Úplné zobrazení záznamu

Toto je statický export z katalogu ze dne 23.09.2023. Zobrazit aktuální podobu v katalogu.

Bibliografická citace

.
0 (hodnocen0 x )
(24) Půjčeno:24x 
BK
Publikace z konference
Vydání: 1.
Plzeň : Západočeská univerzita v Plzni, 2015
134 stran ; 21 cm

objednat
ISBN 978-80-261-0521-3 (brožováno)
Nad názvem: Fakulta pedagogická Západočeské univerzity v Plzni, Česká asociace pedagogického výzkumu
250 výtisků
Obsahuje bibliografie
Částečně slovenský text
001472888
PŘEDMLUVA 10 // PLENÁRNÍ JEDNÁNÍ 12 // Etické aspekty pedagogického výskumu 13 - Bronislava Kasáčová // Etika výzkumu v behaviorálních vědách: praktické zkušenosti a výzvy 14 - Filip Smolík // Trendy ve výzkumu v kontextu zdravotního postižení 15 - Jan Šiška // SEKCE 1 - TEORIE A METODA V PEDAGOGICE 16 // Etické a morální aspekty v přístupu k výzkumu „moderních" dějin pedagogiky 17 - Tomáš Hubálek // Posuzování sociálních dovedností předškoláků v projektu CLOSE 18 - Martin Chvál // Výběr metod v edukaci seniorů 18 - Petra Kaduchová // Zpětná vazba v písemném projevu v hodinách angličtiny 19 - Kateřina Novotná // Předpoklady eticky nesporného výzkumu dětí a dospělých s mentálním postižením 20 - Karel Pančocha // Gamifikace vzdělávacího procesu - využití počítačových her jako didaktického nástroje 20 - Karel Pícka // Projektové vyučování pohledem učitelů 21 - Martin Rusek // Od textu k testu a zase zpátky 22 - Karel Starý, Veronika Laufková // Použití konverzační analýzy při zkoumání interakce ve výuce 23 - František Tůma // Aktivizační metoda a klima výuky 24 - Dana Vicherková, Štefan Chudý // Adaptace Teacher Power Use Scale na studenty učitelství a druhý stupeň základní školy 25 Kateřina Vlčková, Jan Mareš // Možnosti využití metody ukotvujících vinět při měření nečestného chování žáků ve školách 26 - Hana Vaňková, Stanislav Bendi, Ondřej Papajoanu // Analýza metodologických přístupů v kvalifikačních pracích studentů učitelských oborů na FPE ZČU 27 - Věra Zelenková, Marie Kocurová // SEKCE 2 - VYCHOVÁVANÝ A VZDĚLÁVANÝ JEDINEC 29 // Sociálne súvislosti rozvoja jazykových spôsobilostí detí pri vstupe do základnej školy 30 - Simoneta Babiáková //
Žiak v primárnej škole a jeho diagnostikovanie 31 - Mariana Cabanová // Vlivy rodiny na učení se anglickému jazyku 31 - Monika Černá // Jak se začínající vysokoškoláci adaptují na vysokoškolské studium a jak své studium řídí? 32 - Lenka Dejmalová // Klíma v školskej triede ako súčasť merania indikátorov kvality školy 33 - Eva Fúlôpová // Výchovné metódy učiteľov základných a stredných škôl a ich percepcia žiakmi 34 - Imrich Ištvan // Výskyt skupiny digitálních domorodců na základních a středních školách 35 - Lenka Janská // Konstrukce vzdělávání romského žáka ze sociálně znevýhodněného prostředí v rámci prolínání a soupeření akademicky institucionálních, učitelských a rodičovských diskursů 35 - Dušan Klapko, Lenka Remsová // Analýza postojů studentů vysoké školy k formám a nástrojům využívaných při jejich vzdělávání 37 - Milan Klement // Predstavy detí o rodine 38 - Milena Lipnická // Sociálně psychologické kontexty pohybové inteligence u žáků na 2. stupni ZŠ 38 - Vladimíra Lovasová, Václav Holeček // Profesní orientace a předprofesní příprava žáků se zdravotním postižením - analýza zjištění z prostředí švédských škol 39 - Ivana Mórová // Žáci v málotřídní škole očima jejich rodičů: zjišťování postojů k výchově a vzdělávání 40 - Josef Nota, Magdalena Marková // Pohádky jako snový žánr 41 - Eva Pecha Šimotová // Preprimární vzdělávání bez účasti mateřské školy 42 - Helena Picková // Role emocí v rozhodování rodičů o výběru základní školy 43 - Jaroslava Simonová // Efektivita českého učňovského školství ve světle mezinárodních výzkumů kompetencí dospělých 43 - Jana Straková // Sociální podmíněnost odkladu povinné školní docházky 45 - Zuzana Svobodová //
Výzkum tacitních znalostí: přehodnocení subjekt-objektového východiska v pedagogickém výzkumu 46 - Radim Šíp, Vlastimil Švec // Rozvoj komunikačních a sociálních dovedností u studentů učitelství anglického jazyka 46 - Helena Zítková // SEKCE 3 - UČITELÉ A JINÍ PEDAGOGIČTÍ PRACOVNÍCI 48 // Sociální pedagog na základní škole 49 - Lucie Blaštíková // Jakým způsobem ředitelé přidělují učitele do tříd? 49 - Monika Boušková // Znalosti budoucích učitelů o epilepsii a jejich postoje k lidem s touto nemocí 50 - Dana Brabcová, Jiří Kohout, Pavel Krsek // Sdílení tacitních znalostí studentů učitelství s jejich vzdělavateli 51 - Kateřina Cásková, Vlastimil Švec, Barbora Šimůnková // Profesní přesvědčení ve škole: každý sám za sebe nebo všichni společně? 52 - Lenka Hloušková // Rozvoj didaktických znalostí obsahu u začínajících vysokoškolských učitelů odborné angličtiny 53 - Jana Jašková // Postoje učiteľov ku školskej reforme - základný predpoklad jej úspechu 54 - Beata Kosová, Štefan Porubský // Jak studenti učitelství pracují s mocí ve školní třídě? 55 - Kateřina Lojdová, Josef Lukas // Jak zkoumat hospitaci učitelů? 56 - Stanislav Michek // Osobnost učitele zavádějícího metodu ovlivňující klima třídy 57 - Marie Najmonová // Mezigenerační učení mezi učiteli: dotazníkové šetření 57 - Petr Novotný, Karla Brücknerová // Výzkum profesních kompetencí studentů učitelství v závěru jejich studia 59 - Jitka Novotová, Kateřina Havrancová, Barbora Müllerová // Začínající učitelé a drop-out 60 - Michaela Píšová, Světlana Hanušová, Klára Kostková, Eva Minaříková, Miroslav Janík, Jan Mareš // Kvalita školy pohledem jejich pedagogických pracovníků 61 - Jana Poláchová Vašťatková //
Vnímaná osobní zdatnost učitelů začátečníků ZŠ v kontextu modelu návyků Stephena Coveyho 61 - Andrea Rozkovcová, Magda Nišponská // Etické aspekty výuky českého jazyka pro jinojazyčné mluvčí (se zaměřením na učební text) 63 - Kateřina Sachrová // Komunikační a interakční děj v hodinách jazyka českého na standardní a alternativní škole 64 - Nikola Sklenářová // Scholé a škola 65 - Stanislav Suda // Autorita učitele očima českých, estonských a finských studentů učitelství 65 - Jaroslav Šaroch // Soukromé doučování pohledem doučujících 66 - Vít Šťastný // Etika zpětné vazby směřující dětem mladšího školního věku očima učitele 67 - Markéta Švrčková Nedevová // Učitel a jeho současná profesní dilemata 68 - Petr Urbánek // CLIL v dalším vzdělávání pedagogických pracovníků. Sonda na dvou českých ZUŠ 69 - Zdeněk Vašíček // Interakčný štýl učiteľa, vzťah k spokojnosti žiakov a ich vzdelávacím výsledkom 70 - Soňa Vašíčková // Proč to nejde? Analýza diskursu učitelů o změnách v datech z vícepřípadové studie škol 71 - Jan Vyhnálek // SEKCE 4 - BADATELSTVÍ V SOUČASNÉ ŠKOLE 73 // Klíma školy, spokojnosť s klímou školy, vzťah klímy školy s vzdelávacími výsledkami 74 - Martina Bukvajová // Výzkum dětského pojetí fenoménu odměny a trestu u dětí předškolního věku 74 - Pavel Doulík, Jiří Škoda, Matěj Chour // Etika vo výskumnej práci vysokoškolského pedagoga v komparatívnom kontexte SR a Veľkej Británie 75 - Mária Dupkalová // Palestinské školství a palestinští křesťané - otázka postavení křesťanské minority 76 - Marie Fritzová // Pitvy a pitevní alternativy - etické a sociální kontexty výzkumu jejich výukových aplikací 76 - Veronika Havlíčková, Martin Bílek //
Metodologické a etické souvislosti výzkumu žáků na 1. stupni ZŠ 77 - Helena Hejlová // Změna třídního klimatu po odchodu žáků do osmiletých gymnázií 78 - Markéta Holubová // Etické aspekty pedagogického výskumu 79 - Bronislava Kasáčová // Klima třídy v procesu badatelsky orientovaného vyučování 79 - Lukáš Rokos, Iva Žlábková, Jan Petr, Dalibor Kučera // Nábožensko-pedagogický dialog v postmoderní škole 80 - Markéta Sedláková // Hodnocení kurikula škol z pohledu konceptu společného dobra: případová studie waldorfských škol 81 - Monika Součková // Transfer poznatků z pedagogických výzkumů a jeho aplikace ve výzkumu 81 - Michaela Spurná // SEKCE 5 - CÍLE A OBSAH VÝCHOVY A VZDĚLÁVÁNÍ 83 // Údolí smrti kurikulárních reforem 84 - Dominik Dvořák, Michaela Dvořáková // Sociální a etické aspekty v kurikulech pro předškolní vzdělávání 84 - Barbora Loudová Stralczynská, Jana Uhlířová // Psychologická gramotnost - cílová kategorie v didaktice psychologie a její důsledky pro výuku 86 - Alena Nohavová // Překlad jako cesta k porozumění - současné pojetí ve výuce cizího jazyka a dosud otevřené možnosti 86 - Eva Skopečková // Co zamýšlejí učit a co učí učitelé 1. stupně ZŠ o 17. listopadu 87 - Jana Stará, Karel Starý // Digitální technologie v roli nosiče vzdělávacího obsahu: tabuizované učení? 88 - Hana Staudková // Etický aspekt sexuální výchovy 88 - Zuzana Svobodová // SEKCE 6 - PROCESY A VÝSLEDKY VÝCHOVY A VZDĚLÁVÁNÍ 90 // Analýza fází řešení problémových učebních úloh ve výuce přírodovědy 91 - Tereza Čéšková, Petr Knecht // Soukromá škola jako zdroj nerovnosti ve společnosti? 91 - Pavel Čopf // Ověření „Efektu velké ryby v malém rybníce" (BFLPE) v kontextu českého vzdělávacího systému 92 - David Greger, Petr Soukup //
Tacitní dimenze učitelova hodnocení žáků 1. stupně 92 - Soňa Havlíková // Živé obrazy ve výuce - etické a sociální aspekty jedné méně užívané didaktické techniky 93 - Hana Horká, Rodová Veronika // Demokratická kultura školy ve vztahu k učení 94 - Petr Chaluš // Internet - prostředí podporující učení? 95 - Jitka Jursová // (Ne)realizovaná sexuální výchova v rodině 96 - Lenka Kamanová // Hodnotenie vplyvu univerzitného pastoračného centra na osobu študenta 97 - Ján Knapík // Prijatie reportu o pridanej hodnote vo vzdelávaní riaditeľmi škôl na Slovensku 98 - Mária Kolková, Jana Trajová // Stav a možnosti rozvoja sociálnych kompetencií v edukácii študentov vysokých škôl 98 - Martina Kosturková // Vliv pohádek na psychiku dítěte 99 - Jan Krása, Martin Švanda // Výukové strategie podporující hodnoty inkluze na prvním stupni základní školy 100 - Jana Kratochvílová // Neočekávané situace ve výuce studentky učitelství 101 - Jan Nehyba, Petr Svojanovský // Firmy z pohledu mezigeneračního učení: dotazníkové šetření 102 - Petr Novotný, Zuzana Vařejková // Komunita v perspektivě mezigeneračního učení 103 - Milada Rabušicová, Lenka Kamanová, Kateřina Pevná // Jak využívá pedagogika výsledků výzkumů v lékařských oborech? 104 - Karel Rýdl // Sociální reprezentace zeměpisu a dalších školních předmětů 104 - Dana Řezníčková // Způsoby užívání učebních materiálů a studijní zvyky vysokoškolských studentů 105 - Zuzana Sikorová, Iva Červenková // Prosociální kritéria inkluzivního vzdělávání 106 - Josef Slowík // Majoritní a romské dětí: učitelský pohled 107 - Irena Smetáčková // Čtení nahlas jako možnost využití sociálního kontextu pro rozvoj čtenářské gramotnosti 107 - Pavla Sovová, Eva Draská //
Přínos vzdělávacího oboru výchova ke zdraví z pohledu žáků základních škol 108 - Michal Svoboda // Projevy tacitních znalostí v metaforách studentky učitelství 109 - Petr Svojanovský, Jan Nehyba, Barbora Šimůnková // Komparace formativního hodnocení ve Francii a v České republice 110 - Vít Šťastný, Zuzana Svobodová // Aktuální formy komunikace mezi rodinou a školou 110 - Ida Viktorová, Irena Smetáčková // Etický a sociální rozměr práce s inspekčními daty 111 - Tomáš Zatloukal // SEKCE 7 - POSTEROVÁ SEKCE // Učební úlohy zadávané učiteli vyškolenými v metodách kritického myšlení a ostatními učiteli 113 - Ilva Janoušová // Socioekonomický status žiaka verzus pridaná hodnota vo vzdelávaní 113 - Zuzana Juščáková, Pavol Kaclík // Problematický vztah rodiče a učitele 114 - Kristýna Pulišová // Krádeže ve školách - přehledová studie 115 - Bohdana Richterová // Typologie rodinných vypravěčů 116 - Jana Sedláčková // Čtení neslyšících v anglickém jazyce a jeho rozvoj 117 - Jitka Sedláčková // Analýza finanční gramotnosti v českém kurikulu a srovnání s koncepcemi vybraných zahraničních států 118 - Karel Ševčík // Styly neverbálního chování učitelů ve vyučování 119 - Anna Šmardová // Metody mravní výchovy žáků základních a středních škol 120 - Jaroslav Šrejma // Analýza nabídky individuálního soukromého doučování 121 - Vít Šťastný // SYMPOZIUM 123 // Akční výzkum výukové komunikace 124 - Roman Švaříček, Klára Šeďová, Martin Sedláček, Zuzana Šalamounová, PetrSucháček // WORKSHOPY 125 // Práce s daty z mezinárodních vzdělávacích studií 126 - Petr Soukup // Dialogismus a konverzační analýza ve výzkumu interakce ve třídě 126 - František Tůma // ABECEDNÍ SEZNAM AUTORŮ ANOTACÍ A ÚČASTNÍKŮ KONFERENCE 127
(OCoLC)1031056341
cnb002979877

Zvolte formát: Standardní formát Katalogizační záznam Zkrácený záznam S textovými návěštími S kódy polí MARC