Úplné zobrazení záznamu

Toto je statický export z katalogu ze dne 04.05.2024. Zobrazit aktuální podobu v katalogu.

Bibliografická citace

.
0 (hodnocen0 x )
(7) Půjčeno:7x 
BK
Praha : Vydavatelství Pedagogické fakulty Univerzity Karlovy, 2017
245 stran ; 21 cm

objednat
ISBN 978-80-7290-971-1 (brožováno)
Obsahuje bibliografii na stranách 217-239, bibliografické odkazy a rejstříky
Anglické resumé
001479016
Obsah ÚVOD 9 // 1 CHARAKTERISTIKA VÝZKUMU // 15 // 1.1 Spisovnost a školní jazyková výchova 15 // 1.2 Ideál a skutečnost 20 // 1.3 Cíle výzkumu 22 // 1.4 Obecná charakteristika výzkumu 23 // 1.5 Charakteristika vzorku 24 // 1.6 Metoda práce 28 // 1.7 Hypotézy 31 // 1.8 Terminologická poznámka 32 // 2 SPISOVNOSŤ A ŠKOLA 34 // 2.1 Pražský lingvistický kroužek 35 // 2.2 Předúnorové období - O vyučování slohu a Obecná // didaktika mateřského jazyka 41 // 2.3 Léta padesátá - ideál „všelidové spisovnosti" 44 // 2.4 Léta šedesátá - doba diskusí a doba emancipace // didaktiky mateřského jazyka 47 // 2.5 Léta sedmdesátá - komunikačně-pragmatický obrat 51 // 2.6 Léta osmdesátá - příklon ke komunikačnímu pojetí výuky češtiny 56 // 2.7 Léta devadesátá - diskuse o dalším směřování školní jazykové výchovy 60 // 2.8 Léta 2001 -2010 - kurikulární reforma 69 // 2.9 Období 2011 -2016 - divergence ve výzkumu // a perspektivní pojetí spisovnosti 75 // 2.10 Shrnutí 79 // 3 VÝUKA SPISOVNÉ ČEŠTINY JAKO JAZYKOVĚDNÝ A DIDAKTICKÝ PROBLÉM 85 // 3.1 Pojem spisovnost 86 // 3.2 Česká jazyková situace 89 // 95 // 3.3 Vztah mezi komunikační situací a kódem // 3.4 Vymahatelnost kodifikace 97 // 3.5 Normy chování 99 // 3.6 Psaná čeština 102 // 3.7 Učitelé českého jazyka a učitelé ostatních předmětů 107 // 3.8 Střední a starší školní věk 112 // 3.9 Shrnutí 115 // 4 VÝZKUM JAZYKA DĚTÍ A MLÁDEŽE
- HISTORIE A SOUČASNOST 118 // 4.1 Počáteční období - vývoj dětské řeči 118 // 4.2 Počátky a vývoj terénního výzkumu mluvy dětí a mládeže - // 60. až 80. léta 121 // 4.3 Výzkumy uplatňující komunikační hledisko (80. léta) 126 // 4.4 Po roce 1989 - nové možnosti i nové komplikace 127 // 4.5 Perspektivní linie výzkumu 130 // 4.6 Shrnutí 133 // 5 EMPIRICKÁ DATA - ANALÝZA SLEDOVANÝCH JEVŮ 134 // 5.1 Protetické v- (jev 1 ) 136 // 5.1.2 Výsledky 139 // 5.2 Změna ý > ej (jev 2a, 2b) 140 // 5.3 Změna é > í (jev 3a, 3b) 143 // 5.3.2 Výsledky 145 // 5.4 Instrumentál plurálu: tvary s komaródoma a s nimo (jev 4a, 4b) 146 // 5.4.1 Úvod 146 // 5.4.2 Výsledky 151 // 5.5 Plurálová shoda adjektiv a participií rodu mužského životného // a středního v nominativu plurálu: tvary kamarádi jsou chytrý a auta stály (jev 5,6) 154 // 5.6 Tvar 3. os. pl. ind. préz. akt. sloves 4. prézentní třídy vzoru sází: // oni sháněj (jev 7a) 160 // 5.6.2 Výsledky 163 // 5.6.3 Shrnutí 164 // 5.7 Tvar 3. os. pl. ind. préz. akt. sloves 5. prézentní třídy: oni se staroj (jev 7b) 166 // 5.7.1 Úvod 166 // 5.7.2 Výsledky 167 // 5.7.3 Shrnutí 168 // 5.8 Tvar bysme (jev 8) 169 // 5.8.1 Úvod 169 // 5.8.2 Výsledky 172 // 5.8.3 Shrnutí 175 // 5.9 Celkové hodnocení nespisovných jevů (1-8) 176 // 5.9.1 Pražský vzorek 176 // 5.9.2 Ostravský vzorek 180 // 5.10 Konkurence spisovných variant (jevy 9a, 9b, 10) 182 // 5.10.1 Tvary já hroju
a oni hrojou (jev 9a, 9b) 183 // 5.10.2 Tvar myyede/n (jev 10) 192 // 5.10.4 Celkové hodnocení spisovných jevů (9a, 9b, 10) 196 // 5.11. Závěrečné hodnocení 198 // 5.11.1 Ověření hypotézy 1 199 // 5.11.2 Ověření hypotézy 2 200 // 5.11.3 Ověření hypotézy 3 201 // 5.11.4 Ověření hypotézy 4 202 // 6 ZÁVĚR 206 // Summary 213 // Literatura 217 // Jmenný rejstřík 241 // Věcný rejstřík 244
(OCoLC)1031055658
cnb002985046

Zvolte formát: Standardní formát Katalogizační záznam Zkrácený záznam S textovými návěštími S kódy polí MARC