Úplné zobrazení záznamu

Toto je statický export z katalogu ze dne 04.05.2024. Zobrazit aktuální podobu v katalogu.

Bibliografická citace

.
0 (hodnocen0 x )
(19.8) Půjčeno:78x 
BK
EB
1. vydání
Praha : Wolters Kluwer, 2019
252 stran : ilustrace ; 24 cm
Externí odkaz    Plný text PDF (Bookport) 
   * Návod pro Bookport 

objednat
ISBN 978-80-7598-276-6 (brožováno)
ISBN 978-80-7598-277-3 (online ; epub)
Řízení školy
Obsahuje bibliografii na stranách 223-239, bibliografické odkazy a rejstřík
Anglické resumé
001473702
O autorech 9 // Autoři jednotlivých kapitol 11 // Úvod 12 // I. Didaktika jako vědní obor 17 // 1. Nástin vývoje didaktiky 17 // 1.1 Historické prameny vzniku obecné didaktiky 18 // 1.2 Vývoj didaktiky v předškolním vzdělávání 24 // 1.3 Současný pohled na didaktiku mateřské školy 32 // 2. Vymezení didaktických kategorií 35 // 2.1 Obecné didaktické kategorie 35 // 2.2 Specifikace didaktických kategorií pohledem předškolního vzdělávání 39 // 3. Konstruktivistické teorie v předškolním vzdělávání 43 // 3.1 Transmisivní versus konstruktivistické přístupy v předškolním vzdělávání 44 // 3.2 Sociální konstruktivismus v předškolním vzdělávání 46 // II. Činitelé předškolního vzdělávání 49 // 4. Dítě jako subjekt předškolního vzdělávání 49 // 4.1 Vymezení pojmu dítě a dětství jako východisko // předškolního vzdělávání 50 // 4.2 Dítě jako objekt a subjekt předškolního vzdělávání 53 // 4.3 Vývojové charakteristiky dětí předškolního věku jako východiska předškolního vzdělávání 56 // 4.4 Potřeby dítěte předškolního věku 61 // 4.5 Respekt k dítěti jako základní princip předškolního vzdělávání 71 // 4.6 Demografické charakteristiky dětí předškolního věku 74 // 5. Učitel mateřské školy 81 // 5.1 Vymezení pojmu učitel 81 // 5.2 Profesní činnosti učitele mateřské školy 83 // 5.3 Role učitele mateřské školy v současném předškolním vzdělávání 85 // 5.4 Kvalita v práci učitele mateřské školy 86 // 5.5 Reálný stav učitelství mateřských škol 94 // III. Příprava na vzdělávání 98 // 6. Pedagogická diagnostika 98 // 6.1 Současné pojetí pedagogické diagnostiky 99// 6.2 Proces diagnostikování 100 // 6.3 Metody a nástroje pedagogické diagnostiky 102 // 6.4 Portfolio jako efektivní prostředek diagnostické činnosti učitele 104 //
7. Cíle předškolního vzdělávání 106 // 7.1. Pojetí cílů v předškolním vzdělávání 106 // 7.2. Konkretizace cílových kategorií z hlediska času 110 // 7.3. Konkretizace cílových kategorií z hlediska tématu 111 // 7.4 Taxonomie cílů 113 // 8. Obsah vzdělávání 117 // 8.1 Jak chápat obsah předškolního vzdělávání 117 // 8.2 Vztah cílů a obsahu 120 // 8.3 Vzdělávací nabídka 123 // 9. Projektování v mateřské škole 126 // 9.1 Kroky vedoucí k vytvoření tematické části 126 // 9.2 Přístupy k tvorbě tematické části a její struktura. 128 // IV. Realizace vzdělávání a hodnocení jeho výsledků 130 // 10. Podmínky předškolního vzdělávání 131 // 10.1 Prostředí jako důležitý faktor kvality předškolního vzdělávání 131 // 10.2 Specifický význam podmínek v předškolním vzdělávání 132 // 10.3 Podmínky vzdělávání v RVP PV 134 // 11. Organizace předškolního vzdělávání 138 // 11.1 Požadavky na organizaci předškolního vzdělávání 138 // 11.2 Organizační formy předškolního vzdělávání 139 // 12. Metody předškolního vzdělávání 149 // 12.1 Historický vývoj a základní charakteristiky metod 150 // 12.2 Kategorizace metod 152 // 12.3 Od vzdělávacích metod ke vzdělávacím strategiím 164 // 13. Hodnocení v předškolním vzdělávání 170 // 13.1 Cíl hodnocení a jeho funkce 171 // 13.2 Typy hodnocení 172 // 13.3 Sebehodnocení dětí 175 // 14. Komunikace a její vliv na vývoj dítěte v předškolním vzdělávání 177 // 14.1 Komunikace nebo interakce: upřesnění pojmů 178 // 14.2 Komunikace a její kontext 180 // 14.3 Význam interakce v předškolním vzdělávání 181 // 14.4 Vztah mezi komunikací a vývojem dítěte 183 // 14.5 Interakční zkušenost v raném období a její vliv na vývoj dítěte v předškolním vzdělávání 185 //
14.6 Emoce a učení 203 // 14.7 Využití interakčních teorií v každodenní praxi mateřských škol 207 // Závěr 221 // Literatura 223 // Summary 240 // Seznam vyobrazení 242 // Věcný rejstřík 243 // Přílohy 245
(OCoLC)1100763770
cnb003070778

Zvolte formát: Standardní formát Katalogizační záznam Zkrácený záznam S textovými návěštími S kódy polí MARC