Úplné zobrazení záznamu

Toto je statický export z katalogu ze dne 09.12.2023. Zobrazit aktuální podobu v katalogu.

Bibliografická citace

.
0 (hodnocen0 x )
EB
EB
ONLINE
New York : Palgrave Macmillan US : Imprint: Palgrave Macmillan, 2017
1 online zdroj
Externí odkaz    Plný text PDF 
   * Návod pro vzdálený přístup 


ISBN 978-1-137-56649-2 (e-kniha)
ISBN 978-1-137-56648-5 (print)
This critical account of the American Girl brand explores what its books and dolls communicate to girls about femininity, racial identity, ethnicity, and what it means to be an American. Emilie Zaslow begins by tracing the development of American Girl and situates the company’s growth and popularity in a social history of girl power media culture. She then weaves analyses of the collection’s narrative and material representations with qualitative research on mothers and girls. Examining the dolls with both a critical eye and a fan’s curiosity, Zaslow raises questions about the values espoused by this iconic American brand..
001475740

Zvolte formát: Standardní formát Katalogizační záznam Zkrácený záznam S textovými návěštími S kódy polí MARC