Úplné zobrazení záznamu

Toto je statický export z katalogu ze dne 27.04.2024. Zobrazit aktuální podobu v katalogu.

Bibliografická citace

.
0 (hodnocen0 x )
(11) Půjčeno:11x 
BK
EB
Druhé, rozšířené vydání
[Praha] : Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, 2019
260 stran : ilustrace ; 25 cm
Externí odkaz    Plný text PDF 
   * Návod pro vzdálený přístup 

objednat
ISBN 978-80-7603-051-0 (brožováno)
ISBN 9788076030459 (e-kniha)
Obsahuje bibliografii na stranách 235-252, bibliografické odkazy a rejstřík
Monografie se zaměřuje se na přírodovědné vzdělávání žáků prvního stupně a tvoření nabídky přírodovědných aktivit pro předškolní děti.1 Jejím cílem je upozornit na význam přírodovědného vzdělávání v předškolním a mladším školním věku, představit teoretická i experimentální východiska a nastínit cestu ke zkvalitnění tohoto typu vzdělávání. Vzhledem k tomu jsou v této publikaci stručně představeny vybrané pedagogické teorie, výzkumy, konstrukty a termíny (ne všichni přírodovědci je znají) a také přírodovědné poznatky (ne všichni pedagogové je znají), ze kterých jsem při psaní vycházela..
Anglické resumé
001539296
Úvod // Metodologie // 1. Přírodovědné vzdělávání // 1.1 Přírodovědné vzdělávání včera a dnes // 1.2 Dva trendy ovlivňující přírodovědné vzdělávání // 1.3 Přírodovědná gramotnost // 1.3.1 Obecně // 1.3.2 Přírodovědná gramotnost na prvním stupni ZŠ // 1.3.3 Přírodovědná gramotnost v předškolním věku // 2. Vývojové teorie – učení závisí navěku // 2.1 Vývojové teorie – úvod do problematiky // 2.2 Přínos Jeana Piageta // 2.3 Přínos Lva Semjonoviče Vygotského // 2.4 Pedagogické aplikace poznatků vývojových teorií // 2.5 Šetření „Vývojová specifi ka“ // 3. Teorie inteligence – učení závisína vrozených schopnostech // 3.1 Úvod do problematiky // 3.2 Teorie globální inteligence // 3.3 Teorie rozličných inteligencí // 3.4 Teorie emoční inteligence // 3.5 Teorie fl uidní inteligence // 3.6 Teorie distribuované inteligence // 3.7 Přírodovědná inteligence // 4. Didaktické teorie a jejich vlivna přírodovědné vzdělávání // 4.1 Behaviorismus // 4.2 Strukturalismus // 4.3 Konstruktivismus // 4.4 Teorie didaktických situací // 4.5 Konektivismus // 5. Biologické základy neverbálníkomunikace // 5.1 Úvodem // 5.2 Akustická komunikace // 5.3 Chemická komunikace // 5.4 Dotyková komunikace // 5.5 Vibrační komunikace // 5.6 Optická komunikace // 6. Přírodovědný jazyk // 6.1 Přírodovědný jazyk jako „jiná čeština“ // 6.2 Specifi ka přírodovědného jazyka // 7. Příroda jako objekt zájmu // 7.1 Různá pojetí přírody // 7.2 Láska k přírodě, strach z přírody // 7.3 Didaktický vliv prostředí // 7.4 Odcizování přírodě // 7.5 Zelené terapie jako prevence odcizování přírodě // 8. Děti/žáci a příroda – vybranévýzkumné sondy // 8.1 Úvodem // 8.2 Představy předškolních dětí o přírodě // 8.3 „Můj oblíbený strom“ //
8.4 Sebehodnocení předškolních dětí na kontinuubiofobie – biofi lie // 8.5 Vztah předškolních dětí k vybraný druhům zvířat // 8.5 Vývoj prožívání strachu v populaci žáků základní školy // 8.6 Šetření zaměřené na porovnání množství zážitkův přírodě v populaci žáků prvního stupně před zavedenímpovinné environmentální výchovy a po zavedení // 8.7 Výstupy // 9. Environmentální vzdělávání // 9.1 Environmentální výchova v předškolním vzdělávání // 9.2 Environmentální výchova na prvním stupni ZŠ // 10. Přírodovědné vzdělávánív předškolním a v mladším školnímvěku // 10.1 Cíle a rizika ohrožující jejich naplňování // 10.2 Vytyčení didaktických zásad // 10.3 Doporučené didaktické prostředky // 10.4 Osvědčené didaktické přístupy pro přírodovědnévzdělávání v předškolním a v mladším školním věku // 11. Závěry // 11.1 Vybrané paradigmatické modely // 11.2 Koncept přírodovědného vzdělávání v předškolníma v mladším školním věku // Summary // Literatura // Rejstřík věcný // Rejstřík jmenný
(OCoLC)1122792995
cnb003131306

Zvolte formát: Standardní formát Katalogizační záznam Zkrácený záznam S textovými návěštími S kódy polí MARC