Publikace sleduje problematiku hodnocení v tělesné výchově, postoje žáků k tomuto předmětu, jejich motorickou výkonnost, rodinné prostředí žáků a další oblasti, které s touto problematikou úzce souvisí. Autoři se snaží o komplexní pohled na celek, ale současně se jednotlivým oblastem velmi podrobně věnují. Poukazují u nich na rozdíly, které nastaly ve srovnání s předchozími výzkumy..
1. Úvod // 2. Teoretický základ // 2.1 Klasifikace ve školní telesné výchově 9 // 2.2 Postoje žáků 13 // 2.3 Motorická výkonnost 17 // 2.4 Pohybová aktivita a inaktivita 13 // 3. Vymezení cílc a významu práce 22 // 4. Metodologie a design výzkumu 24 // 4.1 Charakteristika výzkumu 24 // 4.2 Metody sběru dat 27 // 4.3 Výzkumný soubor 29 // 4.4 Organizace výzkumu 30 // 4.5 Analýza dat 31 // 5. Vztahy mezi osobními údaji a sledovanými faktor)’ 32 // 5.1 Somatické údaje žáků 36 // 5.2 Postoje žáků 48 // 5.3 Motorická výkonnost 71 // 5.4 Volný čas žáků 92 // 5.5 Rodiče a učitelé 103 // 6. Vysvětlující model pro hodnocení známkou 120 // 7. Další zajímavé výsledky 127 // 8. Závěr 142 // 9. Souhrn // 14G // 10. Summary 147 // Literatura 149 // Příloha č. 1 Dotazník pro školní mládež 154 // Příloha č. 2 Dotazník DI PO-J pro děti a mládež ve věku 12-16 let 156 // Příloha č. 3 Dotazník pro rodiče 160 // Příloha č. 4 Dotazník pro učitele 161 // Příloha č. 5 Výsledky Unilittestu 162 // O autorech 163