Jako užitečný průvodce postupy výzkumu k diplomové nebo disertační práci je kniha určena zejména studentům designu a designového managementu, architektury, marketingu, mediální komunikace, uměleckých oborů, humanitních a společenských věd a obchodních studií. Stejně dobře však může posloužit všem, kteří v těchto oblastech již působí. Nakladatelská anotace. Kráceno..
PŘEDMLUVA 5 // ÚVOD 6 // KONTEXT 9 // Charakter výzkumu 10 // Povaha výzkumu v oblasti kreativních průmyslů 14 // Význam výzkumu v rámci tvůrčích odvětví 18 // Pohled z praxe: Rachel Cooperová // o důvěryhodnosti kreativního výzkumu 22 // PRVNÍ ČÁST: // URČENÍ VÝZKUMNÉHO PROBLÉMU 25 // Co obnáší dobré výzkumné téma? 26 // Vytváření a tříbení výzkumných nápadů 28 // Od nápadu ? výzkumným projektům 34 // Porozumění filozofii výzkumu 36 // Výzkumné přístupy 42 // Mnohočetné metody výzkumu 48 // Praktický příklad: Případová studie pojatá jako výzkum 54 Pohled z praxe: Gerry Johnson o tvorbě rámce pro přípravu projektů 58 // DRUHÁ ČÁST: // ORGANIZACE VÝZKUMNÉHO PLÁNU 61 // Rozvoj výzkumného designu a strategie 62 // Vytváření výzkumného rámce 66 // Váš výzkumný návrh 76 // Věrohodnost výzkumu 80 // Vliv etiky 82 // Praktický příklad: Dobře strukturovaný výzkumný projekt 86 Pohled z praxe: Pradeep Sharma o tvůrčím vlivu 96 // TŘETÍ ČÁST: // ŘÍZENÍ VÝZKUMNÉHO PROCESU 105 // l/ýužití literatury 106 // Přezkum literatury 108 // Proces analýzy 112 // Využití sekundárních dat 120 // Využití primárních dat 124 // Dotazníky 128 // Pozorování 132 // Rozhovory 134 // Vizuální výzkum 138 // Fotografie 140 // Vyprávění 142 // Případová studie 146 // Nové nástroje 154 // Praktický příklad: Elicitační techniky 156 // Pohled z praxe: Bettina Kolbová o participativním fotorozhovoru 158 // ČTVRTÁ ČÁST: // ŘÍZENÍ VÝZKUMU 163 // Pilotní studie 164 // Analýza kvalitativních dat 168 // Analýza kvantitativních dat 172 // Vzorkování (samplování) 178 // Od kritického čtení ke kritickému psaní 180 // Pokyny pro vyvozování závěrů a předkládání doporučení 184 //
Praktický příklad: Jeden z přístupů vizuálního výzkumu - fotografická etnografie 188 // Pohled z praxe: Sapsed et al. o ekonomickém významu výzkumu 194 // PŘÍLOHA // Spolupráce s vedoucím práce 200 // Organizace času a plánování činností 201 // Písemná komunikace 202 // Zásady nediskriminačního stylu 203 // Způsoby odkazování 204 // Seznam použité literatury 206 // Poděkování 207