Úplné zobrazení záznamu

Toto je statický export z katalogu ze dne 04.05.2024. Zobrazit aktuální podobu v katalogu.

Bibliografická citace

.
0 (hodnocen0 x )
(17) Půjčeno:49x 
BK
EB
Vydání 1.
Praha : Grada, 2019
216 stran : ilustrace ; 21 cm
Externí odkaz    Plný text PDF (Bookport) 
   * Návod pro Bookport 

objednat
ISBN 978-80-271-0789-6 (brožováno)
ISBN 978-80-271-2703-0 (online ; epub)
Pedagogika
Obsahuje bibliografii na stranách 196-216 a bibliografické odkazy
České, anglické a německé resumé
001479451
Obsah // Úvod 9 // Část L // Inkluze y teorii // 1. Propedeutické aspekty inkluzivního vzdělávání 15 // 1.1 Terminologické vymezení 15 // 1.2 Konexe oboru speciální pedagogiky k inkluzivnímu // vzdělávání . 17 // Inkluzivní paradigma oboru speciální pedagogiky 19 // 1.3 Inkluzivní vzdělávání - úvod do problematiky 20 // Segregace 21 // Integrace 23 // Inkluze 25 // 2. Inkluze v multidisciplinárním kontextu 35 // 2.1 Modely přístupů k lidem s postižením 36 // Medicínsky model 37 // Funkční model postižení 38 // Sociální model postižení 38 // Integrované modely postižení 40 // 2.2 Přístupy společnosti k lidem s postižením 42 // Zavržení a sociální vyloučení 44 // Ekonomický a sociální problém 46 // Tolerantní utilita 46 // Limitovaná participace 47 // Liberální přístup 48 // Aktivní participace 49 // 2.3 Filozoficko-etický vhled na inkluzi 51 // Problematika inkluze z pohledu filozofie výchovy 52 // Lévinasova filozofie jako „inkluzivní smýšlení“ 54 // Segregace 55 // Integrace 56 // Inkluze 58 // 2.4 Problematika inkluze z pohledu lidskoprávního 60 // Legislativní ukotvení v České republice 63 // Anglie 68 // Finsko 69 // 2.5 Ekonomicko-politický náhled na aspekty inkluze 71 // 2.6 Měření inkluze ve školách 74 // 2.7 Inkluzivní vzdělávání a efekt na žáky 77 // 2.8 Inkluze a úspěšnost žáků 79 // 2.9 Postoje jako specifická kategorie 81 //
Část II. // Inkluze v praxi // 3. Vytváření a rozvoj inkluzivního vzdělávacího prostředí 87 // 3.1 Základní přístupy k utváření inkluzivního vzdělávacího // prostředí 87 // 3.2 Strategické postupy vytváření inkluzivního prostředí škol 89 Rozvoj školy s využitím modelu managementu změny // v organizaci dle Knostera 90 // Rozvoj inkluzivního prostředí školy podle Bootha a Ainscowa 92 Model rozvoje inkluzivní školy dle Svobodyy Zilchera, // Morvayové a Říčana 96 // 3.3 Tvorba strategického plánu vytváření inkluzivního prostředí školy (model podle Svobody a Zilchera, Říčana // a Morvayové) 99 // Analýza výchozího stavu 99 // Příprava školního týmu 100 // Školní akční tým 102 // Formulace vize inkluzivní školy 103 // Hodnocení partnerské sítě a zainteresovaných aktérů 109 // Tvorba samotného strategického plánu školy 110 // Vytyčení prioritních oblastí a cílů změn 112 // Plánování kroků vedoucích k naplnění cílů 113 // Příklad stanovení cílů, opatření a aktivit 115 // Hodnocení návrhu strategického plánu 120 // Akční plán jako realizační schéma změny 123 // 4. Vytváření nerestriktivního prostředí ve škole 127 // Konkrétní příklad intervence pro vytváření nerestriktivního prostředí 128 // Inkluzivní intervence 130 // Shrnutí intervence 133 // 4.1 Postavení učitele v inkluzivním vzdělávání 135 // 5. Inkluzivní kompetence pedagoga 137 //
Část III. // Inkluze ve výzkumu // 6. Výzkum postojů žáků k žákům s postižením 145 // 6.1 Cíle výzkumu 148 // 6.2 Výzkumný problém, výzkumné otázky 148 // 6.3 Výběr výzkumného souboru 149 // Férová škola 151 // 6.4 Výzkumné nástroje a procedura 152 // Nástroj pro měření přístupu žáků vůči osobám s postižením 153 Nástroj pro měřeníproinkluzivních kompetencí třídního // učitele 155 // 6.5 Popis zjištění 157 // Přítomnost žáka s postižením ve třídě 164 // Učitel a jeho „proinkluzivní“ kompetence 170 // Inkluzivní škola jako prediktor pozitivních postojů 172 // 6.6 Shrnutí výsledků 175 // 6.7 Doporučení pro pedagogickou teorii a praxi 179 // Závěr 185 // Shrnutí 188 // Summary Zusammenfassung Seznam zkratek Literatura

Zvolte formát: Standardní formát Katalogizační záznam Zkrácený záznam S textovými návěštími S kódy polí MARC