Úplné zobrazení záznamu

Toto je statický export z katalogu ze dne 04.05.2024. Zobrazit aktuální podobu v katalogu.

Bibliografická citace

.
0 (hodnocen0 x )
(12) Půjčeno:12x 
BK
Příručka
První české vydání
Praha : Svojtka & Co., s.r.o., 2019
192 stran ; 24 cm

objednat
ISBN 978-80-256-2425-8 (brožováno)
Porozumí každý
francouzština
Z francouzštiny přeložila Kateřina Kyslíková
Obálkový podnázev: základní principy Montessori pedagogiky, specifické aktivity na doma pro děti od tří do šesti let, pedagogika jako pomocník pro rozvoj vašeho dítěte
Obsahuje bibliografii na stranách 179-181 a rejstřík
Návodná příručka představuje konkrétní náměty a aktivity pro domácí prostředí, které jsou vhodné pro rozvoj dětí od 3 do 6 let, v duchu pedagogiky Marie Montessori..
001472866
ÚVOD // O této knize...9 // Komu je tato kniha určena?...10 // Jak je tato kniha uspořádána?...10 // První část: Příprava prostředí...10 // Druhá část: Praktická cvičení pro každý den...10 // Třetí část: Jít ven a objevovat svět...11 // Čtvrtá část: Vyjádřit se, mluvit, tvořit...11 // Pátá část: Závěrečná desítka...11 // Jak tuto knihu používat?...12 // Ikony použité v této knize...12 // ČÁST 1 : PŘÍPRAVA PROSTŘEDÍ...13 // Zaměřeno na... spontánní činnost...14 // Zaměřeno na... výběr předmětů...15 // Zaměřeno na... výběr her a hraček...16 // Zaměřeno na... prezentaci...17 // Zaměřeno na... specifickou mobilitu...19 // Zaměřeno na... úlohu dospělého...20 // Zaměřeno na... opakování...21 // Zaměřeno na... samostatnost...22 // Zaměřeno na... třístupňovou lekci...23 // Zaměřeno na... sebevzdělávání...23 // Zaměřeno na... kontrolu chyby...24 // ČÁST 2: PRAKTICKÁ CVIČENÍ PRO KAŽDÝ DEN... 25 // KAPITOLA 1 : Sebeobsluha...27 // Oblékání, svlékání, úklid oblečení...28 // Mytí rukou...30 // Česání vlasů...32 // Mytí...33 // Smrkání...35 // Čištění zubů...36 // KAPITOLA 2 : Každodenní činnosti...39 // Šroubování...39 // Odemykání a zamykání visacího zámku...41 // Otevírání a zavírání krabiček...42 // Obsah 5 // Prostírání stolu...43 // Věšení prádla...45 // Mytí nádobí...47 // Uklízení a rovnání, utírání prachu, zametání...48
// Žehlení...50 // KAPITOLA 3: Vaření...53 // Zaměřeno na... kuchyň...54 // Omývání ovoce a zeleniny...56 // Loupání ovoce a zeleniny...57 // Vylupování, odstopkování zelených fazolek...58 // Krájení ovoce a zeleniny...60 // Mazání krajíce...61 // Louskání ořechů, odpeckování oliv...62 // Pečení chleba...64 // Servírování čaje...66 // Zaměřeno na... recepty...67 // ČÁST 3: JÍT VEN A OBJEVOVAT SVĚT...69 // Zaměřeno na... motoriku od 3 až do 6 let...70 // KAPITOLA 4 : Objevování skrze smysly...73 // Charakteristika pomůcek...74 // Proč předkládat pomůcky pro smyslovou výchovu dítěti // ve věku 3 až 6 let?...74 // Hmat...75 // Hra na tajný předmět...77 // Vidět a dívat se...78 // Čich...81 // Chuť...82 // Slyšet a poslouchat...84 // KAPITOLA 5 : Realita světa, realita města...87 // Vycházky v přírodě...88 // Pozorování přírody...89 // Nakupování na trhu...90 // Návštěva zajímavých míst: pošta, pekařství...92 // KAPITOLA 6 : Svět rostlin a zvířat...93 // Zaměřeno na... svět rostlin...94 // Vyměňování vody květinám...94 // Péče o rostliny...96 // Zahrada, zahrádka, žardiniéra...98 // Bylinková zahrádka...99 // 6 MONTESSORI PRO (NE)CHÁPAVÉ (3-6 LET) // Zaměřeno na... zvíře...101 // Zaměřeno na... slovní zásobu...102 // KAPITOLA 7 : Přírodní vědy...?? // Vzduch zabírá místo...106 // Plave, nebo se potápí...107 // Papír zůstává suchý!...108 // Vyprázdnit plnou
sklenici...109 // Hladina vody je nad okrajem skleničky...110 // Papír drží vodu!...111 // Zaměřeno na... další pokusy...112 // Klíčení semínek...113 // Kvetení cibulovin...115 // KAPITOLA 8 : Jak naložit s tím, co jsme vypozorovali?...109 // Přírodovědné aktivity...118 // Výtvarný projev...119 // Řeč a psaní...120 // ČÁST 4; VYJÁDŘIT SE, MLUVIT, TVOŘIT...? // KAPITOLA 9: Řeč...125 // Zaměřeno na... výběr slov...125 // Rozhovory s dítětem...126 // Zaměřeno na ... laskavost a zdvořilost...127 // KAPITOLA 10: Čas...129 // Zaměřeno na... pojem času u dítěte...129 // Zaměřeno na... prožívání času...130 // Vyprávění příběhů...131 // Rytmická říkadla...132 // KAPITOLA 11 : Pouštíme se do psaní...135 // Rozkládáme slova na zvuky...136 // Hra se zvuky...137 // Psaní příběhů...138 // KAPITOLA 12: Čtení...139 // Výběr knih...139 // Péče o knihy...141 // Zaměřeno na... knihovny...142 // Obsah 7 // KAPITOLA 13 : Výtvarná činnost...143 // Zaměřeno na... zařízení prostoru a výběr nástrojů...143 // Kreslenia malování...144 // Vybarvování...146 // Modelování...147 // Lepení...148 // Vystřihování...I49 // Skládání z papíru...151 // Šití a vyšívání...152 // KAPITOLA 14: Hudba...155 // Hudba v každodenním životě...155 // Hudební nástroje...156 // Zpíváme a tančíme...157 // Návštěva koncertu...158 // ČÁST 5: ZÁVĚREČNÁ DESÍTKA...159 // Deset otázek ? myšlenkám Montessori...160
// Deset klíčových pojmů pedagogiky Montessori...166 // Deset klíčových etap vývoje dítěte od 3 do 6 let...173 // BIBLIOGRAFIE...179 // UŽITEČNÉ INTERNETOVÉ STRÁNKY...182 // REJSTŘÍK...183 // 8 MONTESSORI PRO (NE)CHÁPAVÉ (3-6 LET)
cnb003080199

Zvolte formát: Standardní formát Katalogizační záznam Zkrácený záznam S textovými návěštími S kódy polí MARC