Úplné zobrazení záznamu

Toto je statický export z katalogu ze dne 04.09.2021. Zobrazit aktuální podobu v katalogu.

Bibliografická citace

.
0 (hodnocen0 x )
(1) Půjčeno:1x 
BK
EB
První vydání
Praha : Univerzita Karlova v Praze, Pedagogická fakulta, 2018
122 stran : ilustrace, noty ; 21 cm
Externí odkaz    Plný text PDF 
   * Návod pro vzdálený přístup 

objednat
ISBN 978-80-7290-976-6 (brožováno)
ISBN 9788072909841 (e-kniha)
Tato práce je určena všem, kdo se chtějí naučit doprovázet na klavír písně pro děti předškolního a mladšího školního věku. Ti, kdo budou podle ní postupovat, mohou mít jen skrovné technické vybavení získané zpravidla na základních uměleckých školách nebo v průběhu studia na středních nebo vyšších pedagogických školách. Je ovšem určena také pedagogickým fakultám pro obory učitelství pro předškolní a mladší školní věk. Právě mnozí adepti učitelství se při příchodu na fakultu dosud neučili hrát na klavír a v této činnosti začínají. Z praxe je známo, že velmi často se nenaučili doprovázet lidové písně ani žáci ze základních uměleckých škol tak, aby si mohli v dospělosti například ve svých rodinách společně zazpívat nejrůznější písně a doprovodit je hrou na klavír. Důležité však je, aby písně uměli doprovázet a transponovat do různých tónin zvláště učitelé hudební výchovy..
001479031
Předmluva // 1 DOPROVOD PÍSNÍ POMOCÍ ZÁKLADNÍCH HARMONICKÝCH FUNKCÍ-T, S, D // 1.1 Doprovod durových písní pomocí akordů základních harmonických funkcí – T, S, D v C dur // 1.2 Doprovod mollových písní pomocí základních akordů – T, S, D v c moll // 1.3 Doprovod písní pomocí základních harmonických funkcí – T, S, D // 1.3.1 Metodický postup při transpozici písní do durových tónin // 1.3.2 Mollové tóniny // 1.3.3 Doprovod durových písní pomocí akordů // 1.3.4 Doprovod mollových písní pomocí akordů T, S, D // 2 CHARAKTERISTIKA, UPLATNĚNÍ A PROCVIČENÍ FUNKCÍ AKORDÚ ZÁKLADNÍCH, POSTAVENÝCH NA VEDLEJŠÍCH STUPNÍCH TÓNINY, MIMOTONÁLNÍCH, A DOMINANTNÍHO SEPTAKOR // 2.1 Opakování o funkcích základních durových a mollových kvintakordů // 2.2 Dominantní septakord – D // 2.3 Doprovod jednotlivých stupňů stupnice durové a mollové pomocí // 2.4 Opakovací úkoly na užití akordů při doprovodu písní // 2.5 Charakteristika, užití a procvičení akordů postavených na vedlejších // 2.5.1 Mollový kvintakord II. stup // 2.5.2 Mimotonální dominantní akord k dominaně – (D ) – D, // 2.5.3 Mollový kvintakord VI. stupně // 2.5.4 Mollový kvintakord III. stupně // 3 DOPROVODY PÍSNÍ S OBOHACENÝM AKORDICKÝM DOPROVODEM // 3.1 Doprovody písní v tónině C dur pomocí základních, vedlejších // 3.2 Doprovody písní pomocí hlavních, vedlejších a mimotonálních // 4 PÍSNĚ O RODINĚ S OZNAČENÍM HARMONICKÝCH FUNKCÍ // 5 PŘEVEDENÍ AKORDICKÝCH DOPROVODŮ Z LEVÉ DO PRAVÉ RUKY // 5.1 Zdůvodnění počáteční harmonizace písní // 5.2 Praktická aplikace // 5.2.1 Melodické tóny // 5.2.2 Kvartsextakordy // 5.3 Úpravy vybraných písní s harmonickou výplní v pravé ruce // 6 ZÁKLADY DIRIGOVÁNÍ // 6.1 Taktování // 6.2 Dynamika a agogika // 6.3 Praktické příklady // ZÁVĚR
(OCoLC)1043888189
cnb002996340

Zvolte formát: Standardní formát Katalogizační záznam Zkrácený záznam S textovými návěštími S kódy polí MARC