[5] // OBSAH // Úvodem...7 // I/ LITERATURA PRO DĚTI JAKO LITERATURA DOSPĚLÝCH // Karin Lesnik-Obersteinová: Vymezování pojmů. // Co je to dětská literatura? Co je to dětství? // (přel. Jana Segi Lukavská)...13 // David Rudd: Teoretizování a teorie: Jak existuje // literatura pro děti? (přel. Jana Segi Lukavská)...33 // Peter Hunt: Dětistická teorie: Dětská subkultura, // literatura a teorie (přel. Stefan Segi)...58 // II/ HLEDÁNÍ DĚTSKÉHO ČTENÁŘE // Aidan Chambers: Čtenář v knize // (přel. Jana Segi Lukavská)...83 // Virginia Loweová: „A přemýšlel ještě někdy?“ Postavy, // emoce a teorie mysli (přel. Eliška Prokopová)...112 // III/LITERATURA PRO DĚTI V INTERPRETACÍCH // Maria Nikolajevová: „A měla jsi také pocit, jako bys lidi nenáviděla?“ Emocionální gramotnost // zprostředkovaná literaturou (přel. Stefan Segi)...137 // Zohar Sbavitová: Ambivalentní status textů // (přel. Eva Svatoňová)...156 // Roderick McGillis: Rozkoš z nemožného: Bez dětí, // bez knih, jen s teorií (přel. Jana Segi Lukavská).189 // Perry Nodelman: Fokalizace: Kdo vidí a co vědí? // (přel. Eva Svatoňová)...206 // [6] // O autorech...227 // Ediční poznámka...231 // Bibliografie přeložených textů...232 // Doslov...234 // Rejstřík...267