1.1 Koncepce vzdělávání a rozvoje vzdělávací soustavy // v České republice (1999)...54 // 3.1.2 České vzdělání a Evropa.
Strategie rozvoje lidských zdrojů // v České republice při vstupu do Evropské unie (1999)...56 // 3.1.3 Národní program rozvoje vzdělávání . // v České republice- Bílá kniha (2001)...58 // 3.1.4 Dlouhodobé záměry vzdělávání a rozvoje vzdělávací // soustavy ČR (2002-2007)...50 // 3.2 Legislativa...63 // 3.2.1 Zákon č. 561/2004 Sb., o předškolním, základním, středním, // vyšším odborném a jiném vzdělávání (školský zákon)...63 // 3.3 Kurikulární dokumenty...65 // 3.3.1 Rámcový vzdělávací program pro základní // vzdělávání - první verze (2001)...56 // 3.3.2 Rámcový vzdělávací program pro základní // vzdělávání - druhá verze (2002)...58 // 3.3.3 Rámcový vzdělávací program pro základní // vzdělávání - třetí verze (2003)...71 // 3.3.4 Rámcový vzdělávací program pro základní // vzdělávání - schválená verze (2004)...74 // 3.3.5 Úpravy RVP ZV před zahájením výuky podle ŠVP...79 // 6 // 3.3.6 Podpora a propagace RVP ZV...80 // 3.4 Zhodnocení daného období...82 // 3.5 Přehled použité literatury - kapitola 3...85 // 4 Revize a úpravy RVP ZV: Situace v oblasti vzdělávání a kurikulárních dokumentů v období výuky podle ŠVP // a prvních revizí RVP ZV (2008-2013)...87 // 4.1 Analyticko-koncepční dokumenty...87 // 4.1.1 Analýza naplnění cílů Národního programu rozvoje vzdělávání v České republice (Bílé knihy) v oblasti předškolního, základního // a středního
vzdělávání (2009)...87 // 4.1.2 Klesající výsledky českého základního a středního školství: // fakta a řešení (2010)...88 // 4.1.3 Dlouhodobý záměr vzdělávání a rozvoje vzdělávací // soustavy ČR 2011-2015 (2011)...89 // 4.1.4 Zpráva OECD o hodnocení vzdělávání v České republice (2012)...90 // 4.1.5 Informace o úpravách rámcových vzdělávacích programů, standardech vzdělávání a testování žáků - současný stav, // záměry (2012)...90 // 4.1.6 Hlavní směry strategie vzdělávací politiky do roku 2020 (2013).92 // 4.2 Legislativa...93 // 4.2.1 Novela školského zákona č. 472/2011 Sb. (2011)...93 // 4.3 Kurikulární dokumenty...94 // 4.3.1 Změny RVP ZV po roce 2007...94 // 4.3.2 Návrhy na revize RVP ZV (2010)...95 // 4.3.3 Modelové učební osnovy ČJ, M a CJ (2011)...97 // 4.3.4 Revize RVP ZV 1. etapa (2011)...97 // 4.3.5 Revize RVP ZV 2. etapa (2011-2012)...99 // 4.3.6 Upravený RVP ZV (2013) a metodická pomoc pro úpravy ŠVP...101 // 4.4 Standardy...101 // 4.4.1 Standardy pro základní vzdělávání (2010-2012)... 101 // 4.4.2 Standardy pro základní vzdělávání (2013)...103 // 4.5 Zhodnocení daného období...105 // 4.6 Přehled použité literatury - kapitola 4...108 // 5 ? inkluzivnímu vzdělávání: Situace v období přípravy a zahájení vzdělávání žáků s využitím podpůrných opatření a v období začátku // revizí RVP (2013-2017)...109 // 5.1 Koncepční materiály...109 // 5.1.1 Plán
opatření pro výkon rozsudku Evropského soudu pro lidská // práva v případu D. H. a ostatní proti České republice (2012)...110 // 5.1.2 Strategie sociálního začleňování 2014-2020 (2014)...111 // 7 // 5.1.3 Národní plán podpory rovných příležitostí pro osoby // se zdravotním postižením na období 2015-2020 (2015)... 113 // 5.1.4 Akční plán inkluzivního vzdělávání // na období 2016-2018 (2015)... 115 // 5.1.5 Strategie vzdělávací politiky České republiky // do roku 2020 (2014)... 117 // 5.1.6 Dlouhodobý záměr vzdělávání a rozvoje vzdělávací soustavy // České republiky na období 2015-2020 (2015)... 121 // 5.2 Legislativa...124 // 5.2.1 Novela školského zákona č. 82/2015 Sb...124 // 5.2.2 Vyhláška č. 27/2016 Sb., o vzdělávání žáků se speciálními // vzdělávacími potřebami a žáků nadaných...127 // 5.3 Kurikulární dokumenty...132 // 5.3.1 RVP ZV bez přílohy pro vzdělávání žáků s LMP (2016)...132 // 5.3.2 Další úpravy RVP ZV (2017)...138 // 5.3.3 Revize RVP ZV (2013-2017)... 139 // 5.3.4 Metodická podpora...147 // 5.4 Standardy (2013-2017)... 148 // 5.5 Zhodnocení daného období...149 // 5.6 Přehled použité literatury - kapitola 5...153 // 6 Co říci na konec: O čem nás dosavadní vývoj tvorby // kurikulárních dokumentů poučuje...154 // 6.1 Shrnutí...154 // 6.2 Několik otázek místo závěru...159 // Přílohy...161 // Přílohy ke kapitole 1...164 // Přílohy ke kapitole 2...171
// Přílohy ke kapitole 3...193 // Přílohy ke kapitole 4...209 // Přílohy ke kapitole 5...212 // Samostatné přílohy...225 // Přehled opatření, kterými se od roku 2004 měnil RVP ZV...225 // Přehled ministrů a ministryň školství v České republice od konce roku 1989... 227 Použité zkratky...228 // 8
cnb003021607

Zvolte formát: Standardní formát Katalogizační záznam Zkrácený záznam S textovými návěštími S kódy polí MARC