Předmluva 7 // Úvod 10 // Tvorba a implementace koncepčních dokumentu 14 // Od konceptu ke koncepci - strategie, koncepce, politika 14 // Veřejná politika 16 // Vzdělávací politika 22 // Legislativní proces a teorie práva 28 // Systémová teorie ve vzdělávání, veřejné politice a právu 30 // 2- Informační gramotnost jako agenda 35 // Informační společnost 35 // Informační vzdělávání, funkční gramotnost a klíčové kompetence 41 // Funkční, informační a digitální gramotnost 47 // Informační kompetence 56 // Informační gramotnost v kontextu lidských práv 39 // 3- Informační gramotnost jako aréna 34 // Informační gramotnost v českém prostředí 34 // Zahraniční zkušenosti 72 // 4- Koncepční dokumenty v informačním vzdělávání 31 // Koncepce pro oblast informačního vzdělávání 31 // Gramotnosti v českých politikách a právu 34 // Koncepce informační gramotnosti na vysokých školách v české republice // Národní strategie finančního vzdělávání // Doplňující případové studie // Informační gramotnost jako veřejný zájem, politika a norma 133 // 5. Návod na tvorbu koncepčních dokumentu v informačním vzdělávání // Metody analýzy, tvorby a implementace koncepčních dokumentu Metodika tvorby koncepcí rozvoje informační gramotnosti Návod na tvorbu koncepčního dokumentu pro školy a knihovny // Závěr 133 // Bibliografie 136 // Summary 147