Úplné zobrazení záznamu

Toto je statický export z katalogu ze dne 04.05.2024. Zobrazit aktuální podobu v katalogu.

Bibliografická citace

.
0 (hodnocen0 x )
(15.5) Půjčeno:30x 
BK
Vydání první
Praha : Portál, 2019
265 stran ; 24 cm

objednat
ISBN 978-80-262-1485-4 (vázáno)
Gymnasion ; svazek 06
Obsahuje bibliografii na stranách 242-258, bibliografické odkazy a rejstřík
Anglické resumé
001479165
IggiillllÉlil // ??? %  : // lilIlliiiiM 1 // // Obsah // Obsah ... 5 // Úvodem: osobní vyznání...12 // 1 Slova cizí i domácí: o čem to tu bude ...16 // 1.1 Prožívání a osobnostní rozvoj ...16 // 1.2 Zdůvodnění záměru...18 // 1.3 Prázdninová škola Lipnice ...21 // 1.4 Na co navazuji a čemu se vyhýbám ...22 // 2 Průvodce chlapců: společenská diagnóza pro pedagogické působení...27 // 2.1 Opravdu jenom chlapců?...27 // 2.2 A co s tím? ...29 // 2.3 Bezpečí a riziko ...32 // 2.4 Zóna komfortu a rozvoje ...34 // 2.5 Celek, to je oč tu běží!...37 // 3 Živelnost systému: smysl celku ...39 // 3.1 Strukturovaný kosmos ... ... 39 // 3.2 Systémové zobrazení struktury celku...42 // 3.3 Není celek jako celek ...44 // 3.4 Vztah pedagogické teorie a výchovné praxe ...45 // 3.5 Hranice pojmoslovných ambicí ...49 // 3.6 Oborová svébytnost...52 // 4 Bod na přímce: odkud jdeme a kam míříme ...57 // 4.1 Úvodní výzva...57 // 4.2 Kulturní prapočátky...58 // 4.2.1 Proč začínat od Adama... 58 // 4.2.2 Starořecké ideály ...59 // 5 // ZÁŽITKOVÁ PEDAGOGIKA // 4.3 Pobyt v přírodě a pohybová rekreace ...62 // 4.3.1 Transcendentalisté ... 62 // 4.3.2 Turistika a pohybové aktivity v přírodě ... 63 // 4.3.3 Skauting... 64 // 4.3.4 Foglar a foglaring... 65 // 4.3.5 Woodcraft ... 69 // 4.3.6 Tramping...70 // 4.4 Výchova v přírodě a její moderní formy...71 // 4.4.1 Tábornické školy ... 71 // 4.4.2 Od pobytu k výchově
v přírodě ... 73 // 4.4.3 Experimentální akce ... 73 // 4.4.4 Gymnasion...75 // 4.5 Prázdninová škola...78 // 4.5.1 Prázdninová škola ČÚV SSM ... 78 // 4.5.2 Prázdninová škola Lipnice... 83 // 4.5.3 Časopis Gymnasion ...88 // 4.6 Otevřená budoucnost...90 // 5 Lidská existence: setkávání osob a osobností...93 // 5.1 Žiji svým tělem, mezilidskými vztahy, duševními // a duchovními výkony...93 // 5.2 Hodnoty a lidská činnost...96 // 5.3 Stávání se sebou samým ...99 // 5.4 Pedagogické konsekvence prožitkového zrání... 102 // 6 Bytost společenská: rozvojové proměny vlivem druhých ... 104 // 6.1 Nezřetelné vymezení současné společnosti ... 104 // 6.2 Proměna reality ve virtuali tu, člověka v kyborga ... 106 // 6.3 Globalizace, mizení jinakosti... 107 // 6.4 Únava z výkonu a lineárního růstu ... 108 // 6.5 Požitkářské hody... 109 // 6.6 Záměrné pedagogické vymezení vůči převládajícím trendům... 111 // 6.7 Adaptace versus seznámení ... 114 // 6.7.1 Posilování skupinové koheze ... 114 // 6.7.2 Adaptační kurzy... 115 // 6.7.3 Ad fontes: kurzy Go!... 118 // 6.7.4 Jednoduché porovnání ... 121 // 6.8 Týmová organizovanost proměny chování i hodnot ... 123 // 6 // OBSAH // 7 Disponibilita: charakter lidské časovosti... 126 // 7.1 Čas a časovost ... 126 // 7.1.1 Tň časové rozměry ... 127 // 7.1.2 Dvě pojetí plynutí času... 129 // 7.1.3 Vybrané filozofické reflexe... 131 // 7.2 Kvalita prožívaného
času... 132 // 7.2.1 Chrono s a Kairos ... 133 // 7.2.2 Kauzalita a synchronicita... 134 // 7.3 Volný čas ... 136 // 7.3.1 Dobové proměny ... 136 // 7.3.2 Zbytek, nebo účel? ... 137 // 7.3.3 Scholé a inspirace pro zážitkovou pedagogiku... 139 // 7.3.4 Volnost a naplnění... 140 // 7.4 Disponibilní čas ... 142 // 7.5 Zážitková pedagogika není pedagogikou volného času... 144 // 8 Kde oblaka bílá rychleji než kde jinde plují: přirozenost přírody ... 147 // 8.1 Pojď se mnou... 147 // 8.2 Příroda a přirozenost ... 148 // 8.3 Nej mocnější učitel... 151 // 8.3.1 Rozeznávání přirozenosti ... 151 // 8.3.2 Příklad rozhodování vlivem přírody: generál mráz ... 153 // 8.4 Přírodní vertikalita ... 156 // 8.5 Od virtuality ? realitě... 157 // 9 Pot a krev: pohyb na hraně sil ... 160 // 9.1 Imperativ oboru: pohyb vždy a všude! ... 160 // 9.2 Globální pandemie mizení pohybu ze scény ...161 // 9.3 Proměny pohledu ... 162 // 9.4 Spiritualita zdraví a pohybových aktivit ... 164 // 9.5 A jak na to?... 166 // 9.5.1 Lov třinácti bobříků ... 166 // 9.5.2 Modrý život ... 167 // 9.5.3 Soutěž tělesné obratnosti ... 167 // 9.6 Proč je tak důležité hrábnout si na dno... 168 // 10 Schola ludus: zatemněný smysl hry... 170 // 10.1 Hra jako symbol české verze zážitkové pedagogiky... 170 // 7 // ZÁŽITKOVÁ PEDAGOGIKA // 10.2 Zrod a podstata hry... 172 // 10.3 Svět hry ... 176 // 10.4 Schola ludus... 179 // 11 Střípky mozaiky:
různorodost dávající smysl... 181 // 11.1 Práce dramaturga... 181 // 11.2 Vývoj pojmu dramaturgie v zážitkové pedagogice ... 182 // 11.3 Rum a metafyzika... 185 // 11.4 Puzzle a duch ... 186 // 12 Od prožitku ke zkušenosti: vytěžení programů pro osobnostní rozvoj . . . 189 // 12.1 Zbytnost a nezbytnost reflexe ... 189 // 12.2 Vnímání a reflexe vnímání... 191 // 12.3 Dvojí čtveřina pojetí ... 192 // 12.3.1 Čtvero pojmenování... 193 // 12.3.2 Čtvero realizace... 194 // 12.4 Zvyšování kvality reflexe... 197 // 12.5 Faktor času ... 198 // 13 Síla kurzu: zkušenost proměňující celek života... 201 // 13.1 Transformační síla prožitku... 201 // 13.2 Kulturní a sociální aspekty porozumění prožitku ... 203 // 13.2.1 Prožitek v kulturních a sociálních odlišnostech jeho uchopení ... 203 // 13.2.2 Obtíže teoretického uchopení prožitku... 204 // 13.3 Religionistická a psychologická analýza prožívání ... 207 // 13.3.1 Náboženské prožitky ...207 // 13.3.2 Vrcholné prožitky (peak experience)... 209 // 13.3.3 Nadir prožitky ...211 // 13.3.4 Intenzivní prožitky (vivid experience)... 211 // 13.3.5 Prožitky plynutí (flow) ... 211 // 13.3.6 Vrcholné výkony (peak performance) a další označení ... 212 // 13.3.7 Plato zážitky (plateau experience)... 213 // 13.3.8 Holotropní prožitky... 213 // 13.3.9 Tr ans for mativní prožitky... 215 // 13.4 Prožitková proměna celého života ... 217 // 13.4.1 Horizont prožitku...
217 // 13.4.2 Rozšiřování horizontu ... 219 // 8 // // OBSAH // 14 Svět mezi světy: mundus imaginalis zážitkové pedagogiky ... 221 // 14.1 Duch eroticky jiskřivý ... 221 // 14.2 Duch jako proces lidské seberealizace ... 223 // 14.3 Svět zážitkové pedagogiky... 225 // 14.4 Mundus imaginalis... 228 // 14.5 Implicitní náboženství... 230 // 14.6 Závěrem ... 233 // 15 Shrnutí ... 235 // Zážitková pedagogika... 235 // 16 Summary ... 241 // Experiential pedagogy ... 241 // Literatura... 242 // Rejstřík ... 259 // 9
cnb003088013

Zvolte formát: Standardní formát Katalogizační záznam Zkrácený záznam S textovými návěštími S kódy polí MARC