Obsah // ÚVODEM 7 // 1. DETERMINANTY FIREMNÍ FILANTROPIE A ORIENTACE NA // REGIONÁLNÍM ROZVOJI 9 // Ll Sociálni kapitál 10 // 1.2 Náhled na Moravskoslezský kraj - stručný exkurz do sociálnč ekonomické podoby // Moravskoslezského kraje 11 // 1.3 Odkud a kam, cesta od firmy k podpore filantropie a dobrovolnictví 13 // 1.4 Strategie sociálni exkluze v příkladech dobré praxe 20 // Shrnutí 24 // 2. MOŽNOSTI ROZVOJE FIREMNÍ FILANTROPIE V MORAVSKOSLEZSKÉM // 2.1 Možnosti výkladu filantropie 26 // 2.2 Firemní filantropie 28 // 2.3 Existence liremnich nadací 30 // 2.4 Ocenčné firmy 33 // 2.5 Efekty filantropie 40 // 2.6 Propojeni dárců a potřebných a mediální propagace 41 // Shrnutí 45 // 3. HODNOCENÍ KOMUNITNÍHO PLÁNU JAKO DŮLEŽITÝ NÁSTROJ VEŘEJNÉ POLITIKY NA PODPORU FILANTROPIE A DOBROVOLNICTVÍ // 3.1 Solidarita jako výchozí princip plánování // 3.2 Komunitní plánování // 3.3 Proces komunitního plánování na úrovni obce // 3.4 Důležitost a způsoby hodnocení ve vybraných zdrojích // 3.5 Metodika postupu hodnocení plánů na úrovni obcí Moravskoslezského kraje. // 3.6 Obecné poznámky a charakteristiky analýzy // 3.7 Diskuze, hodnotící komentář, prostor pro filantropii // Shrnutí // 4. NETWORKING VE FIREMNÍ FILANTROPII A DOBROVOLNICTVÍ..73 // 4.1 Proces budování networkingu v obecné rovině 74 // 4.2 Důležitost vybraných klíčových indikátorů pro hodnocení wcbových prezentací.75 // 4.3 Roviny hodnoceni firemní filantropie a dobrovolnictví 75 // 4.4 I lodnocení vybraných firem a organizací v Moravskoslezském kraji 77 // 5 Shrnutí 83 // SUMMARY 88 // REJSTŘÍK 89