Úplné zobrazení záznamu

Toto je statický export z katalogu ze dne 04.05.2024. Zobrazit aktuální podobu v katalogu.

Bibliografická citace

.
0 (hodnocen0 x )
(7.3) Půjčeno:21x 
BK
Vydání: 1.
Ostrava : Ostravská univerzita, 2019
167 stran : ilustrace ; 24 cm

objednat
ISBN 978-80-7599-091-4 (brožováno)
Nad názvem: Ostravská univerzita, Pedagogická fakulta
50 výtisků
Obsahuje bibliografie a bibliografické odkazy
Částečný slovenský text, české a anglické resumé
001479682
OBSAH // Úvod...7 // 1. Výzvy pre pedagogický výskum, podnety aj etické riziká (Bronislava Kasáčová).AO // 1.1 Pôvod a zdroje pedagogického výskumu...10 // 1.2 Historický prierez pedagogického výskumu...11 // 1.2.1 Prvá polovica 20.storočia - počiatky pedagogického výskumu...12 // 1.2.2 Obdobie a po 2.svetovej vojne - nastupujúce trendy v pedagogickom // výskume...14 // 1.2.3 Šesťdesiate a sedemdesiate roky - komparácie výsledkov vzdelávania s // cieľom súťaže...15 // 1.2.4 Osemdesiate roky a znaky zmien vo výskume školy...16 // 1.2.5 Deväťdesiate roky a zmena tendencií pedagogického výskumu...17 // 1.2.6 Dvadsiate prvé storočie - súčasnosť pedagogických výskumov...18 // 1.3 Záver - dilemy dnešnej doby ako námety pre medzinárodné výskumy...18 // Literatura:...19 // 2. Vybrané možnosti diagnostikovania pregramotných spôsobilostí dieťaťa v materskej škole (Mariana Cabanová)...20 // 2.1 Vybrané modely rozvoja gramotnosti...20 // 2.2 Rozvoj pregramotných spôsobilostí v kontexte kurikula predprimárneho // vzdelávania...23 // 2.3 Možnosti diagnostikovania pregramotných spôsobilostí detí v materskej škole // 25 // 2.4 Záver... // Literatura:... // 3. Analýza obsahu vzdělání chůvy pro (Radmila Burkovičová)... // 3.1 Teoretické ukotvení... // 3.2 Metodologie... // ...28 // ...29 // děti do zahájení povinné školní docházky ...32 // ...32 // ...35 // 3.2.1 Analýza obsahu vzdělávání...35 // 3.2.2 Zjištění...36
// 3.3 Závěr...38 // Literatura:...39 // 4. Překážky v dalším vzdělávání z pohledu učitelek MŠ při naplňování jejich // vzdělávacích potřeb (Karin Fodorová)...40 // 4.1 Vzdělávací potřeby učitelek...40 // 4.2 Další vzdělávání učitelek MŠ...42 // 4.3 Překážky v dalším vzdělávání učitelek MŠ...42 // 4.4 Výzkumné šetření...43 // 4.5 Závěr...53 // Literatura:...53 // 5. Využití školních zahrad mateřské školy v edukaci dětí předškolního věku (Simona // Hendrychová)...54 // 5.1 Přírodovědné vzdělávání ve výchově a vzdělávání dětí z pohledu historického // vývoje pedagogického myšlení...54 // 5.2 Podmínky vzdělávání v mateřských školách...55 // 5.3 Školní zahrady současných mateřských škol v České republice...56 // 5.4 Využití školních zahrad v současném předškolním vzdělávání...57 // 5.4.1 Analýza výročních zpráv České školní inspekce v oblasti materiálních a // prostorových podmínek předškolního vzdělávání...58 // 5.4.2 Vybavení školních zahrad a konkrétní možnosti jejich využití ve výchově a vzdělávání dětí v mateřských školách - výsledky dotazníkové šetření ..60 // 5.5 Závěr...66 // Literatura:...67 // 6. Individuálna koncepcia v kontexte profesijného rozvoja učiteľa (Margita Feranská) 69 // 6.1 Učiteľova individuálna koncepcia vyučovania...69 // 6.2 Subjektívna teória učiteľa ako jeho individuálna koncepcia
vyučovania..70 // 6.3 Záver...72 // Literatúra:...73 // 7. Akademické a subjektivně reflektované zdroje podpory učení studentů učitelství 1. // stupně ZŠ (Alena Seberová a Taťána Gôbelová)...74 // 7.1 Efektivní učení ve vysokoškolské výuce...74 // 7.2 Scaffolding jako forma podpory efektivního učení studentů...75 // 7.3 Akademické podpora ve vysokoškolské výuce studentů...76 // 7.4 Zdroje podpory učení pohledem studentů učitelství - empirická sonda...77 // 7.5 Závěr...82 // Literatura:...82 // 8. Scaffoldingové strategie v českých učebnicích a pracovních sešitech pro výuku // historie na 1. stupni ZŠ (Ondřej Šimik)...85 // 8.1 Výukový scaffolding a učebnice...86 // 8.2 Cíle výzkumu a výzkumné otázky...87 // 8.3 Výzkumná metoda...87 // 8.4 Výzkumný soubor...88 // 8.5 Výsledky výzkumného šetření...88 // 8.6 Závěry a diskuze...102 // Literatura:...103 // 9. Rozvoj čitateľstva žiakov z pohľadu pedagogického výskumu (Simoneta Babiaková) // 106 // 9.1 Teoretické súvislosti detského čitateľstva a Výskumy o čitateľstve.106 // 9.2 Metodologický koncept výskumu...109 // 9.2.1 Hlavný cieľ výskumu a výskumná vzorka...109 // 9.2.2 Výskumné metódy a etapy výskumu ...110 // 9.2.3 Predvýskum // 111 // 9.3 Záver // 117 // Literatura:...119 // 10. Analýza dramatické výchovy ve školních vzdelávacích programech (Jan Karaffa) 120 // 10.1 Dramatická výchova - dramatické činnosti, kurikulum
MŠ...120 // 10.2 Obsahová analýza školních vzdělávacích programů...123 // 10.2.1 První fáze obsahové analýzy ŠVP...124 // 10.2.2 Druhá fáze obsahové analýzy ŠVP...125 // 10.3 Výsledky z 1. fáze obsahové analýzy ŠVP a jejich interpretace...125 // 10.3.1 Popis výskytu dramatické výchovy ve vybraném ŠVP ...125 // 10.3.2 Příklad zprávy z analýzy pro školu jako zpětná vazba s návrhy doporučení // ... 127 // 10.4 Výsledky z 2. fáze obsahové analýzy všech ŠVP a jejich interpretace...129 // 10.4.1 Souhrn výskytu dramatické výchovy ve všech ŠVP...129 // 10.4.2 Souhrnná interpretace zjištěných výsledků...132 // 10.5 Závěr a diskuse...133 // Literatura:...136 // 11. Perspektivy storytellingu v českých školách (Žaneta Šimlova)...137 // 11.1 Storytelling...137 // 11.1.1 Pohled do historie...137 // 11.1.2 Druhy storytellingu...138 // 11.1.3 Znaky storytellingu...139 // 11.1.4 Storytelling jako umění...140 // 11.1.5 Storytelling jako vyučovací metoda...141 // 11.2 Storytelling a současná škola...142 // 11.2.1 Storytelling ve Velké Británii...143 // 11.2.2 Storytelling v českých školách // 145 // 11.3 Závěr...147 // Literatura:...147 // 12. Živé obrazy ve výuce - dramatická výchova ve službách vlastivědy (Veronika Rodová)...149 // 12.1 Živý obraz jako psychodidaktický prostředek...149 // 12.2 Zařazení živých obrazů do výuky...150 // 12.3 Metodologie empirického šetření...152 // 12.4 Sociální
potenciál živých obrazů...152 // 12.5 Závěr...155 // Literatura:...156 // Shrnutí...158 // Summary...162 // Autoři...166

Zvolte formát: Standardní formát Katalogizační záznam Zkrácený záznam S textovými návěštími S kódy polí MARC