OBSAH // 1. Řečový vývoj a opožděný řečový vývoj // 1.1 Počátky dětského řečového vývoje // 1.2 Prevence poruch řeči // 2. vývojové poruchy a logopedické vady // 2.1 Diferenciální diagnostika vývojových poruch řeči // 2.2 Vývojová dysfázie // 2.3 Dyslalie // 2.3.1 Přípravná cvičení, která lze provádět v rámci činností v rodině i v MŠ // 2.4 Vývojová dysartrie // 2.5 Balbuties - koktavost // 2.6 Tumultus sermonis - breptavost // 2.7 Mutismus // 2.8 Sluchové postižení // 2.9 Dysfagie u dětí // 3- Dechová cvičení a hry // 3.1 Hry s brčkem // 3.2 Dechová cvičení v kruhu // 3.3 Foukáme jako vítr // 3.4 Hrátky s dechem // 4- Cvičení na podporu zrakového a sluchového vnímání // 4.1 Hry a cvičení na rozvoj zrakového vnímání a zrakové paměti // U dětí S vývojovou dysfázií (Věk 3-4 roky, expresívni, středně těžká VD) // 4.2 Hry a cvičení na rozvoj zrakového vnímání a zrakové paměti // u dětí s vývojovou dysfázií (Věk 5-6 let, expresívni, středně těžká VD) // 4.3 Hry pro rozvoj sluchového vnímání // 5. Motorická a grafomotorická cvičení // 5.1 Hry a cvičení na rozvoj hrubé motoriky u dítěte s vývojovou dysfázií (Věk 3-4 roky, expresívni, středně těžká VD) // 5.2 Hry a cvičení na rozvoj hrubé motoriky u dítěte s vývojovou dysfázií (Věk 5-6 let, expresívni, středně těžká VD) // 5.3 Hry a cvičení na rozvoj jemné motoriky u dítěte s vývojovou dysfázií (Věk 3-4 roky, expresívni, středně těžká VD) // 5.4 Hry a cvičení na rozvoj jemné motoriky u dítěte s vývojovou dysfázií (Věk 5-6 let, expresívni, středně těžká VD) // 5.5 Hry a cvičení na rozvoj grafomotoriky u dítěte s vývojovou dysfázií (Věk 3-4 roky, expresívni, středně těžká VD) //
5.6 Hry a cvičení na rozvoj grafomotoriky u dítěte s vývojovou dysfázií (Věk 5-6 let, expresívni, středně těžká VD) // 5.7 Hry a cvičení na rozvoj motoriky mluvidel (Věk 3-4 roky, expresívni, středně těžká VD) // 5.8 Hry a cvičení na rozvoj motoriky mluvidel (Věk 5-6 let, expresívni, středně těžká VD) // Artikulační cvičení // 6.1 Didaktický materiál k procvičování hlásky В // 6.2 Didaktický materiál k procvičování hlásky P // 6.3 Didaktický materiál k procvičování hlásky M // 6.4 Didaktický materiál k procvičování hlásky V // 6.5 Didaktický materiál k procvičování hlásky F // Všestranná péče o rozvoj jazyka a řeči // 7.1 Kolektivní cvičení pro samohlásky // 7.2 Kolektivní cvičení pro hlásku В // 7.3 Kolektivní cvičení pro hlásku P // 7.4 Kolektivní cvičení pro hlásku M // 7.5 Kolektivní cvičení pro hlásku V // 7.6 Kolektivní cvičení pro hlásku F // 7.7 Básničky na hlásky 1. artikulačního okrsku // 7.8 Hudební činnosti v logopedické prevenci // Terapeutické metody a postupy // 8.1 Augmentativní a alternativní komunikace // 8.2 Koncepty zahrnující terapii k poruchám polykání // 8.3 Využití arteterapeutické techniky „Doteky hlíny" u klientů s vývojovou poruchou řeči // OBSAH // Praktické pomůcky, nástroje a prostředky // 9.1 Snadná výroba individualizovaných pomůcek a učebních materiálů s programy SymWriter a Boardmaker // 9.2 Montessori pomůcky pro rozvoj jazykové oblasti // 9.3 Stolní hry pro rozvoj jazykových dovedností // 9.4 Počítačové programy a aplikace v logopedii // Programy a projekty // 10.1 VYKUK - terapeutický materiál pro rehabilitaci narušené komunikační schopnosti // 10.2 Logopedická zahrada Pracovní listy