Úplné zobrazení záznamu

Toto je statický export z katalogu ze dne 04.05.2024. Zobrazit aktuální podobu v katalogu.

Bibliografická citace

.
0 (hodnocen0 x )
(6.5) Půjčeno:26x 
BK
1. vydání
Praha : České vysoké učení technické v Praze, 2016
499 stran : ilustrace (některé barevné), portréty ; 26 cm

objednat
ISBN 978-80-01-05991-3 (vázáno)
Obsahuje bibliografie, bibliografické odkazy a rejstřík
České a anglické resumé
001473069
Úvod 13 // Introduction 14 // 1 DIDAKTIKA A JEJÍ MÍSTO V SYSTÉMU VĚD O VZDĚLÁVÁNÍ 16 // 1.1 DIDAKTIKA JAKO VĚDA O VZDĚLÁVÁNÍ 16 // 1.1.1 Základní didaktické kategorie, termíny a pojmy 18 // 1.1.2 Význam studia didaktiky 23 // 1.2 SOUDOBÉ TEORIE VZDĚLÁVÁNÍ 24 // 1.2.1 Spiritualistické teorie 25 // 1.2.2 Personali stické teorie 26 // 1.2.3 Kognitivně psychologické teorie 27 // 1.2.4 Technologické teorie 28 // 1.2.5 Sociokognitivní teorie 28 // 1.2.6 Sociální teorie vzdělávání 29 // 1.2.7 Akademické teorie vzdělávání 30 // 1.2.8 Která teorie je nejlepší? 31 // 1.3 VÝCHOVNÁ FUNKCE VYUČOVÁNÍ 31 // 1.3.1 Globalizace ve vzdělávání 32 // 1.3.2 Výchova a svobodný rozvoj člověka 33 // 1.3.3 Obsahové zaměření výchovného vyučování 33 // 1.3.4 Výchova žáků ke kritickému myšlení 35 // 1.4 VĚDECKÝ VÝZKUM V DIDAKTICE 37 // 1.4.1 Druhy a strategie pedagogického výzkumu 41 // 1.4.2 Základní pojmy pedagogické metodologie 47 // 1.4.3 Fáze a metody výzkumné činnosti 54 // 1.4.3.1 Kvantitativní metody v didaktickém výzkumu 56 // 1.4.3.2 Kvalitativní metody v didaktickém výzkumu 76 // Literatura k první kapitole 78 // 2 UČIVO A ZÁKLADNÍ PEDAGOGICKÁ DOKUMENTACE // 2.1 UČIVO, OBSAH VYUČOVÁNÍ // 2.2 STRUKTURA UČIVA (OBSAHU VZDĚLÁVÁNÍ) // 2.3 KONKRETIZACE UČIVA V PEDAGOGICKÝCH DOKUMENTECH // 2.3.1 Školský zákon a Strategie vzdělávací politiky ČR // 2.3.2 Rámcové vzdělávací programy // 2.3.3 Rámcový učební plán pro střední odborné školy // 2.3.4 Školní vzdělávací program // 2.3.5 Učební plán a učební osnovy // 2.3.6 Časově-tematické plány // 2.3.7 Didaktická analýza učiva // Literatura ke druhé kapitole // 3 CÍLE VÝUKY 112 // 3.1 VYMEZENÍ POJMU CÍLE VÝUKY, KLASIFKACE CÍLŮ VÝUKY 112 // 3.2 KLÍČOVÉ KOMPETENCE A ODBORNÉ KOMPETENCE 115 //
3.3 TAXONOMIE VÝUKOVÝCH CÍLŮ 118 // 3.3.1 Taxonomie poznávacích cílů 119 // 3.3.2 Taxonomie činnostních cílů 126 // 3.3.3 Taxonomie hodnotových cílů 129 // 3.4 VYMEZOVÁNÍ SPECIFICKÝCH CÍLŮ 131 // 3.5 KONKRETIZACE CÍLŮ PŘI PŘÍPRAVĚ UČITELE NA VYUČOVACÍ // HODINY 135 // 3.6 PRÁCE UČITELE S VÝUKOVÝM CÍLEM 137 // Literatura ke třetí kapitole 138 // 4 DIDAKTICKÉ ZÁSADY 139 // 4.1 VYMEZENÍ POJMU A SYSTÉMU DIDAKTICKÝCH ZÁSAD 139 // 4.2 ZÁSADA SPOJENÍ TEORIE S PRAXÍ 141 // 4.3 ZÁSADA NÁZORNOSTI 142 // 4.4 ZÁSADA AKTIVITY A ŽÁKOVY UVĚDOMĚLÉ PRÁCE 145 // 4.5 ZÁSADA PŘIMĚŘENOSTI A INDIVIDUÁLNÍHO PŘÍSTUPU 146 // 4.6 ZÁSADA VĚDECKOSTI 147 // 4.7 ZÁSADA SOUSTAVNOSTI (SYSTEMATIČNOSTI) 148 // 4.8 ZÁSADA TRVALOSTI 149 // 4.9 NĚKTERÉ DALŠÍ DIDAKTICKÉ ZÁSADY 150 // Literatura ke čtvrté kapitole 151 // 5 METODY VÝUKY 152 // 5.1 VYMEZENÍ POJMU METODA VÝUKY A KLASIFIKACE METOD VÝUKY 152 // 5.2 DĚLENÍ METOD VÝUKY PODLE POVAHY A STRUKTURY POZNATKŮ // A PRAMENE POZNÁNÍ 155 // 5.2.1 Metody slovní (metody slovního projevu) 155 // 5.2.2 Metody názorně-demonstrační 163 // 5.2.3 Metody praktické činnosti žáků (metody dovednostně-praktické).168 // 5.3 DĚLENÍ METOD VÝUKY PODLE OBSAHU VZDĚLÁNÍ 174 // 5.3.1 Metoda informačně receptivní 175 // 5.3.2 Metoda reproduktivní 176 // 5.3.3 Metoda problémového výkladu 177 // 5.3.4 Metoda heuristická 190 // 5.3.5 Metoda výzkumná (částečně badatelská) 196 // 5.4 DĚLENÍ METOD VÝUKY PODLE ROZVÍJENÍ MYŠLENKOVÝCH OPERACÍ 198 // 5.4.1 Induktivní postup 198 // 5.4.2 Deduktivní postup 199 // 5.5 METODY ŘEŠENI ÚLOH 200 // 5.5.1 Třídění úloh podle jej ich operační struktury 201 // 5.5.2 Metody řešení úloh 202 // 5.5.3 Strategie řešení kvantitativních úloh 208 //
5.6 METODY ROZBOROVÉ, SITUAČNÍ, PROJEKTOVÉ A INSCENAČNÍ. DIDAKTICKÉ HRY 217 // 5.7 ZÁVĚR k METODÁM VÝUKY 219 // Literatura k páté kapitole 223 // 6 ORGANIZAČNÍ FORMY VYUČOVÁNÍ 224 // 6.1 KLASIFIKACE ORGANIZAČNÍCH FOREM VYUČOVÁNÍ 228 // 6.1.1 Individuální a individualizovaná forma vyučování 229 // 6.1.2 Skupinová forma vyučování 230 // 6.1.3 Frontální (hromadná) forma vyučování 232 // 6.2 NEJČASTĚJI VYUŽÍVANÉ ORGANIZAČNÍ FORMY V ODBORNÉM VZDĚLÁVÁNÍ 232 // 6.2.1 Vyučovací hodina, vyučovací jednotka 232 // 6.2.2 Exkurze 235 // 6.2.3 Odborná praxe a duální vzdělávání jako forma organizace výuky // v odborném vzdělávání 238 // 6.2.4 Další organizační formy výuky v odborném vzdělávání 241 // 6.3 DIFERENCOVANÉ VYUČOVÁNÍ A MASTERY LEARNING 246 // Literatura k 6. kapitole 252 // 7 DIDAKTICKÉ PROSTŘEDKY 254 // 7.1 VYMEZENÍ POJMU DIDAKTICKÝ PROSTŘEDEK 254 // 7.2 TECHNICKÉ PROSTŘEDKY 256 // 7.2.1 Klasifikace technických prostředků 256 // 7.2.2 Klasifikace technických pomůcek 256 // 7.3 PŘEHLED A MOŽNOSTI UPLATNĚNÍ TECHNICKÝCH POMŮCEK VE VÝUCE 257 // 7.4 UČEBNÍ POMŮCKA 281 // 7.4.1 Klasifikace učebních pomůcek 281 // 7.4.2 Základní didaktické funkce učebních pomůcek 284 // 7.4.3 Kategorizace učebních pomůcek 286 // 7.4.4 Úloha učebních pomůcek ve vyučovacím procesu 288 // 7.5 DIDAKTIKA PRÁCE V LABORATOŘI A JEJÍ SPECIFIKA 296 // 7.5.1 Motivace v laboratoři 296 // 7.5.2 Výuková laboratoř 298 // 7.5.3 Učební strategie při výuce v laboratoři 299 // Literatura k 7. kapitole 303 // 8 OSOBNOST UČITELE A STUDENTA 304 // 8.1 CHARAKTERISTIKA PROFESE VYSOKOŠKOLSKÉHO UČITELE // TECHNICKÝCH PŘEDMĚTŮ A MOTIVACE k JEJÍMU VYKONÁVÁNÍ 304 // 8.2 CHARAKTEROVĚ VOLNÍ VLASTNOSTI VYSOKOŠKOLSKÉHO UČITELE TECHNICKÝCH PŘEDMĚTŮ 305 //
8.3 AUTOREGULAČNÍ A DYNAMICKÉ VLASTNOSTI VYSOKOŠKOLSKÉHO UČITELE 307 // 8.4 PSYCHICKÉ PROCESY V PRÁCI UČITELE TECHNICKÝCH PŘEDMĚTŮ 309 // 8.4.1 Vnímání 309 // 8.4.2 Učení - technika samostatného studia 311 // 8.4.3 Paměť 313 // 8.4.4 Myšlení a řeč 316 // 8.5 VÝKON, OBECNÉ A SPECIÁLNÍ SCHOPNOSTI UČITELE 319 // 8.6 TVOŘIVOST UČITELE 322 // 8.6.1 Poj em tvořivost 322 // 8.6.2 Metody rozvíjení myšlenkové tvořivosti učitele 323 // 8.7 STYLY UČENÍ 324 // 8.7.1 Styly poznávání a styly učení 324 // 8.7.2 Definice poznávacích (kognitivních) stylů a stylů učení, typologie // stylů učení 325 // 8.7.3 Styly učení podle smyslových preferencí 326 // 8.7.4 Styly učení podle typů inteligence 328 // 8.7.5 Kolbova typologie 330 // 8.7.6 Povrchový a hloubkový přístup k učení 332 // 8.8 OSOBNOST STUDENTA A JEHO PŘIPRAVENOST KE STUDIU // NA VYSOKÉ ŠKOLE TECHNICKÉHO ZAMĚŘENÍ 333 // 8.8.1 Nonkognitivní rámec a připravenost studenta ke studiu 335 // 8.9 STUDENTSKÉ: PODVÁDĚNÍ 339 // 8.9.1 Studentské klasické podvádění 339 // 8.9.2 Studentské elektronické podvádění 340 // 8.9.3 Plagiátorství 341 // 8.9.4 Typy plagiátorství 342 // 8.9.5 Odhalování elektronického podvádění 344 // 8.9.6 Antiplagiátorské systémy 345 // 8.9.7 Faktory ovlivňující podvádění 346 // 8.9.8 Postoj studentů k podvádění 347 // 8.9.9 Postoj učitelů k podvádění 349 // 8.9.10 Podvádění při uveřejňování vědeckých článků 351 // Literatura k 8. kapitole 353 // 9 DIAGNOSTIKA VĚDOMOSTÍ A DOVEDNOSTÍ 355 // 9.1 DRUHY A FORMY ZKOUŠKY 356 // 9.2 POŽADAVKY KLADENÉ NA TVORBU A PRŮBĚH ZKOUŠKY 359 // 9.3 DIDAKTICKÝ TEST A JEHO VLASTNOSTI 369 // 9.4 VLASTNOSTI DOBRÉHO DIDAKTICKÉHO TESTU 374 // 9.5 TVORBA DIDAKTICKÉHO TESTU 377 // 9.5.1 Plánování testu 378 //
9.5.2 Konstrukce didaktického testu 380 // 9.5.3 Skoro vání položek testu 390 // 9.5.4 Ověřování a optimalizace didaktického testu 392 // 9.6 OBTÍŽNOST POLOŽEK TESTU 393 // 9.7 CITLIVOST TESTOVÝCH POLOŽEK 395 // 9.8 ANALÝZA NENORMOVANÝCH POLOŽEK 398 // 9.9 STANDARDIZACE DroAKTICKÉHO TESTU 399 // 9.10 ŠKOLNÍ KLASIFIKACE PODLE VÝSLEDKŮ TESTU 405 // 9.11 INTERPRETACE VÝSLEDKŮ NE STANDARDIZOVANÉHO TESTU 411 // 9.12 VÝHODY A NEDOSTATKY TESTOVÁNÍ 412 // Literatura k deváté kapitole 414 // 10 VZDĚLÁVACÍ PARADIGMATA A MODERNÍ KONCEPCE VZDĚLÁVÁNÍ 415 // 10.1 PARADIGMATA A VZDĚLÁVÁNÍ 415 // 10.1.1 Didaktika a behaviorální psychologie 417 // 10.1.2 Humanistická pedagogika a nativistické pojetí učení 420 // 10.1.3 Kognitivní edukace a konstruktivismus 422 // 10.2 VIRTUÁLNÍ PROSTŘEDÍ A VZDĚLÁVÁNÍ 436 // 10.2.1 E-learning 438 // 10.2.2 Stručná historie, vznik a vývoj e-learningu 441 // 10.2.3 LMS systémy 449 // 10.2.4 Specifika a strategie tvorby elektronických materiálů (E-Content) 453 // 10.2.5 Vybrané e-learningové aplikace 460 // 10.2.6 Vzdálené experimenty, vzdálené laboratoře 463 // 10.2.7 Příklad tvorby vzdáleného experimentu 469 // 10.2.8 Příklady vzdálených experimentů v laboratořích na Internetu 478 // 10.2.9 Počítačem podporovaná interaktivní metoda 480 // Literatura k desáté kapitole 483 // ZÁVĚR 488 // SUMMARY 491 // REJSTŘÍK 494
(OCoLC)970639249
(OCoLC)972597108
cnb002858301

Zvolte formát: Standardní formát Katalogizační záznam Zkrácený záznam S textovými návěštími S kódy polí MARC