Úplné zobrazení záznamu

Toto je statický export z katalogu ze dne 04.05.2024. Zobrazit aktuální podobu v katalogu.

Bibliografická citace

.
0 (hodnocen0 x )
(20) Půjčeno:20x 
BK
Publikace z konference
Brno : Paido, 2011
80 stran ; 23 cm + 1 CD-ROM

objednat
ISBN 978-80-7315-215-4 (brožováno)
Vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami
Education of students with special educational needs
čeština
Publikace je souhrnem anotací příspěvků 5. konference pořádané na Pedagogické fakultě Masarykovy univerzity dne 7. září 2011
CD-ROM obsahuje plná znění vybraných příspěvků
500 výtisků
Obsahuje bibliografii
Částečně souběžný anglický text
001471640
OBSAH TABLE OF CONTENTS // Slovo úvodem 11 // Foreword 12 // MARIE VÍTKOVÁ 13 // Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu // pro základní vzdělávání - pátý rok realizace výzkumného záměru // Special Needs of Pupils in Context of the Framework Educational Programme // for Primary Education - Fifth Year of the Research Project // ANOTACE PŘÍSPĚVKŮ Z KONFERENCE S MEZINÁRODNÍ ÚČASTÍ 25 // Abstracts of articles presented at the conference // I. část: Inkluzivní vzdělávání žáků se zdravotním postižením v základní škole Part I: Inclusive Education of Students with Health Disabilities in Primary School // RŮŽENA BLAŽKOVÁ 27 // Vzdělávání žáků se zdravotním postižením v matematice Education of Students with Health Disabilities in Mathematics // BARBORA BOČKOVÁ, JIŘINA KLENKOVÁ 28 // Přístupy к diagnostice vývoje řeči u dětí a žáků s narušenou komunikační schopností // v předškolním věku a v období zahájení školní docházky // Approaches to Diagnosis of Speech Development of Children and Pupils // with Impaired Communication Ability in Preschool // and at the Beginning of School Attendance // LENKA DOLEŽALOVÁ, JANA LUKÁČOVÁ 29 // Recepce psaného textu u dětí se sluchovým postižením Reception of Written Text by Children with Hearing Impairments // PETR FELKEL, KLÁRA HOLÁ, PAVLINA ŠUMNÍKOVÁ 30 // Poznávejte s Luisou - výukový program pro děti se zrakovým
postižením Learning with Luisa - Educational Program for Children with Visual Impairments // ILONA FIALOVÁ, PETRA SCHUBERTOVÁ 31 // Vliv Vojtovy terapie na edukaci dětí s tělesným postižením // Effects of Vojta Therapy on Education of Children with Physical Disabilities // HANA FILOVA, JIRI HAVEL 32 // Zkušenosti a poznatky učitelů 1. stupně ZŠ z práce s žáky se zdravotním postižením/znevýhodněním // Experience and Knowledge of Primary School Teachers of Teaching Children with Health Disabilities // VERONIKA GIRGLOVÁ, JIŘINA KLENKOVÁ, PAVLA ŠVOJGROVÁ 33 // Vzdělávání žáka s narušenou komunikační schopností v hlavním vzdělávacím proudu Education of Pupil with Impaired Communication Ability in Mainstream School // HANA GRYMOVÁ 34 // Ladislav Havránek, jeho osobnost a učební metody // při práci s dětmi se speciálními vzdělávacími potřebami // Ladislav Havránek - His Personality and Teaching Methods // in Working with Children with Special Education Needs // KATERINA HÁDKOVÁ 35 // Žáci s kochleámím implantátem a jejich zařazení // do jednotlivých typů základních škol v České republice // Pupils with Cochlear Implants and their Placement to Different Types // of Primary Schools in the Czech Republic // KATEŘINA HÁDKO VÁ, NELA MOHORITOVÁ 36 // Primární prevence užívání návykových látek u žáků a mládeže // ve školách pro sluchově postižené // Primary Prevention of Drug Abuse at the Upper Level
// of Primary Schools for Children with Hearing Impairments // KLÁRA HAMPLOVÁ, ZITA NOVÁKOVÁ 37 // Podpora sociálních a pracovních kompetencí žáků se zrakovým postižením v jejich volném čase // Support of Social and Work Competencies of Students with Visual Impairments in their Free Time // LENKA HRICOVÁ 38 // Projekty zaměřující se na podporu sociální inkluze osob se smyslovým postižením a jejich vliv na inkluzi školskou // Projects Focused on Support of Social Inclusion of Persons with Sensory Impairments and the Influence on School Inclusion // JANA JÍZDNÁ, JIŘINA NOVOTNÁ 39 // Děti s lehkým mentálním postižením a didaktické hry v matematice // Children with Mild Intellectual Disabilities and Didactic Games in Mathematics // PETR KACHLÍK Pes jako fenomén Dog as a Phenomenon // 40 // JIŘINA KLENKO VA, MARIANA KOUTSKA 41 // Zapojení kulturních institucí do vzdělávání neslyšících žáků ZŠ // Involvement of Cultural Institutions in Education of Deaf Pupils in Primary Schools // BLANKA KNOPOVÁ 42 // Činnosti hudebně pohybové - jejich význam pro rozvoj senzomotorických dovedností Importance of Music and Movement Activities for the Development of Sensory-motor Skills // EVA MINÁŘOVÁ 43 // Úloha kreativity ve vyučování slohu při překonávání komunikačních bariér žáků The Role of Creativity in Composition Education * _ // in Overcoming Communication Barriers of Students // JANA NOVÁKOVÁ 44 // Nácvik sociálních
dovedností jako součást inkluzivního vzdělávání žáků s poruchou autistického spektra // Social Skills Training for Pupils with Autism Spectrum Disorders as a Part of Inclusive Education // DAGMAR OPATŘILOVÁ 45 // Mezinárodní pohled na oblast inkluzivního vzdělávání osob se zdravotním postižením International View on Inclusive Education of Persons with Health Disabilities // DAGMAR OPATŘILOVÁ, VERONIKA VESELÍKOVÁ 46 // Podpora žáka s cystickou fíbrózou v inkluzivním vzdělávání Support of a Pupil with Cystic Fibrosis in Inclusive Education // JARMILA PIPEKOVÁ, LUCIE STRAPÁČOVÁ 47 // Výuka výtvarné výchovy u žáků s poruchou autistického spektra Art Education of Pupils with Autism Spectrum Disorder // LUCIE PROCHÁZKOVÁ 48 // Vliv roztroušené sklerózy na život člověka Influence of Multiple Sclerosis on Person ’s Life // TEREZA PROCHÁZKOVÁ, DAGMAR PŘINOSILO VÁ Projekce charakteristických rysů poruch příjmu potravy (ppp) v arteterapeutické tvorbě hospitalizovaných pacientů s ppp Projection of Characteristic Features of Eating Disorders (ED) in Art-therapy of Patients with ED during Hospitalization // LUCIE PROCHÁZKOVÁ, IVETA ŘEZNÍČKOVÁ Integrativní vzdělávání žáků se spinální svalovou atrofií Integrative Education of Students with Spinal Muscular Atrophy // TÍMEA TRZOS // Nové technologie - podpora specifických přístupů ve výuce New Technologies - Support of Specific Approaches in Teaching
DAGMAR VILÁŠKOVÁ // Strukturované učení ve výuce žáka s těžkým zrakovým postižením a autismem, využití ve výuce angličtiny, naukových předmětech a při práci na počítači Structured Learning in Teaching Student with Severe Visual Impairments and Autism - Use in Teaching English Language, Sciences and Computer Skills // TIBOR VOJTKO // Strukturní komponenty učebnice určených elementární výuce žáků s mentální retardací aneb od textu к obrázku a zpět Structural Components of Textbooks for Elemental Education of Students with Intellectual Disabilities - from Text to Picture and Back // II. část: Vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami Part II: Education of Students with Special Educational Needs // •■s // KRISTÝNA BALÁTOVÁ // Komplexní diagnostika Specifických poruch učení ve Spojených státech amerických (USA) // Comprehensive Diagnostics of Specific Learning Disabilities in the United States of America (USA) // MIROSLAVA BARTOŇOVÁ // Analýza přínosu učebních opor pro rozvíjení klíčových kompetencí u žáků praktické školy // Analysis of Curriculum Supports for the Development of Key Competencies in Practical School Pupils. // MIROSLAVA BARTOŇOVÁ // Obecné přístupy к žákům se speciálními vzdělávacími potřebami na středních školách General Approaches to Pupils with Special Educational Needs in Secondary Schools // IVANA BERÁNKOVÁ, LUCIE DRAŽILOVA, DIANA HALVOVA,
// ZDENA MICHALOVÁ, ILONA PEŠATOVÁ 60 // Preferované přístupy v inkluzivní základní škole // к žákům se specifickými poruchami učení // Preferred Approaches in Inclusive Elementary School // for Students with Learning Disabilities // DANA BROŽOVÁ, DANUŠE PLATKOVÁ 61 // Sociální prostředí a jeho vliv na kvalitu života jedince s ADHD // Social Environment and its Effect on the Quality Of Life of People with ADHD // MARTIN DOSEDLA 62 // Preference žáků ZŠ praktických při volbě povolání Preferences of Primary School Pupils in Career Choice // LENKA GAJZLEROVÁ . 63 // Integrace digitálních technologií do edukačního procesu - zkušenosti z Německa s využitím počítačů u žáků s mentálním postižením Integration of Digital Technologies to Education - Use of Computers in Educating Students with Intellectual Disabilities in Germany // DAVID KROČA 64 // Kritéria hodnocení přednesu dyslektických žáků Assessment Criteria for Recitation of Pupils with Dyslexia // ALENA MACHULKOVÁ, DAGMAR PŘINOSILOVÁ 65 // Faktory ovlivňující kvalitu života uživatelů domova // pro osoby se zdravotním postižením z pohledu ošetřujícího personálu // Factors Affecting Quality Of Life in Residential Care // for People with Disabilities from the Staff Perspective // MARIE PAVLOVSKÁ, VĚRA VOJTOVÁ 66 // Cílená intervence v praxi internátu základní školy praktické Focused intervention at school practice // PAVLÍNA PINKO VÁ, LENKA
SLEPIČKOVÁ 67 // Překážky zaměstnávání osob se zdravotním postižením na straně zaměstnavatelů Obstacles Limiting Employment of People with Disabilities from the Point of View of Employers // PAVLA PITNEROVA, KATERINA SAYOUD SOLAROVA 68 // Připravenost osob se zdravotním postižením pro uplatnění na trhu práce jako nástroj sociální inkluze // Readiness of People with Disabilities for Success at the Job Market as a tool for Social Inclusion // PAVLA PITNEROVÁ, KATERINA SAYOUD SOLÁROVÁ 69 // Osoby se zdravotním postižením a jejich kompetence potřebné pro trh práce People with Disabilities and their Competences Needed at the Job Market // NADĚŽDA SIEGLOVÁ 70 // Perspektivy žáků s jiným než českým mateřským jazykem v českých školách Perspectives of Children with Foreign Mother Language in Czech Schools // MILENA ŠUBRTOVÁ 71 // František Bakule a jeho metody práce s handicapovanými dětmi ve svědectví bývalých žáků a spolupracovníků // František Bakule and his Methods of Work with Handicapped Children as Witnessed by his Former Students and Fellows // MARIE VÍTKOVÁ 72 // Strategie v přípravě učitelů pro výuku žáků se speciálními vzdělávacími potřebami // na odborném učilišti a praktických školách // Strategies in Preparation of Future Teachers of Students // with Special Educational Needs in Vocational Education // JITKA ZÍTKOVÁ 73 // Potenciální modelovost reflexe zdravotního postižení v učebnicích
literární výchovy Presentation of Disability in Literature Readers as a Potential Model // Seznam autorů 75 // List of Authors // Příloha CD-ROM - Příspěvky autorů v plném znění Supplement CD-ROM-Full Text Articles
(OCoLC)768557683
cnb002226052

Zvolte formát: Standardní formát Katalogizační záznam Zkrácený záznam S textovými návěštími S kódy polí MARC