Úplné zobrazení záznamu

Toto je statický export z katalogu ze dne 04.05.2024. Zobrazit aktuální podobu v katalogu.

Bibliografická citace

.
0 (hodnocen0 x )
(11) Půjčeno:22x 
BK
Příručka
První české vydání
Praha : Svojtka & Co., 2018
222 stran : barevné ilustrace ; 19 cm

objednat
ISBN 978-80-256-2459-3 (brožováno)
francouzština
Z francouzštiny přeložila Zuzana Klimšová
"Zaměřeno na věk 3-6 let"--Obálka
Obsahuje bibliografii na stranách 220-222
Příručka je určená převážně rodičům předškolních dětí, kteří se chtějí srozumitelně seznámit s principy jednoho z alternativních stylů vzdělávání, tzv. pedagogiky Montessori..
001471455
Předmluva ...5 // Poděkování ...9 // Úvod ...14 // 1 Maria Montessori (I870-1952) ...20 // První italská lékařka 21 // První Montessori škola 22 // Vznik dalších škol a dobrá povést 23 // Montessori v současnosti 25 // 2 Vývoj dítěte ...32 // Absorbující mysl 34 // Senzitivní období 35 // Senzitivní období pro řád ...41 // Senzitivní období pro pohyb ...42 // Senzitivní období pro jazyk ...44 // Senzitivní období pro tříbení smyslů ...46 // Senzitivní období pro malé předměty ...46 // Senzitivní období pro sociální vývoj ...47 // Lidské tendence 49 // Vývojové fáze 53 // Rané dětství ...55 // Dětství ...58 // Dospívání ...59 // Dospělost ...61 // 3 Principy Montessori pedagogiky // pro věk 3 až 6 let ...64 // Svoboda 65 // Svobodná volba činnosti a její doby trvání ...67 // Svoboda komunikace ...68 // Svoboda pohybu ...68 // Sebedisciplína ...69 // Držet se stranou ...70 // Respektovat tempo každého ...72 // Učení prostřednictvím zkušeností ...72 // Individuální činnost ...75 // Vzdělání: pomoc pro život ...76 // Montessori ve škole ...78 // Upravené prostředí ...80 // Uspořádaná a motivující atmosféra ...80 // Prostředí uzpůsobené dítěti ...82 // O učebních pomůckách 83 // Vlastnosti Montessori pomůcek ...84 // Vědecky navržené pomůcky ...84 // Pomůcky, které izolují vlastnosti ...84 // Smyslové pomůcky ...85 // Pomůcky uzpůsobené síle a výšce dítěte ...87 // Estetické pomůcky, které lákají a přitahují k aktivitě ...87 // Pomůcky se zabudovanou kontrolou chyby ...88 // Vzdělávací oblasti Montessori pomůcek ...90 // Pomůcky pro praktický život ...90 // Smyslové pomůcky ...92 // Matematické pomůcky ...93 // Jazykové pomůcky ...94 // Vědecké pomůcky ...97 // Dějepisné a zeměpisné pomůcky ...99 // Hudební pomůcky ....100 //
Výtvarné pomůcky ...101 // Učitel ...103 // Role učitele ...?? // Pozorovat děti a ukazovat jim pomůcky ...103 // Zajistit vhodné prostředí ...106 // Uspořádané prostředí ...106 // Stimulující a povzbudivé prostředí ...107 // Klidné a tiché prostředí ...108 // Doprovázet díté v jeho osobním rozvoji ...108 // Vlastnosti učitele ...? // Obětavost a snaha ...?2 // Trpělivost ...113 // Dovednost přilákat dítě k aktivitě ...113 // Aktivní naslouchání ...117 // Pozorovatel ...119 // Základní škola Montessori 119 // Od absorbující mysli k chápající mysli ...120 // Kosmická výchova ...122 // 5 Montessori doma ...128 // Způsob myšlení ...129 // Důvěra: nejkrásnější dárek ...129 // Respektované díté bude respektovat ...137 // Učení zdvořilosti ...137 // Boj proti násilí ...138 // Stanovení hranic ...139 // Pozitivní vedení ...142 // Respekt ...143 // Odlišování skutečného od smyšleného ...144 // Komunikace ...146 // Respektování vývojových fází dítěte ...150 // Před narozením ...150 // Narození ...153 // Od 0 do 3 let ...154 // Od 3 do 6 let ...157 // Od 6 do 12 let ...158 // Vytvoření příznivého prostředí ...159 // Hranice ...163 // Hranice prostředí ...163 // Naše vlastní hranice ...163 // Hranice dítěte ...165 // Výukové aktivity na doma od 3 do 6 let 170 // Praktický život ...171 // Péče o sebe ...171 // Péče o venkovní prostředí ...172 // Péče o vnitřní prostředí ...172 // Pomoc v kuchyni ...173 // Ovládání pohybů ...173 // Zdvořilostní scénky ...174 // Smyslové aktivity ...175 // Jazykové aktivity ...175 // Psací aktivity ...177 // Čtecí aktivity ...178 // Aktivity pro orientaci v čase ...179 // Aktivity zaměřené na zeměpis ...180 // Matematické aktivity ...180 // Vědecké aktivity ...181 //
6 Pracovní listy s aktivitami ...182 // Praktický život: Rozepínání a zapínání knoflíků ...184 // Praktický život: Ždímání houbičky ...186 // Praktický život: Přesypávání zrnek ...187 // Praktický život: Skládání látky ...188 // Praktický život: Skládání papíru ...190 // Praktický život: Stříhání papíru ...192 // Praktický život: Přesypávání ...194 // Smysly: Třídění ...195 // Smysly: Sada látek ...195 // Smysly: Tajemný sáček ...197 // Smysly: Hladký a drsný (1) ...198 // Smysly: Hladký a drsný (2 a 3) ...199 // Smysly: Čichová sada ...200 // Jazyk: Zvukové hry ...201 // Jazyk: Vyprávění příběhů ...202 // Jazyx: Hmatová písmena ...203 // Jazyk: Psaní do písku nebo mouky ...205 // Matematika: Hmatová čísla ...206 // Matematika: Krabička s vřeténky ...208 // Matematika: Hra s žetony ...209 // Závěr ...216 // Užitečné adresy ...219 // Bibliografie ...220 // Kontakt na autorku Charlotte Poussin ...223
cnb003074153

Zvolte formát: Standardní formát Katalogizační záznam Zkrácený záznam S textovými návěštími S kódy polí MARC